728 x 90

نیویورک تایمز: تصاویر از فضا، نفتکش رژیم ایران نزدیک ساحل سوریه

نفتکش آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه
نفتکش آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه

نیویورک تایمز گزارشی از آخرین وضعیت نفتکش آدریان دریا منتشر کرد. این نفتکش برای نیروی قدس سپاه پاسداران نفت را قاچاق می‌کند. نفتکش آدریان دریا پس از یک ماه و نیم توقیف مدتی در مدیترانه سرگردان بود.

 

نیویورک تایمز۸سپتامبر۲۰۱۹:

بیروت ـ لبنان ـ بنا‌ به تصاویر منتشر شده توسط شرکت‌های فن‌آوری فضایی یک نفتکش رژیم ایران که در خصومت فزاینده میان رژیم ایران و آمریکا و سایر کشورهای غربی گیر افتاده، در ساحل سوریه لنگر انداخت.

نفتکش آدرین دریا ۱حامل نفت خام از ایران است که کشورهای غربی مظنون بودند به مقصد سوریه می‌رود. امری که نقض تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا بود...

روز جمعه جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ عکس گرفته شده توسط یک شرکت ماهواره‌ای تصویری را توئیت کرد که این نفتکش را در۲مایلی بندر سوری طرطوس نشان می‌داد.

جان بولتون نوشت: «هرکس گفته بود مقصد آدریان دریا ۱ سوریه نیست، حقیقت را نگفته بود. تهران فکر می‌کند تأمین مالی رژیم آدمکش بشار اسد مهم‌تر از تأمین مردم ایران است. ما می‌توانیم گفتگو کنیم، اما تا زمانی که رژیم ایران دست از دروغ‌گویی و وحشت‌پراکنی برندارد، هیچ رفع تحریمی در کار نخواهد بود».

 

شرکت ماهواره آمریکا با انتشار عکسی از کشتی آدرین دریا ۱ متعلق به رژیم آخوندی اعلام کرد که این کشتی در آبهای سوریه در نزدیکی بندر طرطوس قرار دارد.

 

آسوشیتدپرس نوشت: اخبار این کشتی زمانی منتشر می‌شود که رژیم ایران آماده می‌شود تا گامهای بعدی را در نقض برجام اعلام کند.

آسوشیتدپرس اضافه کرد: با خاموش شدن فرستنده اتوماتیک ردیابی کشتی در اواخر دوشنبه، گمانه‌زنیها قوی‌تر شد که این کشتی به سمت سوریه می‌رود.

آسوشیتدپرس افزود: تانکرهای نفتی بیشتری که متعلق به رژیم ایران هستند، ردیابشان را در این منطقه خاموش می‌کنند.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، این کشتی در حال حاضر، در زیر لایه‌ای از ابر در فاصله ۳ و هفت دهم کیلومتری از ساحل سوریه قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/febb53ba-e3bf-43af-92c8-c7dfceb6073a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات