728 x 90

نیویورک تایمز: رژیم ایران یک تظاهر کننده دیگر را اعدام کرد

قیام ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو
قیام ۱۴۰۱ - عکس از آرشیو

نیویورک تایمز روز ۱۶مرداد در گزارشی از اعدام جنایتکارانه رضا رسایی زندانی قیامی توسط دژخیمان خامنه‌ای نوشت: به‌دنبال محاکمه‌ای که توسط گروه‌های حقوق‌بشری محکوم شده، رژیم ایران یک تظاهر کننده دیگر را اعدام کرد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است:

مقامات ایرانی یک مرد ۳۴ ساله را روز سه‌شنبه اعدام کردند که طی تظاهرات‌های سراسری سال ۱۴۰۱ که کشور را تکان داد دستگیر شده بود و در دادگاهی که گروه‌های حقوق‌بشری آنرا به‌خاطر غیرعادلانه بودن محکوم کرده بودند، به مرگ محکوم شده بود.

خبرگزاری میزان قضاییه گزارش کرد که رضا رسایی سه‌شنبه صبح در زندانی در شهر کرمانشاه اعدام شده است.

اعدام رسایی تنها چند هفته بعد از انتخاب پزشکیان رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب صورت گرفت. گروه‌های حقوق‌بشری به‌سرعت متذکر شدند که اعدام آقای رسایی بیانگر آن است که تغییر واقعی را لزوماً نمی‌توان انتظار داشت.

سازمان حقوق‌بشری عفو بین‌الملل گفت که اعدام رسایی مخفیانه و بعد از یک دادگاه قلابی صورت گرفت و به خانواده و وکلایش نیز اطلاع داده نشده بود.

دایانا الطهاوی، مدیر عفو بین‌المللی برای خاورمیانه و شمال آفریقا، در بیانیه‌یی گفت که این اعدام ”بیانگر عزم مرگبار مقامات ایرانی برای استفاده از مجازات اعدام به‌عنوان یک وسیله سرکوب سیاسی برای ایجاد ترس در مردم است. این اعدام هم‌چنین هر گونه توهم نسبت به پیشرفت حقوق‌بشر با رئیس‌جمهور جدید را منتفی می‌کند“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a21b0289-5654-493b-bd04-b79b5fdce813"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات