728 x 90

همبستگی با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس توسط سناتورهای استرالیایی

همبستگي با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس توسط سناتورهای استرالیایی
همبستگي با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس توسط سناتورهای استرالیایی

در اجلاس رسمی سنای استرالیا، سناتورها از احزاب مختلف این کشور، طی سخنانی، حمایت خود را از قیام مردم و مقاومت سازمان‌یافته ایران ابراز کردند و همبستگی خود را از همایش بزرگ مقاومت در پاریس اعلام کردند.

سناتور ژان ویلیامز، رئیس کمیته قوانین و مقررات و معاون کمیته بررسی لوایح و مسئول حزب ملی استرالیا در سناگفت: میلیونها ایرانی در بیش از ۱۴۰شهر در اعتراض به سرکوب حاکم به خیابانها آمدند و علیه تمامیت رژیم شعار دادند روز شنبه این هفته یک گردهمایی در حمایت از دموکراسی در ایران در شهر پاریس برگزار خواهد شد و بیش از صد هزارنفر در آن حضور خواهند یافت. من همبستگی و حمایت خود را از گردهمایی بزرگ ایرانیان اعلام می‌کنم.

سناتور لیسا سینگ از حزب کارگر و معاون کمیته مشترک اجرای قوانین در سنا گفت: من امروز می‌خواهم بهمراه سناتور ویلیامز، سناتور پترسون و سناتور مور حمایت خودمان را از گردهمایی بزرگ حامیان دموکراسی در ایران که روز شنبه در پاریس، برگزار می‌شود اعلام کنم و در کنار دهها هزار نفر از جمله سیاستمدارانی که از سرتاسر دنیا برای برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک گردهم می‌آیند قرار بگیرم. از سال ۱۹۸۰ تا کنون بیش از ۱۲۰۰۰۰نفر توسط رژیم ایران اعدام شده‌اند که شامل قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ است. سازمان ملل تا کنون بیش از ۶۴بار رژیم ایران را به‌خاطر نقض فاحش حقوق‌بشر محکوم کرده است.

سپس سناتور جیمز پترسون، رئیس کمیته اقتصاد و امور اداری سنای استرالیا گفت: مطابق گزارشات به‌دنبال قیام مردم ایران، بیش از ۱۰۰۰۰نفر دستگیر، بیش از ۵۰نفر کشته و در حدود ۱۷نفر در زیر شکنجه توسط رژیم به‌شهادت رسیده‌اند. این اعمال شرم‌آور یک رژیم وحشی و در عین حال بیانگر شجاعت مردمی است که با سرکوب رژیم به مخالفت برخاسته‌اند.

سناتور کلر مور، سناتور ارشد از حزب کارگر نیز، طی سخنانی در جلسه سنای استرالیا سرکوب مردم به‌پاخاسته ایران توسط رژیم را محکوم و حمایت و همبستگی خود را با گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس اعلام کرد.

 

حمایت شهرداران ایتالیایی از همایش بزرگ ایرانیان

در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، شهرداریهای ریوولی، کاوانیولو، فوسانو و اتحادیهٔ شهرداران پینه‌رولو در ایتالیا «بیانیهٔ آزادی و دموکراسی برای ایران» را با اکثریت اعضا به تصویب رساندند.

شهرداریهای ایتالیا در این بیانیه که پس از تصویب به قانون تبدیل شده، ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران، حمایت خود را از شورای ملی مقاومت و برنامهٔ ده ماده‌یی خانم مریم رجوی برای استقرار آزادی و دموکراسی در ایران اعلام کردند.

آنها همچنین جامعه جهانی را فراخواندند تا روابط خود را با دیکتاتوری آخوندی، به محترم شمرده شدن حقوق‌بشر در ایران مشروط کند.

 

بیانیه آزادی و دموکراسی برای ایران

حدود چهار دهه است که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به سرکوب مردم می‌پردازد و بارها از طرف سازمان ملل‌متحد و دیگر سازمانهای مدافع حقوق‌بشر محکوم شده است.

بیش از ۱۲۰۰۰۰نفر از مخالفان (رژیم) و مدافعان دموکراسی و حقوق‌بشر اعدام شده‌اند.

در تابستان سال ۱۹۸۸(۱۳۶۷) رژیم ایران بیش از ۳۰۰۰۰تن از زندانیان سیاسی را که اغلب از اعضا و حامیان مجاهدین خلق ایران بودند در زندانهای سراسر ایران اعدام کرد.

عفو بین‌الملل این قتل‌عام را «جنایت علیه بشریت» دانسته و خواهان قرار گرفتن مسئولان آن در برابر عدالت شده است.

بنا بر گزارشهای سازمان ملل متحد، (رژیم) ایران نسبت به جمعیت (کشور)، رتبه اول اعدامها در جهان را دارد.

با وجود چنین سرکوبی، جهان در طول ژانویه ۲۰۱۸(دی‌ماه ۹۶) دوباره با موجی از قیام‌ها و تظاهرات مردم ایران که در مدت کوتاهی به بیش از ۱۴۰شهر گسترش یافت، مواجه شد.

مردم ایران به جهانیان نشان داده‌اند که آماده‌اند تا همراه با مقاومت سازمان‌یافته‌شان، بهای تغییر دموکراتیک و برپایی حکومتی مبتنی بر جدایی دین و دولت را بپردازند و آن را محقق کنند.

ما ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران برای آزادی و دموکراسی، حمایت خود را از شورای ملی مقاومت ایران برای یک تغییر دموکراتیک در ایران اعلام می‌کنیم.

ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که هر گونه رابطه خود را با رژیم ایران به محترم‌شمردن حقوق‌بشر مشروط کند و با صدای بلند خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستیم.

 

همبستگی با همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

ما از همایش عظیم ایرانیان در پاریس در ۳۰ژوئن، در حمایت از خواسته‌های قیامهای مردم ایران برای تغییر این دیکتاتوری مذهبی و استقرار آزادی و دموکراسی در ایران، حمایت می‌کنیم.

ما همچنین برنامهٔ ۱۰ماده‌یی رئیس‌جمهور منتخب این شورا خانم مریم رجوی را برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت، برابری جنسی، قومی و مذهبی، عاری از برنامهٔ اتمی، لغو مجازات اعدام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و متعهد به قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی، برای تضمین دموکراسی، توسعه و پیشرفت در ایران و جامعه بین‌المللی، مورد حمایت قرار می‌دهیم.

زمان آن رسیده است که جامعه بین‌المللی خود را در طرف درست تاریخ قرار بدهد.

 

 

بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در آستانه همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۹تیر ۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)، اکثریت نمایندگان مجلس سنای ایتالیا طی بیانیه‌یی حمایت خود را از قیام و مقاومت مردم ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی اعلام کردند و به دولت ایتالیا، کشورهای اروپایی و جامعه بین‌المللی فراخوان دادند تا با اتخاذ یک سیاست قاطع در قبال دیکتاتوری آخوندی، روابط خود با رژیم را به توقف شکنجه و اعدام، تروریسم، برنامه موشکی و جنگ‌افروزی در کشورهای منطقه مشروط کنند.

بیانیه اکثریت سنای ایتالیا از جمله به امضای ۱۱عضو هیأت‌رئیسه سنا شامل یک معاون سنا، ۲ناظم و ۸دبیر سنای ایتالیا رسیده است.

 

شماری از امضاء کنندگان این بیانیه عبارتند از:

روبرتو کالدرولی Roberto Calderoli نایب رئیس سنا و وزیر پیشین

آنتونیو دپولی Antonio De Poli کوئستور سنا (ناظم سنا)

جانلوکا کاستالدی Gianluca Castaldi دبیر سنا

فرانچسکو ماریا جیرو Giro Francesco Maria دبیر سنا و معاون وزیر پیشین

فرانسچکو لافورجا Francesco Laforgia دبیر سنا

مینهارد دورن والدر Meinhard Durwalder دبیر سنا

داریو استفانو Dario Stefano رئیس کمیته انتخابات و مصونیت پارلمانی سنا

اومبرتو بوسی Umberto Bossi وزیر پیشین

لوئیجی ویتالی Luigi Vitali معاون وزیر پیشین

ایزابلا رائوتی Isabella Rauti معاون وزیر پیشین

ترزا بلانووا Teresa Bellanova معاون وزیر پیشین

آندرآ مارکوچی Andrea Marcucci معاون وزیر پیشین

جانی پیتلا Gianni Pittella رئیس پیشین گروه سوسیال‌دموکرات در پارلمان اروپا

سناتورهای ارشد شامل:

لوچو مالان Lucio Malan

پائولا بینتی Paola Binetti

آنا چینزیا بونفریسکو Anna Cinzia Bonfrisco

روبرتو رامپی Roberto Rampi

مائؤریتزیو بو کارلا Maurizio Buccarella

انریکو آیمی Enrico Aimi

مائورو مارینو Maura Marino

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/49447d69-1314-4dad-a5a8-6c3ff706d11a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات