728 x 90

هشتمین اعدام در یک هفته، اعدام زندانی سیاسی جاوید دهقان در زاهدان به‌رغم فراخوانهای داخلی و بین‌المللی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

هشتمین اعدام در یک هفته

اعدام زندانی سیاسی جاوید دهقان در زاهدان به‌رغم فراخوانهای داخلی و بین‌المللی

فراخوان خانم مریم رجوی به اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام و ارجاع پرونده جنایات رژیم به شورای امنیت

به‌رغم اعتراضات گسترده داخلی و بین‌المللی صبح امروز دژخیمان قضاییه آخوندها بنا به اصرار سپاه پاسداران، در یک اقدام جنایتکارانه زندانی سیاسی بلوچ جاوید دهقان خلد را در زندان زاهدان به‌دار آویختند. جاوید ۳۱ساله خرداد۹۴ دستگیر و پس از شکنجه‌های شدید برای اعتراف‌گیری اجباری، در بیدادگاه ضد انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد.

رژیم آخوندی در وحشت از اوجگیری اعتراضات مردم به‌جان آمده از خفقان و فقر و کرونا، مذبوحانه تلاش می‌کند با افزایش سرکوب و شکنجه و اعدام و با ایجاد جو رعب و وحشت اوضاع را کنترل کند. تنها در یک هفته گذشته (۴ تا ۱۰بهمن) هفت اعدام دیگر در شهرهای مختلف ایران ثبت شده است. رقمی که بالطبع شامل اعدامهای مخفیانه نمی‌شود.

روز ۴بهمن یک زندانی در قم، روز ۶بهمن، مهدی علی حسینی، یکی دیگر از قهرمانان کشتی ایران در زندان دزفول، روز ۸بهمن عباس علی‌حسینی، در زندان زنجان و روز ۹بهمن انور نارویی یک هموطن دیگر بلوچ در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند. روز ۱۰بهمن در یک اقدام جنایتکارانه دیگر دژخیمان خامنه‌ای یک زندانی زن را در زندان مرکزی سنندج حلق‌آویز کردند.

روز ۹بهمن دژخیمان قضاییه خامنه‌ای علی مطیری، یکی از هموطنان عرب را به اتهام آخوند‌ساخته «محاربه» و «افساد فی‌الارض» در زندان شیبان اهواز اعدام کردند. او که به هنگام دستگیری در اردیبهشت۹۷ مجروح شده بود مدتها برای اعتراف‌گیری اجباری زیر شکنجه قرار داشت.

خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت با تأکید براین‌که این رژیم بدون شکنجه و اعدام، در مقابل خشم مردم یک روز دوام نمی‌آورد، بار دیگر ملل متحد و مدافعان حقوق‌بشر و هم‌چنین کشورهای اروپایی و آمریکا را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فراخواند و خواستار ارجاع پرونده اعدامهای خودسرانه، قتل‌عام زندانیان سیاسی و کشتار تظاهر کنندگان، توسط این رژیم به شورای امنیت و قرار گرفتن سردمداران آن در برابر عدالت به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت شد. این رژیم ننگ بشریت معاصر است و باید از جامعه جهانی طرد شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱بهمن۱۳۹۹ (۳۰ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb45791d-41b3-45d6-a7de-23003dd9867f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات