728 x 90

واشنگتن پست: اسراییل تنها هدف تهدیدهای ترور ایران نیست

محل کشته‌شدن اسماعیل هنیئه در تهران
محل کشته‌شدن اسماعیل هنیئه در تهران

واشنگتن پست روز چهارشنبه ۲۴مردادماه در مطلبی با عنوان «اسرائیل تنها هدف تهدیدهای ترور ایران نیست» نوشت:
در حالی که آمریکا با نگرانی منتظر انتقام تهدید شده رژیم ایران علیه اسراییل به‌دلیل کشته‌شدن یکی از رهبران حماس است، احتمالاً تعداد کمی از مردم متوجه می‌شوند که رژیم ایران سال‌هاست در حال توطئه یک کمپین تلافی‌جویانه خشونت‌آمیز علیه ایالات متحده است و مقامات ارشد سابق شاید از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را هدف قرار داده است... . علی خامنه‌ای، علناً اعلام کرد که وظیفه دارد انتقام خون او را بگیرد زیرا هنیه مهمان ایران بود.
ایالات متحده برای انتقام از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در ژانویه ۲۰۲۰، با یک رشته تهدید به‌قتل تلافی‌جویانه مواجه است. سلیمانی نیز مانند هنیه هدف فرصتی بود که در هنگام بازدید از بغداد بر اثر حمله پهپاد آمریکایی کشته شد.
خامنه‌ای شخصاً قسم خورد که انتقام سلیمانی را بگیرد، همان‌طور که با هنیه کرد. خامنه‌ای در سالگرد درگذشت سلیمانی گفت: دستور دهندگان این قتل «مجازات خواهند شد». بر اساس اسناد وزارت دادگستری، رژیم ایران از آن زمان تاکنون توطئه‌های ترور مکرری را در داخل ایالات متحده انجام داده است که موفقیت‌آمیز نبوده است.
رژیم ایران در اکثر این حملات از روش مشابهی استفاده کرده است. ایرانی‌ها یا عوامل آنها که به ایران سفر کرده‌اند، سعی کرده‌اند مردان ضارب را از باندها یا گروه‌های جنایتکار جذب کنند. آنها از ابزارهای تجاری پیچیده برای جلوگیری از شناسایی در ایالات متحده استفاده کرده‌اند، اما، در هر مورد، به‌طور تصادفی به دست FBI افتاده‌اند. آخرین طرح ضدترور رژیم ایران توسط وزارت دادگستری در ۶ اوت فاش شد. یک پاکستانی به نام آصف رضا مرچنت ماه قبل پس از بازدید از ایران دستگیر شده بود. دادستانها او را متهم کردند که توطئه‌یی برای ترور یک سیاستمدار یا مقام دولتی ایالات متحده در خاک ایالات متحده ترتیب داده است.... در این هفته که شاهد آماده شدن اسراییل آسیب‌پذیر برای حمله هستیم، نباید فراموش کنیم که ایالات متحده نیز منطقه هدف رژیم ایران بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d711fd1e-48f8-4e18-84b6-44d3eff64124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات