728 x 90

نیویورک تایمز: شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق به ترور ادامه می‌دهند

تظاهرات مردم عراق
تظاهرات مردم عراق

نیویورک تایمز با انتشار مقاله‌ای نوشت: شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق باعث هرج و مرج در شهر کربلا شده و در روز روشن به ترور فعالان سیاسی و کنشگران عراقی ادامه می‌دهند.
روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه ۲۸ شهریور نوشت، به ماجرای ترور ایهاب الوزنی یکی از فعالان سیاسی عراقی در مقابل منزلش پرداخته است.
در یکی از شب‌های ماه مه سال جاری سمیرا عباس کاظم در حالی که در انتظار فرزندش بیدار مانده بود، به بیرون از خانه کوچکشان نگاهی کرد اما پنج دقیقه بعد وقتی او در آشپزخانه بود، فرزندش در وسط خیابان به ضرب گلوله کشته شد.
ایهاب الوزنی یکی از دهها رهبر اعتراضات در عراق بود، که گمان می‌رود از زمان تشدید اعتراضات دو سال پیش توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. پس از ترور این فعال و به‌دلیل وجود دهها گروه شبه‌نظامی قدرتمند وابسته به رژیم ایران به نقطه عطفی در درگیریهای داخلی این کشور تبدیل شد.


شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، مخالفان نفوذ این رژیم در عراق از جمله شبه‌نظامیان رقیب، پایگاههای نظامی آمریکا و معترضان علیه دولت بغداد را دشمنان خود به‌شمار می‌آورند.
تظاهر کنندگان در اعتراضات خواستار پایان دادن به نفوذ رژیم ایران در کشورشان شدند. قیام‌کنندگان اکتبر همه مشکلات به‌ویژه فساد و وضعیت بی‌قانونی در عراق را ناشی از نفوذ شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران می‌دانند. از سوی دیگر رژیم ایران از آن می‌ترسد که با از دست دادن نفوذ خود در شهر کربلا، نفوذ در دیگر شهرهای شیعه‌نشین عراق را از دست بدهد.


نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد، شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در غیاب پلیس و بی‌نتیجه ماندن تلاش دولت برای بازداشت قاتلان فعالان و محاکمه آنها، احساس پیروزی می‌کنند. این گزارش می‌افزاید که اغلب گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران در کربلا حضور دارند.
ایهاب الوزنی همیشه به مسئولان می‌گفت: مگر شما عراقی نیستید، چرا بیشتر به رژیم ایران وفادار هستید تا عراق؟
مادر ایهاب الوزنی، قاسم مصلح یکی از فرماندهان حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران را به‌قتل فرزند خود متهم کرده است. او گفت که قاسم مصلح پیش‌تر فرزندش را به‌قتل تهدید کرده بود.
قاسم مصلح بیش از ۱۰سال در ایران ساکن بود و گفته شده که او از نزدیکان سپاه قدس است. پس از کشته شدن الوزنی تظاهر کنندگان عراقی کنسولگری رژیم ایران در شهر کربلا را به آتش کشیدند. (العربیه ۲۸شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bce3e9e-d556-4f2f-b763-afac9b890ec7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات