728 x 90

نیکی هیلی: فریب رژیم ایران را نمی‌خوریم

مصاحبه نیکی هیلی با سی بی ان
مصاحبه نیکی هیلی با سی بی ان

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد طی مصاحبه‌یی با شبکه سی.بی‌.ان با اشاره به تهدیدهای تو خالی رژیم ایران گفت ما دیگر فریب این رژیم را نمی‌خوریم.

 

شبکه سی.بی‌.ان: نظرتان در مورد توئیت ترامپ که همه با حروف درشت نوشته شده بود چیست؟ به نوعی هشدار دهنده است، برخی ممکن است از آنچه ورای خطوط(‌آن توییت) باشد بترسند و وحشت کنند؟

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد : می‌دانید رژیم ایران مشروعیت خود را از شعارهایش کسب می‌کند و اروپاییان و هر آن کس را که درگیر توافق ایران بوده تهدید به انجام کارهایی می‌کند و می‌ترساند. اما ما فریب آن را نمی‌خوریم. پرزیدنت ترامپ به آنها هشدار داده ما را تهدید نکنید زیرا ما هر تهدیدی را جدی می‌گیریم.

بنا بر این اگر چیزی باشد که رژیم ایران را سر جای خود بنشاند این است، زیرا آنها می‌دانند که اینها فقط حرف نیست اگر بخواهند پای میز مذاکره بیایند و روی توافق جدید ایران کار کنند ما برای مذاکره حاضر خواهیم بود ولی نمی‌توانند ما را تهدید به انجام آن کنند.

صادقانه بگویم کاری که آنها انجام می‌دهند این است که با شعار می‌خواهد سایر اعضای توافق را حفظ کنند می‌خواهند آنها را از کاری که ایران می‌تواند انجام دهد نگران کرده و بترسانند تا آنها از توافق خارج نشوند و این بخشی از بازی رژیم ایران است.

 

شبکه سی.بی‌.ان:‌ ولی رژیم ایران این‌ بار در مورد رئیس‌جمهور آمریکا اشتباه محاسبه دارد.

نیکی هیلی: قطعاً همین‌طور است.

 

سخنگوی کاخ سفید:‌ رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد

سایت کاخ سفید ۲۳ژوئیه ۲۰۱۸ ـ ۱مرداد۹۷

 

خبرنگار: ما شب گذشته توئیت رئیس‌جمهور ترامپ در مورد ایران را دیدیم. چه چیزی وی را برانگیخت که این لحن شدید را علیه آنها استفاده کند؟

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید: من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور از روز اول لحنش نسبت به رژیم ایران خیلی قوی بوده است. وی داشت به اظهارنظرهایی که آنها کرده بودند پاسخ می‌داد. وی روی امنیت و سلامت مردم آمریکا متمرکز خواهد بود.

خبرنگار: چه چیزی باید رخ دهد که مذاکرات مستقیم بین رئیس‌جمهور (ترامپ) و روحانی انجام شود؟

خانم سندرز: من وارد جزئیات نخواهم شد و قطعاً با مطبوعات مذاکره نخواهم کرد. این یک تصمیم‌گیری است که رئیس‌جمهور باید انجام دهد که این چطور خواهد بود. ولی هدف غایی و تمرکز رئیس‌جمهور این است که ما اطمینان حاصل کنیم تسلیحات هسته‌یی از دسترس آنها دور باشد و ما بر روی حفاظت آمریکاییها متمرکز باشیم.

 

رژیم ایران نباید به سلاح اتمی دسترسی پیدا کند

خبرنگار: وقتی که رئیس‌جمهور از برجام خارج شد وی یک طرح جایگزین ارائه نداد تا با جاه‌طلبیهای هسته‌یی ایران برخورد کند. به‌نظر می‌آمد که وی به تحریمهای اقتصادی اتکا می‌کرد تا آنها را به میز مذاکره برگرداند. آیا این هم‌چنان طرح جایگزین وی است؟

سارا سندرز: توجه کنید، همان‌طور که ما گفته‌ایم، هدف شماره یک رئیس‌جمهور این است که تضمین کند رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا نکند. ما منافع مشابه و مشترک با متحدان اروپاییمان داریم. ما به گفتگو با آنها ادامه می‌دهیم. هر زمان که ما جزئیات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، شما را مطلع خواهیم کرد.

 

هدر نائرت:‌ ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا سرکوبگری آخوندها علیه مردم ایران را محکوم کرد و از آنهایی که برای حقوق‌بشر در ایران تلاش می‌کنند حمایت کرد

 

حساب توییتری هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ۲۳ژوئیه ۲۰۱۸ ـ ۱مرداد۹۷

هدر نائورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا:

« شب گذشته وزیر خارجه پمپئو پیام روشنی به مردم ایران داد:« ایالات متحده سرکوب اعمال شده بر مردم ایران توسط کسانی که ناعادلانه حکومت می‌کنند را محکوم می‌کند، ما با افتخار صدای آنانی که در ایران مشتاقانه خواهان داشتن حقوق‌بشر غیرقابل انکار و جهانی هستند تقویت می‌کنیم.»

 

 

 

 

هشدار دونالد ترامپ به آخوند روحانی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به روحانی، هرگز، هرگز، آمریکا را دوباره تهدید نکن وگرنه متحمل عواقبی خواهید شد که شبیه آن را در طول تاریخ کمتر کسی دیده است.

دونالد ترامپ بامداد امروز دوشنبه خطاب به آخوند روحانی افزود: ما دیگر کشوری نیستیم که اظهارات دیوانه وار خشونت‌ و مرگ شما را تحمل کنیم، احتیاط کن.

 

روز یکشنبه آخوند حسن روحانی در دیدار با رؤسای نمایندگی‌های رژیم در خارج کشور خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود:

«آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. در همه منطقه پهن شده اید؛ معنای حرف هایتان را بفهمید»

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd30e55c-af30-4433-a5e8-1fe06aa791dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات