728 x 90

هفتاد و دومین روز جنگ در غزه - آلمان، انگلستان و فرانسه خواستار نیاز فوری به آتش‌بس پایدار در غزه شدند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

هفتاد و دومین روز جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود.

 

ارتش اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که دو سرباز دیگر اسرائیلی در درگیری در نوار غزه کشته شدند.
ارتش گفت که از زمان آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه در ۲۷ اکتبر، ۱۲۱سرباز کشته شده‌اند.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز شنبه اعلام کرد که در یک ماموریت مشترک سازمان ملل برای تحویل تجهیزات بهداشتی و ارزیابی وضعیت در بیمارستان الشفا در غزه شرکت کرده است.
تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که در میان روایت‌های متناقض از وقایع، سربازان اسرائیلی طی چند روز در این هفته به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه یورش بردند و ردی از آوار و خاک واژگون در محوطه بیمارستان و بیرون ورودی متلاشی‌شده به جای گذاشتند.
کاترین کلونا، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت که فرانسه خواستار آتش بس فوری و بادوام در جنگ غزه است و تاکید کرد که پاریس عمیقاً نگران وضعیت در سرزمین فلسطین می‌باشد.
پاریس روز شنبه حمله اسرائیل به غزه را که منجر به کشته شدن یک کارمند وزارت خارجه فرانسه شد، محکوم کرد و خواستار روشن شدن اوضاع شد.
این دیپلمات ارشد فرانسه همچنین با همتای فلسطینی خود ریاض المالکی در کرانه باختری دیدار خواهد کرد.
مقامات بهداشتی می‌گویند که از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر، بیش از ۲۸۰فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی یا شهرک‌نشینان در کرانه باختری کشته شده‌اند.
دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا و آنالنا بربوک همتای آلمانی خود روز شنبه گفتند که نیاز فوری به آتش بس پایدار در غزه هست.
این دو وزیر در مقاله مشترک ساندی تایمز نوشتند که غیرنظامیان زیادی در این درگیری کشته شده اند  و فشار بر اسرائیل را برای پایان دادن به عملیات خود علیه حماس با سرعت اما  پایدار  افزایش دادند.
 با این حال، هر دو وزیرخارجه آلمان و بریتانیا همچنین گفتند که آنها «باور ندارند که در حال حاضر خواستار یک آتش‌بس عمومی و فوری، به امید اینکه به نحوی دائمی شود، راه رو به جلو باشد.

پولیتیکو: ایالات متحده در حال بررسی گزینه های حمله برای بازدارندگی حوثی ها از حملات بیشتر در دریای سرخ است

 

دیدار مقامهای قطر و اسراییل برای مذاکرات مربوط به گروگانها

رویترز روز یکشنبه ۲۶آذر درباره دیدار مقام‌های اسراییل و قطر نوشت: دیدار اسراییل و قطر، چشم‌انداز مذاکرات مربوط به گروگان‌گیری غزه را افزایش می‌دهد.

پس از این‌که یک منبع گفت رئیس اطلاعات اسراییل با نخست‌وزیر قطر، کشوری که در مناقشه اسراییل و فلسطین میانجیگری می‌کند، دیدار کرد، به نظر می‌رسد که اسراییل تأیید می‌کند که مذاکرات جدیدی برای بازگرداندن گروگانهای حماس در حال انجام است.

نتانیاهو روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که جنگ غزه مربوط به موجودیت است و باید تا پیروزی در آن جنگید. او گفت غزه غیرنظامی و تحت کنترل امنیتی اسراییل خواهد بود. نتانیاهو گفت که حمله اسراییل به غزه به دستیابی به یک توافق جزیی برای آزادی گروگانها در ماه نوامبر کمک کرد و قول داد فشار نظامی شدیدی را بر حماس حفظ کند. او قول داده است که حماس را نابود کند. وی گفت: دستورالعملی که من به تیم مذاکره‌کننده می‌دهم مبتنی بر این فشار است که بدون آن چیزی نداریم.
حماس در بیانیه‌یی اعلام کرد که موضع خود را مبنی بر عدم آغاز هیچ مذاکره‌ای برای مبادله اسرا، مگر این‌که تجاوز به مردم ما یکبار برای همیشه متوقف شود، تأیید می‌کند...

در شامگاه شنبه، ساکنان از تشدید درگیری در مرکز خان یونس در جنوب غزه با بمباران و گلوله‌باران هواپیماها و تانکهای اسراییلی و صدای نارنجک‌های موشکی که ظاهراً توسط جنگنده‌های حماس شلیک شده بود، گزارش کردند.

 

رویترز: وزارت بهداشت فلسطین سه فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دو فلسطینی اهل تولکرم در کرانه باختری روز یکشنبه توسط نیروهای اسرائیلی به ضرب گلوله کشته شدند و سومین نفر از اهل جنین بر اثر جراحات وارده چند روز پیش جان باخت.

 

مایک پمپئو:
حذف حوثی‌ها از فهرست تروریستی در حالی که عربستان را کشوری منفور می‌خواند، زمینه‌ای را ایجاد کرد که کشتار ۷ اکتبر را قابل تصور کرد. ضعف پرزیدنت بایدن، دشمنان ما را متقاعد کرد که اکنون زمان حمله است.

 

سمافور نوشت: آمریکا حمله به گروه یمنی را در نظر می‌گیرد
پنتاگون در حال بررسی این است که آیا مستقیماً به اهداف نظامی شورشیان حوثی در یمن در پاسخ به تشدید حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به کشتی‌های نظامی و تجاری در دریای سرخ حمله کند یا خیر.
مقامات دولت بایدن به سمافور گفتند که آنها به‌طور فزاینده‌یی نگران هستند که حوثی‌ها و حامیان آنها در تهران تلاش می‌کنند تجارت جهانی دریایی را تضعیف کنند، هم برای کاهش تجارت با اسراییل و هم برای بالا بردن هزینه‌های ایالات متحده و متحدانش برای حمایت از دولت یهودی.
اما مقامات آمریکایی می‌گویند که در حال بررسی حمله به حوثی‌ها در برابر نگرانی آنها از دامن‌زدن به یک جنگ گسترده‌تر علیه ایران و نیروهای نیابتی آن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45d5b659-5bf8-42e7-810c-cad663824651"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات