728 x 90

نیوز وایر: ارائه قطعنامه دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از قیام سراسری مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک

ارائه قطعنامه شماره ۱۰۰ در کنگره آمریکا در حمایت از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک
ارائه قطعنامه شماره ۱۰۰ در کنگره آمریکا در حمایت از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک

نیوز وایر در گزارشی از ارائه قطعنامه دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از قیام سراسری مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک نوشت: شورای ملی مقاومت ایران ـ آمریکا NCRI-US از قطعنامه دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از قیام ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی استقبال می‌کند.

نیوز وایر روز ۱۹بهمن به‌نقل از دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا نوشت:

مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، در جلسه توجیهی کنگره سخنرانی کرد و با تشکر از حامیان، گفت: ملت ایران آماده سرنگونی حکومت دینی حاکم است.

واشنگتن، دی سی، ایالات متحده ۱۹بهمن ۱۴۰۱ - دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در ایالات متحده (NCRI-US) از قطعنامه دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا، قطعنامه ۱۰۰، "بیان حمایت از خواست مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی ایران و محکومیت نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط دولت ایران" استقبال کرد.

این ابتکار به موقع توسط نماینده کنگره جمهوریخواه تام مک کلینتاک و تعدادی از ۱۶۵حامی اصلی دو حزبی در یک کنفرانس مطبوعاتی کنگره معرفی شد که هم‌چنین در آن خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) از طریق ماهواره سخنرانی کرد.

خانم رجوی با تشکر از حامیان قطعنامه تأکید کرد: «مطمئن هستم که این انقلاب موفق خواهد شد زیرا مردم ایران مصمم به پایان دادن به این رژیم هستند و حاضرند بهای آن را بپردازند».

قطعنامه‌ای که براد شرمن (D-CA) به‌عنوان حامی اصلی دموکراتها از آن بود، در سالگرد انقلاب ضددیکتاتوری ۱۹۷۹ ارائه شد و خاطرنشان می‌کند که «مردم ایران از آزادیهای اساسی خود محروم شده‌اند و به همین دلیل حکومت سلطنتی و دیکتاتوری و استبداد مذهبی را رد می‌کنند که این در شعارهای اعتراضی آنها مشهود است».

در ابتکار کنگره آمده است که مجلس نمایندگان ایالات متحده «در کنار مردم ایران که به‌طور مشروع از حقوق خود برای آزادی در برابر سرکوب دفاع می‌کنند"می‌ایستد و"حقوق مردم ایران و مبارزه آنها را برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی در ایران به‌رسمیت می‌شناسد".

در این قطعنامه آمده است: «از طرح ۱۰ماده‌ای رهبر اپوزیسیون خانم مریم رجوی برای آینده ایران، که خواستار حق جهانی رأی دادن، انتخابات آزاد و اقتصاد بازار است و از برابری جنسیتی، مذهبی و قومیتی و یک سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز و ایران غیرهسته‌یی حمایت می‌کند».

این قطعنامه دو حزبی با اشاره به قیام جاری در ایران، نزدیک به پنج ماه پس از آغاز آن، تأکید می‌کند: «این اعتراضات ریشه در بیش از چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری ایران دارد، که «به رهبری زنانی انجام شده است که شکنجه، خشونت جنسی و جنسیتی و مرگ را تحمل کرده‌اند». این قطعنامه اضافه می‌کند، «شباهت در شعارها و تاکتیک‌های اعتراضات سراسری نشان‌دهنده خواسته‌های فراگیر مردم ایران است و به ماهیت سازمان‌یافته اعتراضات اشاره دارد».

قطعنامه مجلس از ایالات متحده می‌خواهد که "در هر گونه تحقیقات بین‌المللی در مورد قتلهای فراقانونی ۱۹۸۸ مشارکت داشته باشد"و خاطرنشان می‌کند که"قتل هزاران زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ بر اساس فتوایی برای اعدام همه زندانیان سیاسی که به مقاومت ایران وفادار باقی مانده بودند انجام شد." و کمیسیونهای مرگ متعاقب آن در ۱۹ژوئیه ۱۹۸۸ تشکیل شد که اعضای آن شامل رئیس‌جمهور فعلی رژیم ایران، ابراهیم رئیسی، یکی از مقامات وزارت اطلاعات و یک دادستان کشور برای اجرای فتوا بودند».

این قطعنامه از آژانس‌های مربوطه دولت ایالات متحده می‌خواهد تا با متحدان اروپایی، از جمله کشورهای بالکان که ایران حضور خود را در آنجا گسترش داده است، همکاری کنند تا ایران را به‌دلیل نقض امتیازات دیپلماتیک پاسخگو بدانند و از کشورها بخواهند از فعالیت‌های مخرب نمایندگی‌های دیپلماتیک رژیم ایران جلوگیری کنند، با هدف با هدف بستن آنها و اخراج عوامل آن».

شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) یک ائتلاف اپوزیسیون دموکراتیک است که در سال۱۹۸۱ در تهران به‌عنوان جایگزینی برای رژیم آخوندی تأسیس شد. پس از سرنگونی حکومت دینی، این شورا به‌عنوان یک دولت موقت تحت رهبری رئیس‌جمهور منتخب مریم رجوی، بر اساس برنامه ده ماده‌ای او عمل خواهد کرد. مسئولیت اصلی آن پس از آن برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه برای یک مجلس ملی و مؤسسان ظرف شش ماه پس از سقوط رژیم و تضمین انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به نمایندگان منتخب مردم ایران خواهد بود. سازمان مجاهدین خلق ایران، بزرگترین و سازمان‌یافته‌ترین گروه اپوزیسیون ایران، عضو اصلی NCRI است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ada13398-42ee-4ce3-9fd8-5abb31a736f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات