728 x 90

نامه ۳۴نماینده کنگره آمریکا در مورد تهدیدهای تروریستی رژیم ایران علیه مجاهدین در اشرف۳

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

نامه ۳۴نماینده کنگره از حزب دمکرات و جمهوریخواه به وزیر خارجه آمریکا

در مورد تهدیدهای تروریستی رژیم ایران علیه مجاهدین در اشرف۳

۳۰ اوت ۲۰۲۲ (۸شهریور ۱۴۰۱)

 

ما قویاً و صریحاً ترور و تهدید موشکی رژیم ایران علیه اشرف۳ را محکوم می‌کنیم و از شما می خواهیم با آلبانی و متحدان منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدهای تروریستی رژیم ایران به‌منظور هدف قرار دادن مخالفان ایرانی همکاری و این رژیم را پاسخگو کنید

وزیر بلینکن گرامی،

ما عمیقاً نگران تهدیدهای تروریستی مجدد رژیم ایران هستیم که مخالفان ایرانی، شهروندان آمریکایی و مقامات منتخب آمریکا در سراسر اروپا را هدف قرار می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، رژیم ایران یکی از کشورهای حامی تروریسم در سراسر جهان است و سابقه طولانی در مشارکت در توطئه‌های تروریستی علیه مقامات ارشد آمریکایی و مخالفان ایرانی در خارج از کشور دارد.

در ۲۷ژوئیه ۲۰۲۲، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خواستار پرتاب موشک بالستیک و پهپادها برای هدف قرار دادن اشرف۳ در آلبانی، محل استقرار اصلی‌ترین جنبش مخالف ایران شد. تهدیدات تروریستی علیه اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۲ در اشرف۳، که از طرف ۴۰ جامعه ایرانی آمریکایی در سراسر ایالات متحده اسپانسر شده بود شد، نه تنها مخالفان ایرانی خارج از کشور، بلکه اعضای کنگره و تعداد بی‌شماری از شهروندان آمریکایی را که قرار بود در آن شرکت کنند، تهدید می‌کرد.

این اولین بار نیست که مخالفان ایرانی و متحدانشان توسط رژیم ایران هدف قرار می‌گیرند. در سال۲۰۱۸، دیپلمات تروریست اسدالله اسدی در بلژیک به‌دلیل تلاش برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی جنبش اپوزیسیون ایران با حضور دهها هزار نفر از جمله اعضای کنگره آمریکا و تقریباً ۶۰۰تن ایرانیان مقیم آمریکا، محاکمه و مجرم شناخته شد و به ۲۰سال زندان محکوم گردید.

چنین اقدامات تروریستی آشکار علیه مخالفان ایرانی، در قلمرو آلبانی یک کشور عضو ناتو، باید سریعاً و با قاطعیت توسط ایالات متحده و متحدان ما محکوم شود. هر چیزی که کمتر از یک پاسخ اساسی باشد، خطر گستاخ‌تر شدن تهران را برای تشدید سیاست‌های تروریستی و ​​حمله به مخالفان در خارج از ایران را در بر دارد. ایالات متحده باید تهدیدات تروریستی آشکار رژیم ایران علیه اعضای اپوزیسیون ایران و شهروندان آمریکایی را که به اشرف۳ می‌روند، محکوم کند. ما باید با متحدان خود برای بررسی و مقابله با این تلاش‌ها همکاری کنیم. همان‌طور که در قطعنامه ۱۱۸ با حمایت ۲۵۷ عضو کنگره تأکید شده است، ”فعالیت‌های شرورانهٔ رژیم ایران در بالکان... تهدیدی جدی برای منافع امنیت ملی ایالات متحده است“ و اخراج سفیر رژیم ایران توسط آلبانی“ یک اقدام و گامی مثبت و مهم“ در جهت مقابله با تهدیدات مداوم رژیم ایران می‌باشد.

ما شدیداً و صریحاً، ترور و تهدید موشکی رژیم ایران علیه اشرف۳ را محکوم می‌کنیم و از شما می‌خواهیم همین را انجام بدهید.

ما هم‌چنین از شما درخواست می‌کنیم که با آلبانی و متحدان منطقه‌ای برای مقابله با الگوی نگران‌کننده تهدیدهای تروریستی ایران همکاری کنید و تهران را برای هدف قرار دادن مخالفان ایرانی، مقامات و منتخبان و شهروندان آمریکایی از طریق حملات تروریستی در آلبانی پاسخگو بدانید.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edba7b96-6f0f-4637-9479-de03529a74e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات