728 x 90

نشنال اینترست: پهپادهای رژیم ایران به تیگرای اتیوپی قاچاق می‌شوند

جنگ در اتیوپی
جنگ در اتیوپی

نشنال اینترست از ارسال پهپادهای رژیم ایران و موشکهای چینی به جنگ داخلی اقلیم تیگرای در اتیوپی خبر داد.
نشنال اینترست روز جمعه دوم مهر نوشت: ارسال پهپادهای رژیم ایران همزمان با تشدید حملات هوایی بی‌رویه در اقلیم دیگری صورت گرفته است، ارتش اتیوپی از پهپادهایی استفاده می‌کند که مشخصات آنها با نوع تولید شده رژیم ایران یعنی پهپاد مهاجر ۶ مطابقت دارد.
پهپاد مهاجر۶ نوعی پهپاد ساخت رژیم ایران است که در اواخر دهه هشتاد از سوی رژیم ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این پهپاد می‌تواند مأموریت‌های نظارتی را با استفاده از سنسور الکترونوری از نوع گیمبالد و حملاتی را نیز با بمبهای دقیق قاسم-۱ انجام دهد.


نشنال اینترست افزود: جنگ مستمر در اقلیم تیگرای اتیوپی نشان می‌دهد که چگونه پهپادهای رژیم ایران به دست بازیگران اصلی جنگ و درگیریها در سراسر جهان رسیده است.

شایان ذکر است که رژیم ایران برخلاف قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل که این کشور را از فروش یا خرید اسلحه منع می‌کند، این رژیم به‌عنوان یکی از کشورهای قاچاق‌کننده اسلحه به منطقه خاورمیانه به‌شمار می‌رود.

نشنال اینترست در آخر اضافه می‌کند: رژیم ایران به تمام شبه‌نظامیان وابسته به خود مانند حزب‌الله لبنان و گروه حماس، حوثی‌های یمن، القاعده و پیش‌تر به طالبان اسلحه قاچاق کرده است.
ارسال و قاچاق سلاح از سوی رژیم ایران به احزاب و گروه‌های شبه‌نظامی مندرج در فهرست سازمانهای تروریستی، یکی از اهرم‌های سیاست خارجی این رژیم است که در راستای افزایش نفوذ منطقه‌یی خود انجام می‌دهد.

رژیم ایران طی سال‌های گذشته نه تنها روند تجهیز و تسلیح گروهای تروریستی در منطقه را کاهش نداده بلکه در مواردی مانند مسأله جنگ داخلی سوریه یا جنگ حوثی‌ها با دولت قانونی یمن حتی به بهای مخاطرات امنیتی به تلاش‌های خود ادامه داده است به‌طوری که تاکنون چندین بار محموله‌های قاچاق تسلیحات رژیم ایران در دریای سرخ توسط ناوگان آمریکا یا نیروهای ائتلاف عربی ضبط شده است (العربیه ۳مهر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c61ce7a7-6263-447a-a9d7-de182f94de83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات