728 x 90

نشنال ریویو – آمریکا: دولت بایدن مانع لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط انگلستان است

لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران
لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران

نشنال ریویو –آمریکا:

دولت بایدن مانع لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط انگلستان است

دخالت اخیر آمریکا، اختلاف شدیدی را به‌وجود آورده

اما تصمیم‌گیری نهایی بر دوش نخست وزیرریشی سوناک افتاده است

 

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا:

این ایده که ما عملاً سایر کشورهای را ترغیب می‌کنیم

که رویکردی را که ما داشته‌ایم دنبال نکنند، به نظرم درست نیست

ولی تکرار می‌کنم که این گزارش را ندیده‌ام

 

مجله نشنال ریویو چاپ آمریکا روز سوم اسفند ۱۴۰۱ نوشت: دیپلماتهای دولت بایدن در تلاشند تا مانع لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط انگلستان شوند. آنها می‌گویند لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم ایران توسط انگلستان، موضع‌گیری این کشور علیه رژیم را سخت‌تر می‌کند و ضربه‌ای است به مذاکرات هسته‌یی که آمریکا به‌دنبال ادامه آن می‌باشد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی، عضویت در آن، شرکت درحلسات و یا تشویق حمایت از فعالیت‌ها و حتی نمایش آرم یا پرچم آن در ملأعام را جرم محسوب می‌کند.

گفته می‌شود دخالت اخیر آمریکا، اختلاف شدیدی را میان وزارت‌خارجه انگلستان که در حال بررسی این پیشنهاد و وزارت کشور که مخالف آن می‌باشد، به‌وجود آورده است. اما تصمیم‌گیری نهایی بر دوش نخست‌وزیر، ریشی سوناک افتاده است.

 

پس از انتشار خبرهای ممانعت آمریکا از لیست‌گذاری سپاه توسط انگلستان و این‌که بهتر است انگلستان کانالهای گفتگو با رژیم ایران را باز نگهدارد و به همین خاطر سپاه را لیست‌گذاری نکند، روز چهارشنبه ۳ اسفند ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در این باره گفت: ما مصمم هستیم تا با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان و قطعاً با متحدان اروپایی‌مان هرکاری که در توان داشته باشیم برای حسابرسی از سپاه پاسداران انجام دهیم و با اعمال شرورانه آن مقابله کنیم. با نفوذ شرورانه آن در سراسر منطقه مقابله کنیم.

ما سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرده‌ایم لذا این ایده که ما عملاً سایر کشورهای را ترغیب می‌کنیم که رویکردی را که ما داشته‌ایم، دنبال نکنند به نظرم درست نیست ولی تکرار می‌کنم که این گزارش را ندیده‌ام آنچه می‌دانم تصمیم ما به کار با کشورهای سراسر جهان از جمله متحدان اروپایی‌مان است تا هرکاری که بتوانیم برای مقابله با اعمال شرورانه سپاه پاسداران انجام دهیم. (سایت وزرات خارجه آمریکا ۳ اسفند)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e970c1da-7fae-44bc-8696-76f9a1e4dca1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات