728 x 90

نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست دولت فلسطین: سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده قانونی مردم فلسطین است

نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست دولت فلسطین
نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست دولت فلسطین

خبرگزاری وفا سه‌شنبه ۲۳آبان گزارش داد: «نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست دولت فلسطین، گفت که سازمان آزادی‌بخش فلسطین تنها نماینده قانونی مردم فلسطین در هر کجا که هستند به‌شمار می‌رود.

ابورودینه در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد اعلام استقلال کشور فلسطین افزود: «سازمان آزادیبخش فلسطین که در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد، توانست مردم فلسطین را زیر چتر خود متحد سازد، هویت ملی فلسطینی آنها را تقویت کند، تشکیلات مستقل فلسطین را تجسم بخشد و موضوع فلسطین را به کانون توجهات جامعه جهانی بازگرداند. سازمان آزادی‌بخش فلسطین موضوع مردم فلسطین را از یک موضوع پناهندگی به موضوع آزادی ملی برای آزادی و استقلال تبدیل کرد که از طریق شوراهای ملی متبلور شد؛ به‌ویژه در جلسه مجلس ملی که در سال ۱۹۸۸ در الجزایر برگزار شد و طی آن رئیس فقید یاسر عرفات بیانیهٔ استقلال کشور فلسطین را اعلام کرد».

در بخش دیگری از گزارش وفا آمده است: «ابورودینه خاطرنشان کرد که سازمان آزادی‌بخش فلسطین توانسته است به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین را توسط بیش از ۱۴۵کشور محقق کند».

وی هم‌چنین گفت: «مردم فلسطین سال‌ها زیر پرچم سازمان آزادی‌بخش فلسطین جنگیده‌اند. سازمان آزادی‌بخش فلسطین در همه عرصه‌ها به پایداری ملی و دست‌آوردهای بزرگ دست یافت، هزاران شهید، مجروح و اسیر قهرمان فدیه کرد. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم که سازمان آزادی‌بخش فلسطین به‌رهبری محمود عباس، شناسایی بین‌المللی گسترده‌یی از کشور فلسطین در سازمان ملل، ارگان‌ها و معاهدات آن به‌دست آورده و پرچم کشور فلسطین را بر روی مقر آن برافراشته است».

به‌گزارش خبرگزاری وفا، مجلس ملی فلسطین نیز طی بیانیه‌یی به‌مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد اعلام استقلال کشور فلسطین، تأکید کرد: «قتل‌عام‌ها و اقدامات جنایتکارانه علیه مردم فلسطین به‌ویژه در نوار غزه و در هر کجا که صورت بگیرد، فقط عزم ما را برای ادامه مبارزه با تمام ابزارهای میدانی و دیپلماتیک تا آزادی کامل و استقرار دولت مستقل فلسطین، با پایتختی بیت‌المقدس شرقی، بیشتر خواهد کرد».

مجلس ملی فلسطین در بیانیه خود افزود که در ۱۵نوامبر ۱۹۸۸، رهبر شهید یاسر عرفات با صدای بلند در الجزایر اعلام کرد: شورای ملی فلسطین به‌نام خدا و به‌نام ملت عرب فلسطین تشکیل کشور فلسطین در سرزمین ما فلسطین با پایتختی بیت‌المقدس را بر اساس حقوق طبیعی، تاریخی و قانونی مردم عرب فلسطین اعلام می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80398204-b161-4fcd-8b12-704a673e4315"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات