728 x 90

هیل نشریه کنگره آمریکا:‌ دونالد ترامپ روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه رژیم‌ آخوندی اعمال می‌کند

تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی
تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم آخوندی

هیل نشریه کنگره آمریکا دوشنبه ۱۶اردیبهشت درباره تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی نوشت: انتظار می‌رود دولت دونالد ترامپ در هفته آتی تحریم‌های جدیدی علیه رژیم ایران اعمال کند.

 

هیل به‌ نقل از سایت اکسیوس گزارش کرد دو مقام بلندپایه دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند این تحریم‌ها به‌طور قابل توجهی بخش جدیدی از اقتصاد ایران را هدف قرار خواهند داد.

هیل در ادامه نوشت: دولت احتمالاً موج جدید تحریم‌ها را روز چهارشنبه اعلام کند که اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق اتمی با رژیم ایران است.

 

این دو مقام مشخص نکردند کدام بخش از اقتصاد رژیم ایران هدف این تحریم‌ها خواهند بود اما تأکید کردند تحریم‌های جدید در بخش انرژی نخواهد بود. وال استریت ژورنال روز ۱۲اردیبهشت ۹۸گزارش کرد انتظار می‌رود دولت ترامپ تحریم‌هایی علیه صنعت پتروشیمی رژیم ایران اعمال کند.

 

وال‌استریت ژورنال نوشت: مقامهای آمریکایی گفتند دولت ترامپ در حال بررسی اعمال تهاجمی‌تر تحریم‌های اقتصادی‌اش علیه رژیم ایران با هدف قرار دادن شرکتها و نهادهای مالی بیشتری است که با این رژیم تجارت می‌کنند، تا منابع پردرآمد دلاری آن را قطع کند.

تحریم‌های جدید علیه بانکها و تجارت با هدف قطع تجارت، از جمله فروش محصولات پتروشیمی ایران به سنگاپور و فروش کالاهای مصرفی به افغانستان است.

 

وال استریت ژورنال افزود: مقامات آمریکایی گفتند وزارت خزانه‌داری در حال بررسی تحریم‌های هدفمند است تا جریان منابع دلار که کمتر علنی هستند و رژیم ایران برای پرداخت واردات کالاهای پایه‌یی خود و حمایت از ارز لرزانش به آن نیاز دارد را کاهش دهد.

یک مقام آمریکایی گفت تحریم‌هایی که مد نظر هستند شامل هدف قرار دادن شبکه‌های مالی است که دلار آمریکا را به شرکت‌های ایرانی به‌عنوان پرداخت برای صادرات پتروشیمی که دومین منبع بزرگ درآمد بعد از نفت است، منتقل می‌کنند.

 

همچنین بگفتهٔ فردی که با طرح پیشنهادی آمریکا آشناست، فروش محصولات پتروشیمی “بیشترین سود را تولید می‌کنند.” فرد دیگری که با این بررسیها آشناست گفت شبکه‌های مالی که آمریکا هدف قرار خواهد داد در سنگاپور، مالزی، امارات متحدهٔ عربی و ارمنستان فعالیت می‌کنند.(جزئیات بیشتر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83a500e7-704f-46c7-bcc9-f16d215b68fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات