728 x 90

نامگذاری تروریستی گروه‌های عراقی وابسته به رژیم ایران

خزانه داری آمریکا
خزانه داری آمریکا

نیروهای نیابتی و شبه‌‌نظامیان تروریست رژیم ایران در عراق در لیست تروریستی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار می‌گیرند.

تلویزیون العربیه ۱۴خرداد۹۷:‌

وزارت خزانه‌داری آمریکا شبه‌‌نظامیان عصائب عراق وابسته به رژیم ایران را نامگذاری تروریستی کرد. این گروه شبه‌نظامی که قیس الخزئلی سرکرده آنهاست در اطلاعیه‌ای گفت واشینگتن بهای این لیست‌گذاری را خواهد پرداخت. کنگره آمریکا چند روز پیش این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد تا بتواند تحریم‌هایی را علیه آن اعمال کند.

این لیست‌گذاری که در انتظار موافقت مجلس سنای آمریکاست شامل دو گروه دیگر عراقی به‌نامهای نجبای عراق و حزب‌الله عراق است.

 

تروریستهای عراقی در خدمت طرحهای رژیم ایران

این سه گروه عراقی با حزب‌الله لبنان در وابستگی به رژیم ایران و خدمت‌گذاری در اجرای طرح و برنامه‌های رژیم ولایت فقیه نقطه اشتراک دارند. آنها تسلیحاتی مشابه تسلیحات نظامیان دولتی در اختیار دارند و علاوه بر آن در سیاست دولت و مسائل داخلی دولت عراق نیز دخالت دارند.

اقدامات جنایتکارانه این گروهها باعث شده است که بدون در نظر گرفته شدن محدودیتهایی که نسبت به دولت عراق وجود دارد لیست‌گذاری تروریستی شوند. موضوع خطرناکتر این است که نتایج انتخابات در عراق نشان می‌دهد این گروهها در دولت آینده نیز نقش خواهند داشت ‍.

 

عوامل نیروی تروریستی قدس در عراق

از نظر آمریکا این گروه‌های وابسته به رژیم ایران در جنگ علیه داعش تخصص نظامی به‌دست آورده‌اند و به‌عنوان بخشی از عوامل نیروی تروریستی قدس در خط زمینی تهران تا بیروت و ساحل مدیترانه عمل می‌کنند. امری که باعث می‌شود دولت آمریکا برای قطع این خط تلاشهای فراوانی به‌عمل بیاورد. آمریکا روز جمعه گذشته ۱۱خرداد ۹۷ اعلام کرد که نظامیان آمریکایی حفاظت بخشی از نوار مرزی میان سوریه و عراق را تأمین می‌کنند و به‌گفته منابع عراقی بعید نیست که آمریکا یک پایگاه نظامی ثابت را نیز در کوههای سنجار احداث کند.

 

لایحه کنگره آمریکا علیه شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در عراق

لایحه‌یی در مورد شبه‌‌نظامیان عراقی که توسط قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم کنگره آمریکا ارائه شده، به‌عنوان بخشی از بودجه دفاعی سالانه آمریکا معروف به «قانون اختیارات دفاع ملی» در مجلس نمایندگان، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

لایحه مذکور به اعمال تحریم‌هایی علیه شبه‌‌نظامیان موسوم به عصائب و نجبا و هم‌چنین مهره‌های خارجی که «مقام‌ها، عوامل، وابستگان و یا تحت کنترل» آنها هستند فراخوان می‌دهد.

 

لایحه مصوب مجلس نمایندگان هم‌چنین از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد طی ۱۸۰روز، گزارشی را ارائه بدهد که شامل فهرستی از نهادهای بین‌المللی باشد که به میزان حداقل ۳۳درصد در اختیار سپاه پاسداران رژیم آخوندی قرار دارند.

هاشم موسوی، سخنگوی شبه‌نظامیان موسوم به "نجبا" که یکی از نیروهای وابسته به حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران در عراق است اعتراف کرد نیروهایشان در سوریه تحت نظارت ارتش عراق و با دستور فرماندهان روسی و رژیم ایران حرکت می‌کنند. وی افزود: "ما با فتوای مراجع، به سوریه نیرو اعزام کردیم."

 

مطالب مرتبط

اعدام صحرایی تعدادی از اهل سنت توسط شبه‌نظامیان عراقی رژیم ایران + فیلم

جنایات شبه‌نظامیان عراقی رژیم ایران در موصل

جنایات شبه‌نظامیان حشدالشعبی رژیم ایران در عراق

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f91f8a9-7fc2-4ac6-841e-c8a1deef09ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات