728 x 90

نامه ۷هنرمند برجسته مقاومت به مسئول روابط عمومی کلیسای سوئد

یوتوبوری - تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در اعتراض به افزایش اعدامها توسط آخوندها حاکم - ۱۱بهمن‌ماه
یوتوبوری - تظاهرات ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در اعتراض به افزایش اعدامها توسط آخوندها حاکم - ۱۱بهمن‌ماه

نامه ۷هنرمند برجسته مقاومت

به مسئول روابط عمومی کلیسای سوئد

که وزارت اطلاعات و مزدوران فیلم خود را

از طریق آن وارد فستیوال کردند

 

محمد شمس، ناهید همت‌آبادی، گیسو شاکری

خسرو شهریاری، امیر آرام، فریدون ژورک

و دکتر حمیدرضا طاهرزاده

 

دست‌اندرکاران این فیلم

افرادی شناخته شده با روابط مشکوک با رژیم ایران هستند

 

رژیم ایران در کارزار شیطان‌سازی اپوزیسیون خود سوابق طولانی دارد

و در سال‌های اخیر صدها کتاب و فیلم علیه آن‌ها

برای مسموم کردن افکار عمومی در داخل و خارج ایران تولید کرده است

نامه ۷هنرمند برجسته مقاومت

آقای مارتین لارسون عزیز،

بر اساس آگهی کلیسای سوئد، در بین ۱۴فیلمی که [کلیسا] به جشنواره فیلم در یوتوبوری [شامل ۲۵۰فیلم] معرفی کرده است... فیلمی با عنوان «کودکان اشرف» به کارگردانی سارا معین و تهیه کنندگی لیندا متاوی الشیخ نیز نمایش داده خواهد شد.

ما متأسفانه موفق به تماشای فیلم نشده‌ایم. اما به‌عنوان هنرمندانی که سالیان در تبعید زندگی می‌کنیم، طی ۴۵سالی که رژیم آخوندی در ایران حکومت می‌کند، شاهد سوءاستفاده از هنر و هنرمند برای پیشبرد منویات شومش علیه مردم ایران بوده‌ایم. به همین قدمت، مردم ایران مقاومتی سازمان‌یافته را علیه آن بپاداشته‌اند که هم‌چنان ادامه دارد.

شما قاعدتاً به تاریخ سوءاستفاده رژیم‌های دیکتاتوری از هیتلر و موسولینی گرفته تا فرانکو و... البته حکومت آخوندی که گوی سبقت را از همه آنها ربوده آشنا هستید که هنر و هنرمند همواره ملعبه دست آنها بوده است.

رژیم آخوندها امروز برای کمتر کسی در جهان ناشناخته است. از کشتار معترضان بی‌گناه که فقط به‌خاطر دستیابی به یک زندگی بهتر دست به اعتراض زده‌اند ابایی ندارد. گسترهٔ این سرکوب تمامی اقشار اجتماعی در ایران و قبل از همه جوانان و زنان در برمی‌گیرد.

این رژیم سال گذشته بیش از ۸۶۰تن را بدار آویخته که مقام اول در اعدام در جهان به نسبت جمعیت را یک بار دیگر به گواهی سازمانهای مدافع حقوق‌بشر از آن خود کرد. در بین اعدام‌شدگان از کودکان و زنان تا زندانیان سیاسی دیده می‌شوند. ما اطلاعات موثق داریم که رژیم ملایان در دوران حاکمیتش بسیاری هنرمندان را هم به‌قتل رسانده است.

جوانان ایرانی بر آمده از انقلاب ناکام قبلی ایران در سال ۱۹۷۹ به مقاومتی سازمان‌یافته برعلیه دیکتاتوری آخوندی دست یازیدند.

امروز دیگر برای همه در جهان روشن است که اگر این رژیم متوقف نشود تمامی منطقه را با دست و مشارکتی که در جنگ جاری خاورمیانه دارد، به آتش خواهد کشید.

دیکتاتوریها، از جمله رژیم کنونی ایران تاکتیک‌های گوناگون را برای شیطان‌سازی از نیروهای اپوزیسیون به کار می‌گیرند به‌خصوص وقتی مبارزه جدی و پیگیری را در برابر خود ببینند. حکومت ایران به تلاش‌های خود در شیطان‌سازی در سال‌های اخیر شدت بخشیده است تا افزایش سمپاتی جوانان خشمگین نسبت به جنبش‌های اپوزیسیون را خنثی کند.

برمی‌گردیم به فیلم «کودکان اشرف». باعث تعجب ما شد که این فیلم حتی امکان حضور در این جشنواره پیدا کرده است. دست‌اندرکاران این فیلم افرادی شناخته شده با روابط مشکوک با رژیم ایران هستند. متأسفانه شناخت دقیق از روابط درون جامعه ایران و به تبع آن مناسبات رژیم با اپوزیسیون اصلی آن شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق که از حمایت بیش از ۱۲۵تن از رهبران سابق جهان، ۷۵ تن از برندگان جایزه نوبل و ۳۶۰۰ تن از نمایندگان پارلمانهای ۵ قاره در ۳۱ مجلس قانونگذاری برخوردار هستند، برای کسانی که آن را از نزدیک دنبال نمی‌کنند بسیار دشوار است.

رژیم ایران در کارزار شیطان‌سازی اپوزیسیون خود در سطح جهان سوابق طولانی دارد. در سال‌های اخیر صدها کتاب و فیلم علیه آنها برای مسموم کردن افکار عمومی در داخل و خارج ایران تولید کرده است.

هر چند ما هنوز «فیلم کودکان اشرف» را ندیده‌ایم اما از روی نسخه اولیه آن‌که چند سال پیش توسط یکی از عوامل این فیلم، امیر یغمایی، روی یوتوب گذاشته شده بود می‌توان حدس زد که تکامل یافته همان نسخه با کمک و احتمالاً هدایت عوامل پیدا و ناپیدای وزارت اطلاعات ایران تولید شده است.

هنگامی که از کودکان در جنگ‌ها صحبت می‌کنیم، ما هزاران کودک فنلاندی را در «جنگ زمستانی» به یاد می‌آوریم که والدین‌شان آنها را برای نجات جانشان در جنگ به سوئد فرستادند. به‌نحو مشابه کودکان سازمان مجاهدین خلق ایران در جنگ کویت برای حفظ جانشان به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی فرستاده شدند.

برخی از این افراد که احتمالاً در فیلم کودکان اشرف مشارکت دارند اکنون راه متفاوتی رفته‌اند اما بسیاری دیگر در مبارزه بی‌تزلزل خود برای آزادی مردم ایران از سلطه رژیم سرکوبگر دینی به اشرف۳ در آلبانی ملحق شدند.

از شما می‌خواهیم با در نظر گرفتن اهمیت نور افشاندن بر کسانی که هنوز بر باور نیل به هدف آزادی سرزمین‌شان از رژیم خودکامه هستند،

نگاه عمیق‌تری به نمایش این فیلم بیندازید. ما آماده هستیم که در هر زمان و مکانی که مناسب دیدید حضورا شما را ملاقات کنیم و اطلاعات و مدارک افزوده در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec335e78-b2ed-480b-a89f-4ea8d2243154"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات