728 x 90

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸؛ سخنرانی شخصیتهای کانادایی، اروپایی، آمریکایی و عربی

سخنرانی شخصیتهای کانادایی، اروپایی، آمریکایی و عربی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس
سخنرانی شخصیتهای کانادایی، اروپایی، آمریکایی و عربی در گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران پاریس ۹تیر ۱۳۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)

حمایت از شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی

همبستگی ملی برای سرنگونی فاشیسم دینی

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - جان برد، وزیر خارجه پیشین کانادا

خانم رجوی، دوستان موجب افتخار و سرافرازی است که بار دیگر برای همبستگی با شما و مردم ایران اینجا ایستاده و جمع شده‌ایم. ما گرد‌هم آمدیم تا از مردم ایران و مبارزه بزرگشان حمایت کنیم. برای سالیان، بسیاری از دولتهای غربی در جستجوی جناح میانه‌رویی در رژیم تهران بودند. این رویکرد محافظه کارانه شکست خورده و از استمالت چیزی کم گذاشته نشده است. ما نباید به مردم ایران و خواست آنها برای تغییر بی‌اعتنایی کنیم. در طول بیش از ۶ماه گذشته، مردم ایران شهامت زیادی از خود نشان دادند و در خیابانهای بیش از ۱۴۰شهر دست به تظاهرات زدند.

آنها با از خودگذشتگی برای تغییر رژیم می‌جنگند. دوستان، الآن زمان آن است که در کنار مردم ایران بایستیم و از آنها حمایت کامل کنیم. امروز ما به خانم رجوی پیوستیم، بانویی با شهامت و اراد‌ه‌ای بسیار بزرگ. ما در پاریس گردهم آمدیم تا در کنار مردم ایران بایستیم و از آنها درخواسته‌هایشان برای آزادی، برابری و دموکراسی حمایت کنیم. دوستان، ما امروز به مردم ایران می‌پیوندیم تا پیام ساده‌ای را به ملاهای ایران برسانیم: زمان تغییر و رفتن ملاها فرا رسیده است.

دوستان، این جای افتخار و سرافرازی برای من است که فردی بسیار با شهامت را به شما معرفی کنم که همواره در مقابل این رژیم ایستاده است، حتی زمانی که ایستادگی در مقابل این رژیم رایج نبود، آنهم در حمایت از مردم ایران. خانمها و آقایان همراه با من، به بیست و دومین نخست‌وزیر کانادا استیون هاربر.

 

همایش ایرانیان در پاریس - استفان هارپر- نخست‌وزیر پیشین کانادا

ممنونم به‌خاطر این استقبال گرم.

خانم رجوی، خانمها و آقایان و دوستان عزیز

خوشحالم که همراه با هیأت کانادا اینجا هستم تا از پایان رژیم و فرا رسیدن ایرانی آزاد و دموکراتیک حمایت کنم.

دوستان، ما امروز اینجا هستیم، من امروز اینجا هستم نه برای این‌که به ایرانیان بگوییم که دولت آینده آنها چه باید باشد. ما اینجا هستیم تا بگوییم که دولت آینده ایران باید منتخب مردم آزاد ایران باشد. بنابراین متشکرم به‌خاطر مبارزه طولانی‌تان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک. به‌مدت ۱۰سال. دولتی که من هدایتش می‌کردم مسیری را در سیاست خارجی انتخاب کرد که راهنمای عملش، آزادی، دموکراسی و عدالت، حقوق‌بشر، برابری انسانها و کرامت انسانی بود.

همان ارزشهایی که در آینده‌ای نزدیک در تهران مورد استقبال قرار خواهند گرفت. ولی ایران امروز این طور نیست. ایران تحت حاکمیت ملاهای بی‌رحم و مستبدی است که در ضدیت با بهترین ارزشهای انسانی هستند.

این رژیمی است که تمامی نادرستیها را نمایندگی می‌کند. نه فقط در منطقه بلکه در جهان. این رژیم یک فرهنگ بزرگ را لکه‌دار کرده. یک دین بزرگ را لکه‌دار کرده است. به‌همین دلیل دولت ما یک موضع قوی علیه این رژیم اتخاذ کرد.

ما هر سال از آورندگان قطعنامه‌های سازمان ملل علیه نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران بودیم. ما از تحریمها برای قطع جریان مالی به سپاه پاسداران و دیگر نهادهای رژیم استفاده کردیم. ما رسماًً رژیم را به‌عنوان یک دولت حامی تروریسم بین‌المللی در لیست قراردادیم. ما لایحه‌یی تصویب کردیم که به قربانیان اجازه می‌دهد از رژیم به‌خاطر جنایاتش شکایت کنند. و دوستان، ما سفارت کانادا در تهران را بستیم و به ملاها گفتیم که از کانادا گم شوید!

دوستان،‌ حاکمان ایران بارها و بارها نشان داده‌اند که نمی‌شود به حرفشان اعتماد کرد. به همین دلیل دنیای آزاد باید رژیم را بر اساس اعمالش قضاوت کند و این اعمال نشان می‌دهد که ملاها نه میل به عدالت دارند و نه به صلح. زندانهای ملاها کماکان پر است از افرادی که نه به‌خاطر جرائمشان بلکه به‌خاطر اعتقاداتشان به زندان افتاده‌اند و جلادان بیرحمانه به کارشان ادامه می‌دهند. با زنان و دختران کماکان به‌عنوان کالا و نه انسان رفتار می‌شود. اقلیتهای مذهبی کماکان سرکوب می‌شوند و هر چه بیشتر ملاها آنها را سرکوب می‌کنند اعتراض و تظاهرات برای تغییر در خیابانها افزایش می‌یابد و این روند فزاینده ادامه خواهد داشت تا زمانی که رژیم سرنگون شود.

البته رژیم به گسترش افراطی‌گری در سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد، به حمایت از تروریستها در منطقه ادامه می‌دهد. به تحمیل درد و رنج به کشورهای همسایه ادامه می‌دهد. به ساخت موشک ادامه می‌دهد. دوستان این رژیم موشک می‌سازد که بتواند تسلیحات هسته‌یی حمل کند ولی ادعا می‌کند که این کار را نمی‌کند. توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ رژیم را مدره نکرده. بلکه آن را جنگ‌طلب‌تر از همیشه نموده است.

و دوستان، به‌همین دلیل من مفتخرم به امضای نامه‌یی که در نیویورک تایمز چاپ شد به‌همراه دوست خوبم جان برد، نخست‌وزیر سابق جان هوارد، برنده جایزه صلح نوبل دیوید ترمبل و بسیاری دیگر. در این نامه از تصمیم آمریکا برای بیرون کشیدن از توافق هسته‌یی ایران حمایت کردیم.

دوستان‌،‌ ما می‌دانیم که چه اتفاقی افتاد. می‌دانیم پولهای نقدی که از زمان برداشته شدن تحریمها به ایران سرازیر شد، موجب شکوفایی برای مردم نشد. بلکه نتیجه‌اش سود رسانی به رژیم بوده است. ما می‌دانیم که تحقیقات در پشتیبانی از ساخت زرادخانه هسته‌یی ادامه دارد. می‌دانیم که رژیم تمایلی به زندگی در صلح و هماهنگی با جامعه بین‌المللی ندارد.

برخی در غرب ممکن است چیزی دیگری وانمود کنند اما ما با این واقعیتها مواجهیم زیرا راه ساده را انتخاب نکردیم، بلکه راه درست را انتخاب کردیم. ما به اصول خود وفاداریم. آزادی، ‌دموکراسی، عدالت،‌ حقوق بشر،‌ برابری و کرامت برای مردم ایران.

و من می‌دانم که همه در اینجا این را درک می‌کنند. وگرنه خیلی وقت پیش از آرزوهایتان برای یک ایران نو و بهتر دست می‌کشیدید.

دوستان امیدتان را از دست ندهید. شما دوستان بسیاری در پیرامون خود دارید. هم‌چنان که گردهمایی امروز نشان می‌دهد. دوستانی از سراسر جهان که یک ایران نو می‌خواهند، ایرانی که نه نفرتهای متعلق به گذشته بلکه آمال مردم برای آینده بر آن حاکم باشد.

ایرانی نو در میان کشورهای آزاد و دموکراتیک جهان

یک ایران نو که با افتخار در کنار ملتهای آزاد جهان بایستد. ایرانی که می‌دانم و می‌دانید که فرا خواهد رسید و به‌زودی هم فرا خواهد رسید. به مبارزه‌تان ادامه دهید.

زنده باد ایران آزاد بسیار متشکرم.

 

همایش ایرانیان در پاریس - برنارد کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه

متشکرم دوستان. من ابراز اطمینانهای زیادی را شنیده‌ام که به برخی دلبستگی پیدا کردم و مایل هستم آنها را برایتان بازگو کنم.
اختلافات سیاسی با هیأت آمریکا و هیأت کانادا وجود دارد و اروپاییان همه با خط سیاسی دوستان آمریکایی‌مان به‌طور خاص موافق نیستند. ولی بدانید دوستان عزیز که آنچه خلقهای اروپا و به‌خصوص مردم فرانسه با آن موافقند، دنبال کردن شما در مسیر آزادی است.
ولی فکر نکنید که تفاوتی بین مردم اروپا و آنچه که الآن از مردم آمریکا و کانادا شنیدید وجود دارد. ما همه با هم متفق‌القول هستیم. همه ما با شما هستیم. همه ما در این مبارزه جدید در طرف شما هستیم. وقتی مریم رجوی درباره چشم‌انداز بسیار عالی دموکراسی و آزادی صحبت می‌کرد و توضیح می‌داد که هرج و مرجی در کار نخواهد بود، من به‌طور کامل با او موافق بودم. زیرا برخی از دشمنان شما از این زاویه به شما حمله می‌کنند که درصورتی‌که قیام و شورش و انقلاب در ایران به‌وقوع بپیوندد، به هرج و مرج خواهد انجامید. این اصلاً واقعیت ندارد. این‌گونه افراد باید به برنامه خانم رجوی و فاز موقت دموکراسی که ۶ماه به طول خواهد انجامید گوش کنند. همچنین به برنامه انتخاباتی که او پیشنهاد می‌کند. پس به‌رغم این واقعیت که برخی از مردم و رهبران اروپا و سیاستمداران اروپایی در توافق کامل نسبت به از بین بردن توافق بین ایران و کشورهای دموکراتیک نیستند، ولی آنها در حمایت از شما و دنبال کردن برنامه‌‌یی که برای سرنگونی ملاها دارید، و کنار گذاشتن دین به‌عنوان بخشی از دولت، و در ساختن یک دموکراسی واقعی با شرکت مردم، در تفاهم کامل هستند.

پس دوستان من، همان‌طور که همیشه بوده‌اید،‌ شجاع باشید. و می‌توانم بگویم که مردم فرانسه در رابطه با این برنامه مطلقاً از شما حمایت می‌کنند، و نه تنها حمایت می‌کنند، بلکه در کنار شما هستند.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - مایکل موکیزی، وزیر دادگستری پیشین آمریکا

ما از سخنرانان شنیده‌ایم و باز هم خواهیم شنید برای اولین بار طی هشت سالی که من به این گردهمایی می‌آیم. ما شنیده‌ایم و باز هم خواهیم شنید که نهایتاً به‌نظر می‌رسد ستارگان در امتدادی قرار گرفته‌اند که می‌توان به آن چه همه ما خواهانش هستیم دست پیدا کنیم. و آن سرنگونی رژیم آخوندی است. می‌شنویم فساد اقتصادی و فساد سیاسی در رژیم تهران در نهایت با پوسیدگی اخلاقی ای منطبق شده‌اند که همواره در ذات رژیم آخوندی بوده است. و جا دارد که از خانم رجوی تشکر کنیم که دهها سال از عمر خود را وقف تحقق این امر کرده است و همچنین از کسانی تقدیر کنیم که جانشان را در این راه از دست دادند و کسانی که دچار نقص‌عضو شدند و همچنین از اشرفیها که رنج عظیمی را متحمل شدند و مردم آلبانی که شجاعانه از آنها استقبال کردند.

همه ما آگاه هستیم و شما آگاه هستید و حضور شما در اینجا نشان می‌دهد آگاه هستید که هیچ چیز در امور انسانی اجتناب‌ناپذیر نیست. ما امیدواریم ملاها سرنگون شوند ولی این امر به تلاش بیشتر نیاز دارد. شما اینجا هستید تا نشان دهید که آن تلاش انجام می‌شود و من به شما قول می‌دهم، من از طرف خودم و از سوی دیگران در هیأت آمریکایی به شما اطمینان می‌دهم که می‌دانیم تلاشهای ما نیز متوقف نخواهد شد تا روزی که بتوانیم در یک ایران صلح‌آمیز و آزاد به یکدیگر تبریک بگوییم. متشکرم.

 

همایش ایرانیان در پاریس - لویی فری، رئیس پیشین اف بی‌آی

بودن با شما امروز در اینجا برای ما یک امتیاز و یک افتخار است. بگذارید از شما سؤالی بکنم:

امروز روز گرمی در پاریس و روز داغ تری در ایران است، اما شما وزیدن نسیم تغییر بر فراز ایران را احساس می‌کنید. و شما، شما همان کسان هستید، برادران و خواهرانتان در آلبانی و برادران و خواهرانتان در ایران که دارید با نیرویی فزاینده‌تر از هر زمان دیگری بر این نسیم می‌دمید.

خب، لازم نیست ما هواشناس باشیم تا دریابیم نسیم و نیروی تغییر در ایران نه تنها قطعی است بلکه با نیروی فزاینده‌یی در حال پیش تاختن به سمت یک نتیجه منطقی است. هر چند چیزهایی در اطراف و درون این رژیم در حال تغییر و دگرگونی اند. اما برنامه‌این رژیم در زمینه تروریسم تغییری نکرده است. دوشنبه گذشته بیست و دومین سالگرد بمب‌گذاری سپاه پاسداران علیه پادگان آمریکا در برجهای خوبر در عربستان بود. از آن زمان تا کنون این رژیم به صدور تروریسم در یمن، آرژانتین، سوریه و سراسر جهان ادامه داده است و این تغییری نکرده است. با این حال آنچه تغییر کرده تحولاتی است که در قلوب و اذهان و در خیابانها و بازار ایران جریان دارد. بنابراین من ۲پیام خیلی کوتاه دارم: پیام اول به رزمندگان آزادی در ایران است: ما از شما حمایت می‌کنیم و با شما هستیم.. ما از شجاعت و جرأت شما شگفت‌زده هستیم. ما می‌توانیم ماهواره‌ها را جابه‌جا کنیم تا به ارتباطات شما کمک کنیم، ما می‌توانیم کمپانی‌هایی را که تحریمهای ثانویه را نقض می‌کنند، ببندیم. ما نمی‌توانیم جنگی که شما پیش برده اید را پیش ببریم زیرا شما در نوک پیکان آزادی هستید.

پیام دوم و آخر من، خطاب به سرکوبگران در ایران است، به این رژیم تروریستی و به جنایتکارانی است که شهروندان خودشان را دستگیر می‌کنند، شکنجه می‌کنند و می‌کشند: الآن دیگر یک صد سال پیش نیست، ما این توانایی را داریم و این توانایی را حفظ می‌کنیم که آن جنایتکاران را به پای میز عدالت بکشانیم. من در این زمینه تجاربی دارم. چیزهایی هستند که به آنها می‌گویند نشانه‌ها، شاهدان، سوابق آماری، حسابهای بانکی، شواهد. آن روز می‌رسد که نه تنها تغییر دموکراتیک به ایران خواهد آمد بلکه دادگاههای جنایی در جامعه جهانی مملو از جنایتکارانی می‌شوند که مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند. آنها به پای میز عدالت کشیده خواهند شد و دادگاه جنایی بین‌المللی را شبیه یک دادگاه پرترافیک خواهند کرد.

خیلی متشکرم. خدا شما را حفظ کند.

 

همایش ایرانیان در پاریس - ریاض یاسین، سفیر یمن در فرانسه، وزیرخارجه پیشین

... درودهای جناب رئیس جمهور عبد ربه منصور هادی و مردم یمن را به شما میرسانم. ما سراپا اعتماد و یقین داریم که مردم ایران قهرمان هستند و با رهبری پایدار مریم رجوی با عزمی بالا بلند، در آینده نزدیک پیروز خواهند شد.

ما با اراده هستیم و ملتزم هستیم به اصول حق و قانون و صلح و ثبات و محبت و توسعه و دور نیست روز پیروزی.

با تأکید به شما می‌گوییم که با هم کار خواهیم کرد برای توقف دخالتهای آشکار و کینه توزانه رژیم ایران که از مرزها گذشته است و نباید بر آن سکوت یا چشم‌پوشی کرد.

دلیل این جنگ شبه‌‌نظامیان حوثی هستند که مورد حمایت ایران هستند و بسیار از شهروندان و بیگناهان را به‌قتل می‌رسانند با انفجارها و مین و موشک که ایران برای حوثیها ارسال می‌کند و از آنها مادی و تبلیغاتی به‌طور نامحدود حمایت می‌کند. این رژیم اموال مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و باعث ایجاد نابسامانی زیربنایی و وضعیت بد انسانی شده است که کشور من از آن رنج می‌برد. این وضعیت از زمان کودتای شبه‌‌نظامیان و کنترل آن با زور و خشونت و قتل و تهدید شروع شد که دقیقاً مانند آن چیزی است که در ایران طی ۴۰سال رخ داده است پس از آن که‌ دار و دسته خمینی بر تهران مسلط شد. این رژیم تروریستی دستاورد چندانی نداشته است، به جز ایجاد سازمانهای تروریستی کوچک مثل حوثیها و حزب‌الله از خدا می‌خواهم که شما و ما را یاری رساند. دعاها و حمایت شما در هر جایی نثار ما شود به‌منظور محقق نمودن پیروزی علیه این شبه‌‌نظامیان کودتاگر و تروریست و آنهایی که از آنان حمایت می‌کنند. شما همگی شایسته قدردانی و افتخار از سوی همه مردم یمن هستید.

با تشکر فراوان.

 

همایش ایرانیان در پاریس - ارتشبد جرج کیسی - فرمانده کل نیروهای چندملیتی در عراق ۲۰۰۷-۲۰۰۴

من مایلم به‌طور خلاصه راجع به چیزی صحبت کنم که شخصاً تجربه کرده‌ام و امروز مورد اشاره قرار گرفته است اما معتقدم که شایسته است به‌طور عمیق‌تر بررسی شود و آن هم مداخله رژیم ایران در کشورهای همسایه‌اش و بی‌ثبات کردن آنهاست. یکشنبه گذشته خبرنگاری از وزیر خارجه ما مایک پمپئو سؤال کرد که هدف آمریکا در رابطه با ایران چیست؟ جوابی که او داد این بود: او گفت هدف ما فشار آوردن به رژیم ایران است تا مانند یک کشور نرمال عمل کند. مانند یک کشور نرمال عمل کند. او گفت، از تروریسم حمایت نکند، موشک به فرودگاههای بین‌المللی پرتاب نکند و بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان نباشد با این حال امروز رژیم ایران از طریق نیروی تروریستی قدس خود به حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن نه تنها همسایگانش بلکه تمامی منطقه ادامه می‌دهد. و این یک رفتار نرمال نیست. و من قاطعانه معتقدم که هیچ دولتی که فعالانه تروریسم را صادر و از آن حمایت می‌کند نمی‌تواند یک بازیگر سازنده در دنیای معاصر باشد. تغییر باید در ایران واقع شود.

من به تجربه مستقیم خودم در اینجا اشاره کردم. در دورانی که در عراق بودم، خیلی از ما که در ارتش آمریکا بودیم به‌طور عینی شاهد آن بوده‌ایم که رژیم ایران چگونه از تروریسم برای دست یافتن به اهداف سیاسی‌اش استفاده می‌کند. و من به‌عنوان فرمانده ائتلاف طبعاً شاهد آن بودم که این رژیم در عراق، چگونه از تروریسم استفاده می‌کرد تا به خشونتهای فرقه‌ای دامن بزند و به این ترتیب هدف آمریکاییان و عراقیان را برای دست یافتن به یک دموکراسی نمونه خنثی کند.

شیوه برخوردی که آنها بکار می‌برند، سه طرفه بود.
آنها حمایتهای سیاسی را از طریق دادن کمکهای سیاسی به گروه‌های سیاسی عراق و رهبرانشان، می‌خریدند.

آنها از طریق کمک اقتصادی به جوامع بخشهای جنوبی کشور، حمایتهای مردمی می‌خریدند.
واز طریق فراهم آوردن آموزش و تجهیزات برای سازمانهای شبه‌نظامی شیعه، خشونتهای فرقه‌یی بر می‌انگیختند.
حالا ممکن است بپرسید چگونه درباره این موضوع این‌قدر مطمئن هستم.
در سال 2006نیروهای من 6عامل نیروهای قدس را در یک هسته عملیاتی مشترک با گروه شبه‌نظامی شیعه در بغداد دستگیر کردند. بر روی دیوار آنها، نقشه‌های بغداد بود که طرح های عملیاتی آنها را برای کوچ اجباری جمعیت نشان می‌داد صرفاً به‌منظور اهداف فرقه‌گرایانه و آنجا تعداد زیادی جزوات و کتابهای مربوط به تسلیحات بود که از بیرون به آنجا منتقل شده بود. و ما آنها را در حالی که دستانشان آغشته به خون بود گرفتیم در حالیکه از خشونت و تروریسم فرقه‌ای در یکی از کشورهای همسایه خود پشتیبانی می‌کردند. کشورهای معمولی چنین کاری نمی‌کنند.

وقتی الآن به آن دوره نگاه می‌کنم می‌گویم آن ۱۲سال پیش بود. و امروز آنها هم‌چنان منطقه را بی‌ثبات می‌کنند. من تنها می‌توانم یک نتیجه بگیرم که تغییر باید در ایران صورت بگیرد.

 

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa0634e6-baf1-4e36-a338-674d260b1da4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات