728 x 90

واشنگتن پست: آمریکا و قطر توافق کردند که رژیم ایران را از بهره‌برداری از بودجه ۶میلیارد دلاری منع کنند

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا
والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا

واشنگتن پست روز ۲۰مهر گزارش داد که آمریکا و قطر توافق کردند که پس از حمله حماس، رژیم ایران را از بهره‌برداری از بودجه ۶میلیارد دلاری منع کنند.
به گفته دو نفری که نخواستند نامشان فاش شود، والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در جمع دموکراتهای مجلس نمایندگان گفت، مقامات ایالات متحده و دولت قطر توافق کرده‌اند که با توجه به حمله حماس به اسرائیل، از دسترسی ایران به حساب ۶میلیارد دلاری کمکهای بشردوستانه جلوگیری کنند.
تصمیم برای عدم اجازه دسترسی به این پول تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دولتهای آمریکا و ایران توافقی را برای راه‌اندازی کمکهای بشردوستانه به‌عنوان بخشی از مبادله زندانیان با هدف کاهش خصومتها در منطقه اعلام کردند. طبق این توافق، مقامات آمریکایی باید هر معامله را تأیید می‌کردند. این صندوق از طریق فروش نفت ایران تأمین مالی می‌شود.
اما پرزیدنت بایدن در بحبوحه بررسی ارتباط تهران با حماس، با فشار فزاینده‌یی از سوی دو حزب در کنگره برای جلوگیری از استفاده ایران از منابع مالی مواجه شده است. واشنگتن پست پیش‌تر گزارش داده بود که مقامات آمریکایی می‌گویند حماس از ایران تسلیحات و آموزش دریافت کرده است، اما هیچ مدرکی دال بر نقش مستقیم ایران در این کشتار وجود ندارد.
سناتورهای هر دو حزب، از جمله رئیس کمیته بانکی سنا شرود براون (دی-اوهایو)، از دولت بایدن خواسته‌اند که از این توافق صرف‌نظر کند.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb91dccc-1303-40dd-bf2b-287cb736ff59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات