728 x 90

نخست وزیر کانادا: نگران‌کننده است که رژیم ایران در مورد جعبه‌های سیاه هواپیما همکاری نمی‌کند

سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی توسط شلیک موشکهای سپاه پاسداران
سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی توسط شلیک موشکهای سپاه پاسداران

سی‌بی‌سی کانادا روز چهارشنبه ۱۶بهمن۹۸ درباره تاخیر در آنالیز جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی گفت: کانادا از آژانس هوانوردی سازمان ملل ‌متحد خواست تا رژیم ایران را به‌خاطر تأخیر در آنالیز جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده اوکراینی تحت فشار قرار دهد. به‌دنبال درخواست کانادا آژانس هوانوردی سازمان ملل ‌متحد از رژیم ایران خواست تا جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را به کشوری که توان تحقیق در مورد آن را دارد تحویل دهد.

مارک گارنیو  وزیر ترابری کانادا به خبرنگاران گفت با رئیس آژانس هوانوردی سازمان ملل ‌متحد ملاقات کرده و در مورد تأخیر در تکمیل آنالیز جعبه‌های سیاه گفتگو کرده است.

او در حاشیه اجلاس پارلمان کانادا گفت: «چهار هفته از سقوط هواپیما گذشته است. ما خواستار تحقیقات در مورد جعبه‌های سیاه هستیم. ما از آژانس هوانوردی سازمان ملل ‌متحد می‌خواهیم مشخص کند آیا رژیم ایران در زمینه از چهارچوبهای بین‌المللی تبعیت می‌کند یا نه.»

 

بر اساس مفاد کنوانسیون بین‌المللی در رابطه با هوانوردی بین‌المللی، کشوری که حادثه در آن صورت گرفته باید بدون تأخیر اجازه تحقیق در مورد جعبه‌های سیاه هواپیما را بدهد.

آژانس بین‌المللی هوانوردی تأیید کرد در حال بررسی گزارشهایی است تا میزان تبعیت رژیم ایران را مشخص کند.

 

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفت تحقیقات کامل و تمام‌عیار هوانوردی باید هر چه زودتر صورت گیرد و جعبه‌های سیاه هواپیما مورد بررسی قرار بگیرد. این « فوق‌العاده نگران‌کننده است » که رژیم ایران خود توان تحقیق در مورد جعبه‌های سیاه ندارد و آن را به کشور دیگری هم نمی‌دهد.

وزیر خارجه سوئد نیز خواستار تحویل جعبه سیاه هواپیما شد.

آن لینده، در یک پیام توئیتری نوشت:‌ «من و دیگر وزرای خارجه کشورهای درگیر در سقوط هواپیمای اوکراینی خواهان تحویل فوری جعبه سیاه هواپیما هستیم».

رژیم آخوندی از تحویل جعبه‌های سیاه هواپیما به اوکراین یا کشور ثالث خودداری می‌کند.

وزرای خارجه کشورهای کانادا، انگلستان، اوکراین، سوئد و افغانستان روز ۲۶دی در نشستی که در لندن در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد، خواهان اعمال فشار بیشتر بر رژیم ایران برای پاسخگویی درباره سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی و کشته شدن ۱۷۶سرنشین آن شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f60995e3-6edd-48b9-adb3-9bc5371a1e82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات