728 x 90

واشنگتن پست: ایرانیان از چهارشنبه‌ سوری برای تجدید اعتراضات ضددولتی استفاده می‌کنند

جشن چهارشنبه سوری
جشن چهارشنبه سوری

واشنگتن پست روز سه‌شنبه ۲۳اسفند در گزارشی از تظاهرات مردم در شهرهای مختلف در مراسم چهارشنبه‌سوری که با شعارهای ضدحکومتی همراه بود، نوشت: ایرانیان از چهارشنبه‌سوری برای تجدید اعتراضات ضددولتی استفاده می‌کنند
تظاهرات ضددولتی روز سه‌شنبه در چندین شهر به‌دلیل برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری در سراسر ایران آغاز شد که مرتبط با سال جدید ایرانی در هفته آینده است.
بر اساس ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی، معترضان از مناسبت چهارشنبه‌سوری برای حضور در خیابان‌ها و سر دادن شعارهای ضددولتی استفاده کردند.
واشنگتن پست نوشت: یک ویدئو نشان می‌دهد که مردم در حال پرتاب آتش‌بازی به سمت گروهی از نیروهای امنیتی با موتورسیکلت بودند. در یک ویدئوی جداگانه، گروهی در پایتخت نیز در حال سوزاندن تصویر علی خامنه‌ای ولی‌فقیه و سر دادن شعار «آزادی، آزادی، آزادی» هستند.
ویدئویی که روز سه‌شنبه در فضای مجازی منتشر شد، نشان می‌دهد که مردم در سقز، زادگاه مهسا امینی، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دهند.
هفته گذشته، اعتراضات در چندین شهر به‌دلیل خشم در مورد مسمومیت مشکوک با گاز هزاران دختر مدرسه‌ای در ماههای اخیر آغاز شد.
فعالان و معترضان می‌گویند که تنها مقامات یا گروهی که از سوی مقامات حمایت می‌شوند می‌توانستند عملیات سازماندهی شده مسموم‌سازی در چنین مقیاسی را انجام دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43f929ad-e34a-4f02-8776-ba0d8c188c50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات