728 x 90

هشدار اتحادیه اروپا در کمیته اول مجمع عمومی ملل متحد نسبت به گسترش برنامه اتمی رژیم ایران

کمیته اول مجمع عمومی ملل متحد
کمیته اول مجمع عمومی ملل متحد

در کمیته اول مجمع عمومی ملل متحد، ۱۰مهر ۱۴۰۲ بیانیه عمومی اتحادیه اروپا منتشر شد.

بیانیه عمومی اتحادیه اروپا ارائه شده توسط اولوف اسکوگ، سفیر و رئیس هیأت اتحادیه اروپا در سازمان ملل، در هفتاد و هشتمین جلسه کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرائت شد.

وی گفت: کشورهای کاندید مقدونیه شمالی، مونته نگرو، آلبانی، اوکراین، جمهوری مولداوی و بوسنی و هرزگوین و هم‌چنین موناکو و سن مارینو خود را با این بیانیه هماهنگ می‌کنند.

اتحادیه اروپا به‌عنوان یک اولویت امنیتی کلیدی بر عزم صریح خود مبنی بر این‌که رژیم ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌یی دست یابد، تأکید می‌کند و تعهدات این رژیم در این زمینه و تعهدات بین‌المللی آن را یادآوری می‌کند.

اتحادیه اروپا نگرانی شدید خود را از ادامه اقدامات رژیم ایران در نقض برجام به‌ویژه در رابطه با گسترش ظرفیت غنی‌سازی هسته‌یی و تولید اورانیوم با غنای بالا ابراز می‌کند.

اقدامات رژیم ایران که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد، خطرات بسیار مهمی را در ارتباط با گسترش تسلیحات اتمی دارد.

اتحادیه اروپا هم‌چنین به‌شدت نگران عدم همکاری اساسی رژیم ایران با آژانس است و از این رژیم می‌خواهد اقدامات لازم را بدون تأخیر برای انجام تعهدات پادمانهای قانونی و تعهداتش در قبال آژانس انجام دهد.

اتحادیه اروپا لغو مجوز چندین بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط رژیم ایران را محکوم می‌کند که توانایی آژانس را برای اجرای مؤثر مأموریت پادمانی خود تضعیف می‌کند.

اتحادیه اروپا از همه کشورها می‌خواهد که از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کنند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57e6b196-f085-43e6-b931-84cdda566783"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات