728 x 90

واشنگتن پست: نیروهای آمریکایی کلاهک‌های جنگی موشک ایرانی را کشف کردند که به خطا رفته بود

ناو آمریکایی - عکس از آرشیو
ناو آمریکایی - عکس از آرشیو

واشنگتن پست روز ۲۵دی نوشت: نیروهای آمریکایی کلاهک‌های جنگی موشک ایرانی را در مأموریت تکاوری (SEAL) نیروی دریایی کشف کردند که به خطا رفته بود.

پنتاگون مظنون است که محموله تسلیحاتی که در سواحل سومالی رهگیری شده بود، برای شبه‌نظامیانی در یمن بود که مسئول حملات در دریای سرخ هستند.
مقامات آمریکایی روز دوشنبه گفتند که پرسنل نظامی آمریکا طی یک مأموریت وارد شدن بر کشتی در نزدیکی سومالی هفته گذشته کلاهک‌های موشکی ساخت ایران و اجزای مرتبط با آن را کشف کردند که باعث اختلال در ترانزیت مشکوک تسلیحات به شبه‌نظامیان در یمن شد..
این واقعه بر چالش مداومی تأکید دارد که دولت بایدن و شرکای بین‌المللی آن با آنها متعهد می‌شوند حوثی‌های یمن و حامی اصلی این گروه شبه‌نظامی، ایران را مسئول افزایش شدید حملاتی بدانند که حمل‌ونقل تجاری در منطقه را مختل کرده است.
مقامات ارشد آمریکا، تهران را به کمک و حمایت از بحران سرزنش می‌کنند، بحرانی که اساساً کشتی‌های تجاری عبوری از دریای سرخ را تحت تأثیر قرار داده است. مقامات معتقدند حوثی‌ها بدون حمایت فناوری و اطلاعاتی ایران قادر به تهدید این مسیرهای کشتیرانی نیستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1808c25-f23d-4cc9-9d71-315f5a1fbf49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات