728 x 90

هشدار سناتور آمریکایی جو لیبرمن درباره پاداش‌دهی به رژیم ایران

سناتور پیشین آمریکا و رئیس گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» جو لیبرمن
سناتور پیشین آمریکا و رئیس گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» جو لیبرمن

به گزارش العربیه روز جمعه ۱۷ اردیبهشت، جو لیبرمن سناتور پیشین آمریکا و رئیس گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در گفتگو با فاکس بیزنس به جو بایدن درباره پاداش‌دهی به رژیم ایران هشدار داد.

لیبرمن گفت: «حقیقت این است که ما به رژیم ایران پاداش می‌دهیم تا آمریکایی‌ها را گروگان بگیرد، بعد میلیاردها دلار از دارایی‌های آنها را آزاد می‌کنیم، که دقیقاً همان چیزی است که آنها می‌خواهند. با این کار ما آنها را تشویق می‌کنیم تا در مذاکرات هسته‌یی نیز همین رویه را پیش بگیرند».

 

لیبرمن معتقد است که بایدن هرگز با رژیم ایران به جایی نخواهد رسید و فقط در صورتی‌که در مقابل این رژیم سرسختی نشان دهد امکانپذیر است. این سناتور آمریکایی هم‌چنین معتقد است که رژیم ایران در اساس رژیمی دروغگو و افراطی است و نمی‌شود هیچگاه به آن اعتماد کرد.

لیبرمن می‌گوید آنها از یک‌طرف می‌گویند به‌دنبال تولید سلاح هسته‌یی نیستند، و از طرف دیگر در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطحی هستند که برای مصارف غیرنظامی ضرورتی ندارد.

این سناتور آمریکایی در مخالفت با بازگشت به توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ گفت: «من متوجه هستم که برخی در دولت بایدن توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ را موفقیتی بزرگ می‌دانند. من این‌طور فکر نمی‌کنم. به‌نظر من برجام یک اشتباه بزرگ بود و هیچ نتیجه‌یی نداد. کاملاً معلوم است که ایران به الزامات آن توافق پای‌بند نبوده. بنابراین [بازگشت به برجام] کاری بسیار خطرناک است».

وی در پایان گفت: «ولی اگر اجازه بدهیم ایران باز ما را بپیچاند، خاورمیانه و باقی جهان بسیار ناپایدارتر از آنچه هم‌اکنون هست خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62ac1d81-1e20-498a-a325-bfc11727070f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات