728 x 90

هلاکت یکی از سرکردگان سپاه (از نزدیکان پاسدار سلیمانی) در سوریه

هلاکت یکی از فرمانده هان سپاه در سوریه
هلاکت یکی از فرمانده هان سپاه در سوریه

بنا به گزارش رسانه‌های حکومتی امروز دوشنبه ۴دی در جریان حمله اسراییل به منطقه زینبیه در حومه دمشق، «رضی موسوی معروف به سیدرضی» از افراد نزدیک به قاسم سلیمانی و از قدیمی‌ترین نیروهای جنایتکار سپاه در سوریه، به هلاکت رسید (خبرگزاری حکومتی تسنیم ۴دی). شایان ذکر است که تصاویر این مزدور با ارشدترین عناصر سپاه در سوریه در کنار هم دیده می‌شود.

خبرگزاریهای حکومتی نوشتند: خبرنگار شبکه خبری المیادین از دمشق گزارش داد که دشمن با استفاده از سه موشک، سید رضی را به شهادت رساند.

سپاه پاسداران نیز در اطلاعیه‌ای به هلاکت این پاسدار جنایتکار اذعان کرد و نوشت: «به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند، ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق "سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی" از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.»

 

هلاکت ۳تن از سرکردگان سپاه در سوریه

به گزارش رسانه‌های حکومتی: «از ۷ اکتبر تاکنون اسرائیل در طی حملات خود به سوریه سه تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را ترور و به شهادت رسانده است.

- سردار دکتر محمد علی عطایی شوچه /  سردار مهندس پناه تقی‌زاده / سردار سرتیپ سید رضی موسوی»

 

 

رویترز: در حمله هوایی اسراییل در سوریه، یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران ایران کشته شد. 
بیروت، ۲۵ دسامبر (رویترز) - سه منبع امنیتی و رسانه‌های دولتی ایران اعلام کردند که در حمله هوایی اسراییل به خارج از دمشق، پایتخت سوریه، یکی از مشاوران ارشد سپاه پاسداران ایران کشته شد. این منابع به رویترز گفتند که این مشاور معروف به سید رضی موسوی مسئول هماهنگی ائتلاف نظامی بین سوریه و ایران بود. تلویزیون دولتی ایران با قطع پخش اخبار عادی خود اعلام کرد که موسوی کشته شده است و او را یکی از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران در سوریه توصیف کرد. در این بیانیه آمده است که او «از جمله همراهان قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس ویژه سپاه پاسداران بوده است که در حمله پهپاد آمریکایی در عراق در سال ۲۰۲۰ کشته شد. اوایل ماه جاری، ایران گفت که حملات اسراییل دو تن از اعضای سپاه پاسداران را در سوریه که به‌عنوان مستشار نظامی در سوریه خدمت می‌کردند، کشته‌اند.
 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d2406976-bd48-468d-af4c-0fb785deb738"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات