728 x 90

هواپیمای حامل تسلیحات رژیم ایران در فرودگاه دمشق هدف حمله قرار گرفت

حمله موشکی به فرودگاه دمشق
حمله موشکی به فرودگاه دمشق

وال استریت ژورنال گزارش داد: اسراییل محموله تسلیحاتی (رژیم) ایران در فرودگاه دمشق را هدف قرار داد. این حمله موشکی، تازه‌ترین مورد در مجموعه‌یی از حملات با هدف مهار (رژیم) ایران در سوریه است.

 

وال استریت ژونال افزود: یک تلویزیون در روز یکشنبه گزارش داد: این حمله همچنین یک هواپیمای باری (رژیم) ایران که با تسلیحات بارگذاری شده بود و به‌تازگی در دمشق فرود آمده بود، هدف قرار داد.

این منبع نوشت: مقامهای اسراییلی گفته‌اند که از سال ۲۰۱۷، اسراییل بیش از ۲۰۰حمله را علیه اهداف (رژیم) ایران و حزب‌الله در سوریه انجام داده است. دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه گفت که حملات روز شنبه سومین حمله اسراییل در سوریه طی ماه جاری (میلادی) بوده است.

 

آسوشیتدپرس به‌نقل از مطبوعات حکومتی سوریه گزارش داد، اسراییل شنبه‌ شب با موشک به فرودگاه بین‌المللی دمشق حمله کرده است. (دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه) نیز گفت، این حمله، یک انبار تسلیحاتیِ نیروهای (رژیم) ایران و حزب‌اللهِ لبنان را هدف قرار داده و صدای انفجارها حین این حمله در سراسر دمشق به‌گوش می‌رسید...

آسوشیتدپرس به‌نقل از دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه افزود که این حمله، یک انبار تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه را هدف قرار داد؛ جایی که به‌تازگی تسلیحات جدیدی برای (نیروهای) رژیم ایران یا حزب‌الله رسیده بود.

 

به گزارش تلویزیون العربیه فرودگاه بین‌المللی دمشق شنبه شب ۲۴شهریور ۹۷ هدف حمله موشکی قرار گرفت. رامی عبدالرحمان سخنگوی دیدبان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن گفت: این حمله یک انبار مهمات متعلق به نیروهای رژیم ایران یا حزب‌الله لبنان در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده‌است. اخیراً تسلیحات نظامی تازه‌یی به این انبار انتقال یافته بود.

هفته گذشته اسراییل اعلام کرد در دو سال اخیر بیش از ۲۰۰بار مواضع و انبارها و ستونهای متعلق به رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن را هدف حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

حمله به تأسیسات نظامی رژیم ایران در حمای سوریه
 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن روز ۱۳شهریور ۹۷اعلام کرد صدای انفجارهایی در منطقه میان مصیاف و وادی العیون در نزدیکی شهر حما بگوش رسیده است. منابع مطلع به دیدبان حقوق‌بشر سوریه گفتند انفجارهایی که اطراف شهر بانیاس در حومه استان ساحلی «طرطوس» و بلندیهای «مصیاف»در حومه غربی استان حما را لرزانده است مربوط به تهاجم به تأسیسات نظامی رژیم ایران بوده که در آن خسارات مادی و انسانی را نیز درپی داشته است. منطقه مورد تهاجم در نزدیکی پالایشگاه بانیاس در منطقه «دیر البشل» قرار دارد. این اولین باری است که بانیاس هدف تهاجم موشکی قرار می‌گیرد. شاهدان گفتند که پس از تهاجم آمبولانس‌ها به منطقه مورد اصابت رفته‌اند و ستونهای دود نیز در منطقه دیده شده است.

 

مواضع نیروهای ایرانی هدف حمله هوایی

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت جنگنده‌های اسراییلی که از ارتفاع بالایی در آسمان لبنان پرواز می‌کردند چندین موشک به منطقه «وادی العیون» در سوریه واقع در حومه استان حما شلیک کردند که در اثر آن دست کم یک نفر کشته شد. این تهاجم در غروب روز سه‌شنبه ۱۳شهریور ۹۷انجام شده است.

پایگاه خبررسانی العربیه به‌نقل از دیدبان حقوق‌بشر سوریه نوشت سه‌شنبه شب مواضع نظامی رژیم ایران در استانهای حما و طرطوس در سوریه هدف تهاجم موشکی اسراییل قرار گرفت.

خبرگزاری "سانا" وابسته به رژیم اسد نوشت: پدافند ضدهوایی رژیم اسد تعدادی از موشکهای شلیک شده توسط هواپیماهای اسراییلی را در منطقه «وادی العیون» در حومه استان حما هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی رژیم اسد اضافه کرد که پدافند هوایی این رژیم با هواپیماهای اسراییلی که در ارتفاعی بالا از غرب بیروت به سوی خاک سوریه آمده بودند و مواضع نظامی واقع در استانهای طرطوس و حما را هدف قرار دادند. این خبرگزاری مدعی شد که بعضی از موشکهای شلیک شده توسط این هواپیماها سرنگون شده است.

در این رابطه نیروهای اسراییلی هنوز هیچ پاسخی نداده‌اند.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه گزارش کرد مواضع ایران در این حملات هدف قرار گرفته‌اند و اضافه کرد هواپیماها از لبنان وارد فضای سوریه شده بودند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43113c71-e9f5-4810-b300-536bd75578ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات