728 x 90

هجدهمین روز جنگ غزه - نیویورک تایمز: خونین‌ترین ۲۴ساعتی که غزه از آغاز جنگ تاکنون، سپری کرده است

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار هجدهمین روز از جنگ در غزه و اسراییل در این صفحه به روز می‌شود.

 

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت: آمار قربانیان و مجروحان در غزه تا روز سه‌شنبه ۵۷۹۱کشته شامل ۲۳۶۰ کودک و نزدیک به ۱۶۳۰۰ مجروح است

نیویورک تایمز روز ۲آبان نیز به‌نقل از همین منبع نوشت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه حملات هوایی اسراییل به ۴۷نقطه در غزه ۷۰۴کشته بر جای گذاشته است. بدین‌ترتیب این خونین‌ترین ۲۴ساعتی است که از آغاز جنگ تاکنون، غزه سپری کرده است.

 

روز سه‌شنبه ۲آبان، العربیه با درج گزارشی از اوضاع جنگ در غزه نوشت: غزه روز خونین دیگری از جنگ را بدون هیچ نشانه‌یی از آتش‌بس آغاز کرد و حملات اسراییل به نوار غزه هم‌چنان ادامه دارد. ارتش اسراییل ۴۰۰نقطه را در غزه، بمباران کرد. متعاقباً وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن ۱۴۰تن و صدها مجروح خبر داد.

العربیه افزود: در ساعات اولیه بامداد سه‌شنبه مناطق جبالیا، قراره و خان یونس در جنوب هدف بمبارانهای اسراییل قرار گرفتند. هم‌چنین یک پمپ‌بنزین در مجاورت شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز در این حمله‌ها منهدم شد.

العربیه به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین آمار قربانیان و مجروحان غزه تا روز سه‌شنبه را ۵۳۰۰کشته و بیش از ۱۸هزار مجروح اعلام کرد.

 

وزارت دفاع اسراییل روز سه‌شنبه ۲آبان گفت در یک عملیات گسترده در بیش از ۴۰۰نقطه نیروهای حماس را هدف قرار داده و اعلام کرد: برخی از اهداف یاد شده عبارتند از:

افراد مسلحی که در حال آماده شدن برای شلیک موشک به سمت اسراییل بودند
تونل عملیاتی حماس که راه نفوذ به اسراییل از طریق دریا بود
چند مسجد که مرکز فرماندهی حماس و محل عملیات و تسلیحات بود

 

 

خبرگزاری فلسطینی وفا روز سه‌شنبه ضمن درج گزارشی از کرانه باختری نوشت: در جریان بالا‌گرفتن درگیری میان فلسطینیها و ارتش اسرائیل، نیروهای اسراییل علاوه بر مسدود کردن معابر مسجدالاقصی، ۵۱شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کردند. این دستگیریها در شهرهای خلیل، رام‌الله، شهر طور، اردوگاه شعفاط، بیت لحم، قـَلقیلیه، نابلس و جنین صورت گرفت.

به گفته این منبع نیروهای اسراییل در پاره‌ای موارد، از جمله در روستای فقوعه در شمال شرق جنین و شهر زواتا در غرب نابلس با حمله به خانه‌های شهروندان، آنها را مجبور به ترک خانه‌هایشان کردند و سپس خانه‌ها را مورد بازرسی قرار دادند.

 

روز سه‌شنبه معاون سازمان کمکهای اضطراری سازمان ملل‌متحد گفت: کمکها باید به‌صورتی باشند که ما بتوانیم در مقیاسی به نیازهای ضروری پاسخ دهیم. آنچه اکنون شاهد هستیم دسترسی بسیار محدود به غزه است. یک کامیون معادل یک قطره است. ما می‌دانیم نیازهای روزانه مردم غزه ۴۶۵کامیون در روز است. اما اکنون در بهترین حالت فقط ۲۰کامیون را می‌بینیم. با چنین محدودیتی ما نمی‌توانیم به‌طور مؤثر به نیازها آنطور که می‌بینیم پاسخ دهیم.

 

روز دوشنبه حماس با میانجیگری مصر و قطر دو زن گروگان اسراییلی را آزاد کرد که یکی از آنها ۷۹ساله و دیگری ۸۵ساله بود. روز سه‌شنبه، یکی از گروگانهای آزاد شده در کنفرانس مطبوعاتی در اسراییل گفت در تونلهایی که شبیه تار عنکبوت بود نگهداری می‌شده اما با وی که در ابتدای دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود در تونل خوب و با مواظبت رفتار می‌کردند و حتی شستشوی توالت را خود آنها انجام می‌دادند تا محیط تمیز باشد و باعث طاعون نشود.

وال استریت ژورنال به‌نقل از این گروگان ۸۵ساله نوشت: ما از یک جهنم عبور کردیم. آنها مرا سوار یک موتور سیکلت کردند و در همان ابتدا با چوب مورد ضرب و شتم قرار دادند. سپس من و ۲۵تن دیگر را به تونلهایی که شبیه تار عنکبوت بود منتقل کردند. در آنجا هر زندانی یک نگهبان داشت و دکترها هر روز ما را معاینه می‌کردند. به نظر می‌رسید شبه‌نظامیان برای نگه‌داشتن طولانی‌مدت گروگانها آماده شده بودند.

وال استریت ژورنال گزارش داد: مذاکرات در مورد آزادی احتمالی ۵۰ گروگان دیگر درازای اجازه ورود سوخت به‌غزه از جانب اسراییل متوقف شد

 

به گزارش فاکس نیوز مقامات ارشد پنتاگون روز دوشنبه گفتند که انتظار می‌رود شاهد تشدید قابل توجه حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه باشیم و افزودند که اثر انگشت رژیم ایران در سراسر این حملات وجود دارد. یک مقام ارشد دفاعی و یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده بعدازظهر دوشنبه یک جلسه توجیهی برگزار کردند و هر دو مقام اظهارنظر کردند که احتمالاً حملات به نیروهای آمریکایی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

این مقام دفاعی آمریکا گفت: ما چشم‌اندازی برای تشدید تنشهای بسیار مهم‌تر علیه نیروها و پرسنل آمریکایی در کوتاه‌مدت می‌بینیم. و اجازه بدهید در مورد آن واضح بگوییم: جاده به ایران منتهی می‌شود».

 

ژنرال پت رایدر سخنگوی پنتاگون دربارهٔ حملات موشکی و پهپادی به پایگاههای آمریکا در روزهای اخیر، گفت: «ما می‌دانیم که این گروهها توسط (رژیم) ایران حمایت می‌شوند (ولی). لزوماً نمی‌بینیم که (رژیم) ایران به‌صراحت به آنها دستور داده باشد که این نوع حملات را انجام بدهند. البته با توجه به این‌که آنها توسط (رژیم) ایران حمایت می‌شوند، ما در نهایت (رژیم) ایران را مسئول می‌دانیم».

وی در پاسخ به این سؤال که «منظور شما از این‌که شاهد دستور صریح (رژیم) ایران برای انجام این حملات نبوده‌اید چیست»، افزود: « (یعنی) ما دستور مستقیمی ندیده‌ایم که مثلاً ولی‌فقیه بگوید «بروید این کار را بکنید».

 

از سوی دیگر متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه روز دوشنبه گفت:

ما نگران افزایش حملات از سوی نیروهای نیابتی ایران در منطقه هستیم، که خواه آنها منافع آمریکا یا دیگر منافع را در منطقه هدف قرار دهند. ما ایران را در مورد این حملات مورد حسابرسی قرار می‌دهیم. و همان‌طور که وزیر بلینکن دیروز در مصاحبه گفت، این چیزی است که ما برای آن آمادگی داریم و در صورت لزوم آماده پاسخ به آن هستیم. ...

 

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در سفر خود به منطقه، در بیت‌المقدس با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر اسراییل به‌طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

کانال یک تلویزیون فرانسه دربارهٔ کنفرانس مطبوعاتی مشترک ماکرون و نتانیاهو گزارش داد: «(رئیس‌جمهور فرانسه) گفت: «فرانسه آماده است تا ائتلاف بین‌المللی علیه داعش نیز بتواند با حماس بجنگد. من به شرکای بین‌المللی خود پیشنهاد می‌کنم که بتوانیم یک ائتلاف منطقه‌یی و بین‌المللی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی که همه ما را تهدید می‌کنند، ایجاد کنیم».

ماکرون تأکید کرد: «من در اینجا به حزب‌الله، رژیم ایران، حوثی‌ها در یمن و همه طرفهایی که اسراییل را در منطقه تهدید می‌کنند هشدار می‌دهم که ریسک بی‌ملاحظهٔ گشودن جبهه‌های جدید را نپذیرند».

بنا‌به گزارش کانال یک تلویزیون فرانسه، ماکرون در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «آرمان فلسطین باید با منطق شنیده شود. ثبات منطقه، بازگشت به عادی‌سازی روابط که اعلام شده بود، فقط در صورتی تضمین خواهد شد که پاسخ اسراییل به خشونت

تروریستی بی‌امان باشد، اما هم‌چنین (پاسخی) سیاسی باشد که حق مشروع فلسطینی‌ها را برای برخورداری از یک سرزمین و یک کشور در صلح و امنیت در کنار اسراییل برخوردار بشوند».

رئیس‌جمهور فرانسه هم‌زمان با این سفر در حساب ایکس خود اعلام کرد: «۳۰تن از هموطنان ما روز ۷اکتبر به‌قتل رسیدند. ۹تن دیگر هم‌چنان ناپدید یا گروگان هستند».

 

 

تلویزیون ب‌اف‌ام، گزارش داد: « (ماکرون) از نخست‌وزیر اسراییل... خواست «قانون جنگ و دسترسی بشردوستانه را رعایت کند».

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: «جنگ با حماس باید بی‌رحمانه باشد، اما نباید بدون قاعده باشد... دموکراسی‌ها قانون جنگ و دسترسی بشردوستانه را رعایت می‌کنند. دموکراسی‌ها شهروندان غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهند».

 

 

بعدازظهر سه‌شنبه امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در رام‌الله با محمود عباس رئیس دولت فلسطین، دیدار و گفتگو کرد.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مقر خود در رام‌الله با نخست‌وزیر هلند دیدار و گفتگو کرد و خواهان توقف حملات اسراییل و نجات فلسطینی‌ها از بلاهای جنگ شد.
خبرگزاری وفا گزارش داد: «محمود عباس در این دیدار بر اهمیت رساندن مواد غذایی و کمکهای درمانی و پزشکی به نوار غزه و تأمین آب و برق در اسرع وقت تأکید کرد.
وی بر مخالفت مطلق فلسطین با جابه‌جایی فلسطینیان، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در بیت‌المقدس، تأکید کرد.
وی خاطرنشان کرد که راه‌حل‌های امنیتی، صلح ایجاد نمی‌کند و صلح و امنیت از طریق به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین و اجرای راه‌حل دو کشوری محقق می‌شود که تمام سرزمینهای کشور فلسطین در کرانهٴ غربی از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه را در بر می‌گیرد».
خبرگزاری وفا، افزود: «نخست‌وزیر هلند بر پایبندی کشورش به راه‌حل دو کشوری تأکید کرد و گفت که کشورش به تلاش برای دستیابی به صلح و حمایت از تشکیلات خودگردان (دولت) فلسطین ادامه خواهد داد».


خبرگزاری وفا هم‌چنین دربارهٔ تماس محمود عباس با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا گزارش داد.
محمود عباس در این تماس گفت: «ما مخالف کشتار غیرنظامیان از هر دو طرف هستیم و با هدف قرار دادن غیرنظامیان در بیمارستانها مخالفیم. وی افزود که هدف قرار دادن کلیسای ارتدکس و تخریب ساختمانهایی که افراد داخل آن هستند جنایات وحشیانه‌یی است که نمی‌تواند تحمل شود.
بنا‌به این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا بر ادامهٔ موضع اتحادیهٔ اروپا در حمایت از راه‌حل دو کشوری تأکید کرد.

 

 

 

به گزارش آسوشیتدپرس، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل از کشته شدن ۶تن دیگر از کارگران این سازمان در جنگ اسرائیل و حماس خبر داد. مجموع کشته‌های این آژانس از ۱۵مهر تاکنون به ۳۵نفر رسیده است.

کاترین کولونا، وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه، که قرار است در مناظره آزاد در مورد خاورمیانه در شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک شرکت کند گفت: فرانسه از برقراری یک آتش‌بس بشردوستانه دفاع خواهد کرد که می‌تواند منجر به آتش‌بس شود و برای توزیع کمک‌ها به مردم غیرنظامی ضروری است.

وی اضافه کرد: فرانسه تعهد خود را به چشم انداز زندگی دو کشور در کنار هم در مرزهای امن و شناخته شده مطابق با پارامترهای مورد توافق بین المللی یادآوری خواهد کرد.

 

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که به اسرائیل سفر کرده است امروز پیشنهاد کرد که حیطه کار ائتلاف بین‌المللی که علیه داعش در عراق و سوریه می‌جنگد، به نبرد با گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس در غزه گسترش یابد.

 

به گفته رویترز: سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه ۲آبان اعلام کرد که در حملات حماس به اسرائیل ۱۲ شهروند انگلیسی کشته و ۵شهروند دیگر همچنان مفقود هستند.

 

شورای امنیت سازمان ملل

انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل امروز سه شنبه ۲ آبان در مورد قطعنامه‌ای رای‌گیری کند که خواستار «آتش بس موقت بشردوستانه» به منظور اجازه به ارسال کمک‌ها به نوار غزه است.

اسکای نیوز در این رابطه نوشت: انتظار می‌رود این قطعنامه که توسط آمریکایی‌ها ارائه شده است، حماس را محکوم کند، خواستار آزادی گروگان‌ها شود، حق اسرائیل برای دفاع از خود را تایید کند، بر حمایت از غیرنظامیان تاکید کند و خواستار دسترسی بشردوستانه از جمله آتش‌بس موقت بشردوستانه باشد.

 

اسکای نیوز: خالد مشعل رهبر ارشد حماس می‌گوید اگر اسراییل بمباران غزه را متوقف کند، گروگانهای غیرنظامی آزاد خواهند شد.
مذاکره کننده کلیدی حماس در مورد سرنوشت بیش از ۲۰۰گروگانی که توسط این گروه در داخل غزه به گروگان‌گرفته شده است، می‌گوید در صورت تحقق شرایط مناسب همه غیرنظامیان در میان آنها آزاد خواهند شد.
او در اولین مصاحبه خود پس از حملات ۷اکتبر، به اسکای نیوز گفت که اگر اسراییل از شدت بمباران غزه بکاهد، غیرنظامیانی که در بازداشت حماس هستند آزاد خواهند شد.
او گفت: «اجازه دهید این تجاوز را متوقف کنند و شما میانجی‌هایی مانند قطر و مصر و برخی کشورهای عربی و برخی دیگر را پیدا خواهید کرد تا آنها را آزاد کنند و ما آنها را به خانه هایشان می‌فرستیم»... .
مشعل مدعی شد که ۲۲گروگان در حملات هوایی اسراییل کشته شده‌اند.
حماس نمی‌گوید که گروگانهای کشته شده از کدام کشورها هستند اما می‌گوید بسیاری از کشته‌شدگان اسراییلی هستند.

 

اسکای نیوز: اوباما هشدار داد که برخی از اقدامات اسراییل ممکن است نتیجه معکوس [برعلیه اسراییل] داشته باشد
باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت اسراییل حق دفاع از خود را دارد و حملات حماس به این کشور را محکوم کرد، اما هشدار داد هر راهبرد نظامی اسراییل که هزینه‌های انسانی را نادیده بگیرد، در نهایت می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.
اوباما با نوشتن در سایت «میدیوم» گفت که از حمایت جو بایدن از اسراییل در تعقیب حماس، هم برای از بین بردن قابلیت‌های نظامی و هم برای نجات گروگانها، کاملاً حمایت می‌کند.
او نوشت: «اما با وجود این‌که ما از اسراییل حمایت می‌کنیم، باید روشن کنیم که چگونه اسراییل این مبارزه علیه حماس را اجرا می‌کند».
اوباما گفت که استراتژی اسراییل باید از قوانین بین‌المللی، از جمله قوانینی که به‌دنبال اجتناب از مرگ یا رنج غیرنظامیان تا حد ممکن است باشد.
او هشدار داد که محاصره غذا، آب و برق تهدیدی برای تشدید بحران انسانی در غزه، کاهش حمایت جهانی از اسرائیل و دادن اتو به دست دشمنان اسرائیل است.


اسکای نیوز انگلیسی: ماکرون با خانواده‌های گروگانها و قربانیان حماس دیدار کرد
امانوئل ماکرون پس از ورود به اسراییل مدت کوتاهی پیش، مستقیماً برای ملاقات با شهروندان اسرائیلی-فرانسوی که عزیزانشان را از دست داده‌اند و هم‌چنین خانواده‌های گروگانها برده شد.
ماکرون برای نشان‌دادن همبستگی فرانسه و تلاش برای آزادی افرادی که توسط حماس اسیر شده‌اند به این کشور سفر کرده است.


نشنال امارات: بیش از ۱۰۰کشته در حملات هوایی شبانه اسراییل به غزه
خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد در حملات شبانه در نوار غزه دست کم ۱۱۰نفر کشته شدند.
به گفته این سازمان، بیش از ۳۰نفر در حملات به خانه‌های غیرنظامیان در شهر رفح در جنوب، جایی که هزاران نفر از بمباران شدید در شمال گریخته‌اند، کشته شدند.

 

اسکای نیوز: اسرائیل می‌گوید شواهدی دال بر «دست داشتن» ایران در حمله حماس دارد. اما «نمی‌تواند توضیح بیشتری بدهد».

سرلشکر مایکل ادلشتاین (یک فرمانده کهنه‌کار که بازنشسته شده است اما اکنون به‌دلیل جنگ با فرماندهی جنوبی نیروهای دفاعی اسراییل (IDF) کار می‌کند، گفت که مهاجمان به خوبی آموزش دیده بودند و به‌خوبی مجهز بودند. او روز دوشنبه پس از این‌که ارتش اسراییل مجموعه‌یی تقریباً ۴۵دقیقه‌ای از فیلم کشتار ۷اکتبر را نشان داد، در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: «شما قطعاً می‌توانید شواهدی ببینید، ما شواهدی از دخالت ایران داریم.
این افسر هم‌چنین گفت که اسناد کشف شده بر روی اجساد ستیزه‌جویان کشته شده در این حمله و هم‌چنین دهها جنگجو که اسیر شده‌اند، شواهدی از دستورات خاصی به آنها داده شده است.
دولت اسراییل برخی از اسنادی را منتشر کرده است که می‌گوید از مهاجمان بازیابی شده است.
این اسناد شامل یکی است که به‌عنوان راهنمای آدم‌ربایی توصیف شده است و دیگری که گفته می‌شود حاوی برنامه‌های عملیاتی است. دستورهایی وجود داشت که چه تعداد را بکشند، چگونه بکشند، چه تعداد را به‌عنوان گروگان بگیرند. دستورهایی برای تجاوز وجود داشت. این اتفاقی نبود که فقط اتفاق افتاده باشد... همه چیز نوشته و سفارش شده بود.

 

فاکس نیوز: مقامات پنتاگون می‌گویند «اثر انگشت ایران در همه جا» در حملات به سربازان آمریکایی وجود دارد
یک مقام ارشد دفاعی: فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم وقتی این افزایش فعالیت در حملات بسیاری از این گروهها را مشاهده می‌کنید، اثر انگشت ایران در سراسر آن وجود دارد.
مقامات ارشد پنتاگون روز دوشنبه گفتند که انتظار دارند شاهد 'تشدید قابل توجه' حملات علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه باشیم و افزودند که این حملات 'اثر انگشت ایران در سراسر آنها' وجود دارد.
یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده و یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده بعدازظهر دوشنبه یک جلسه توجیهی برگزار کردند و هر دو مقام اظهارنظر کردند که احتمالاً حملات به نیروهای آمریکایی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
این مقام دفاعی گفت: ما چشم‌اندازی برای تشدید تنشهای بسیار مهم‌تر علیه نیروها و پرسنل آمریکایی در کوتاه‌مدت می‌بینیم. و اجازه دهید در مورد آن واضح بگوییم: جاده به ایران منتهی می‌شود».

 

فرانس ۲۴: حزب‌الله از نظر نظامی قوی است، ولی از نظر سیاسی با بحران مشروعیت بسیار قابل‌توجه و عمده‌یی مواجه است.
... هر روز درگیریهای فرامرزی بین اسراییل و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان تحت حمایت ایران وجود دارد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، دست کم ۴۱نفر در لبنان کشته شده‌اند که اکثراً جنگجو بودند و هم‌چنین حداقل چهار غیرنظامی از جمله یک خبرنگار رویترز. و چهار نفر از جمله سه سرباز و یک غیرنظامی در اسراییل کشته شده‌اند.
سرعت تخلیه در هر دو طرف مرز افزایش یافته است، به‌طوری که سازمان ملل می‌گوید نزدیک به ۲۰۰۰۰نفر از روستاهای جنوب لبنان فرار کرده‌اند. اسراییل هم‌چنین دستور تخلیه هزاران نفر از یک رشته اجتماعات در نزدیکی مرز شمالی خود را صادر کرده است.

 

رویترز: شمار کشته‌شدگان در غزه تا ظهر دوشنبه به ۵۱۸۲تن، شامل ۲۰۵۵کودک و ۱۰۲۳زن بالغ می‌شود. شمار مجروحان در غزه و ساحل غربی نزدیک به ۱۵۹۰۰تن است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: پایگاه نیروهای آمریکایی در التنف سوریه هدف حملات پهپادی قرار گرفت. به‌گفته مقامات نظامی آمریکا، حمله پهپادی به‌پایگاه التنف آسیب انسانی به‌بار نیاورد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد: شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران با پهپاد به‌ پایگاه آمریکایی حمله کردند.

در پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی که صدای دو انفجار از آن شنیده شد نیروهای ائتلاف یک پهپاد را که بر فراز منطقه نزدیک پایگاه آمریکایی در حسکه در حال پرواز بود، هدف قرار دادند که به‌دلیل حمله به‌پهپاد و سرنگونی آن، به‌پایگاه نظامی نرسید.

 

به‌دنبال حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در سوریه رویترز به‌نقل از کاخ‌سفید نوشت: رژیم ایران حملات راکتی و پهپادی گروه‌های نیابتی را در سوریه و عراق تسهیل می‌کند.

رویترز افزود: بایدن به وزارت دفاع دستور داده است برای اقدامات بیشتر آماده شود و پاسخ مناسب بدهد.

سخنگوی پنتاگون: اگر چه هنوز نمی‌بینیم که رژیم ایران مستقیماً دستور حمله به پایگاههای آمریکایی را داده باشد، اما با توجه به این‌که این گروهها از سوی این رژیم پشتیبانی می‌شوند نهایتاً رژیم ایران را مسئول این حمله‌ها می‌دانیم.

 

تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین هم‌چنان در شهرهای مهم جهان ادامه دارد

تظاهرات گستردهٔ جهانی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات و محاصره غزه در شهرهای مختلف روزهای گذشته ادامه داشت. این تظاهرات از جمله در بروکسل مقابل مقر اتحادیهٔ اروپا، پاریس، استکهلم، بخارست بوستون، دالاس، میلواکی و مونترال برگزار شد.

تظاهرات در حمایت از فلسطین در واشینگتن دی سی

تظاهرات حمایت از فلسطین در هلند

تظاهرات حمایت از فلسطین در مراکش

تظاهرات حمایت از فلسطین در بارسلون اسپانیا

تظاهرات حمایت از فلسطین در پاریس

رویترز خبر داد: مقام‌های سازمان ملل می‌گویند روزانه ۱۰۰ کامیون لازم است تا بتوان غذای مردم غزه را تأمین کرد.

غزه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0bc5d14-f4aa-433b-aecd-9fdec0cbe9f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات