728 x 90

مرگ یکی از نامزدهای اصلی در آستانه انتخابات ونزوئلا

ادامه تظاهرات و اعتراضات در ونزوئلا
ادامه تظاهرات و اعتراضات در ونزوئلا
همزمان با برگزاری انتخابات ونزوئلا، یکی از نامزدهای اصلی این انتخابات کشته شد. به گفته یک مقام دولتی ونزوئلا، ژوزه فلیکس پیندا، وکیل ۳۹ساله‌ شب گذشته پیش از آغاز رأی‌گیری در خانه خود به قتل رسیده است.

همزمان گزارشها از مرگ ریکاردو کمپوس، فعال سیاسی مخالف دولت در تظاهرات حکایت دارد. همچنین به گزارش رویتر  در پی انفجار در مرکز کاراکاس یک نیروی پلیس نیز مجروح شده است.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور در نظر دارد تا با تشکیل مجلس مؤسسان قانون اساسی ثبات و امنیت را به کشور بازگرداند. این در حالیست که مخالفان باز از تحریم انتخابات روز یکشنبه خبر داده‌اند و معتقدند که این اتنخابات با تقلب همراه است و هدف آن نیز ابقاء نیکلاس مادورو در قدرت و دور زدن پارلمان است.

مخالفان دولت می‌گویند، نیکلاس مادورو قصد دارد با تشکیل مجلس مؤسسان قانون اساسی، در مقابل مجلس ملی قدرت را در دست گیرد. اکثریت اعضای مجلس ملی را در حال حاضر مخالفان دولت ونزوئلا تشکیل می‌دهند.

طی چهار ماه اعتراض های خیابانی در ونزوئلا علیه نیکلاس مادورو و برنامه وی برای تشکیل مجلس مؤسسان قانون اساسی بیش از صد تن از معترضان کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d36fe8f3-6edd-4a84-8fdc-62b9eb3d9679"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات