728 x 90

نامه ۱۰۰قهرمان ورزشی به مجامع بین‌المللی، فراخوان برای پایان دادن به سکوت و بی‌عملی در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران

قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران
قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران

۱۰۰قهرمان ورزشی با ارسال نامه‌یی به‌دبیرکل ملل متحد، شورای امنیت، رهبران اتحادیه اروپا، رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا خواهان پایان دادن به سکوت و بی‌عملی در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷شدند و ملل متحد را به شروع تحقیقات در اسرع وقت در این خصوص فراخواندند.

۸۸تن از امضاءکنندگان این نامه قهرمانان نامدار ورزشی و ملی‌پوشان میهن‌مان و ۱۲تن از کشورهای اروپایی و آمریکا هستند.

قهرمانان ورزشی نوشتند که قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی بر اساس فتوای خمینی در تابستان۱۳۶۷ پس از بازجوییهای کوتاه و چند دقیقه‌یی توسط هیأت مرگ صورت گرفت.

در میان قربانیان قتل‌عام شماری از ورزشکاران و اعضای تیمهای ملی وجود داشتند. فروزان عبدی یک عضو تیم ملی والیبال زنان ایران یکی از آنها بود که ۷سال پس از اسارتش اعدام گردید.

حبیب خبیری کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز در ۱۳۶۳ و نوید افکاری در سال۱۳۹۹ اعدام شدند.

 

۱۰۰قهرمان ورزش نوشتند: عده زیادی از زندانیان اعدام‌شده مدت محکومیت‌شان را گذرانده بودند یا حتی سال‌ها از پایان محکومیت‌شان گذشته بود، اما خمینی با قساوتی بی‌نظیر در فتوایش نوشت: همه زندانیان سرموضع وفادار به سازمان مجاهدین خلق ایران باید اعدام شوند. بیش از ۹۰درصد قربانیان قتل‌عام ۱۳۶۷ اعضاء یا هواداران مجاهدین خلق بودند.

قهرمانان ورزشی گفتند: بیشتر آمران و مجریان این جنایت بزرگ هم‌چنان از مجازات مصونیت دارند و بالاترین مقام‌های حکومتی را به عهده دارند و هم‌چنان به اعدام ادامه می‌دهند. کشتار بیش از ۱۵۰۰تن از مردم معترض در قیام آبان۹۸ به‌دستور همان کسانی انجام شد که قتل‌عام سال۱۳۶۷ را به اجرا درآوردند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید این رژیم، یکی از اعضای کلیدی هیأت مرگ در تهران بود که قبل و پس از این قتل‌عام نیز پرونده سیاهی از صدور احکام اعدام و سرکوب را دارد.

سکوت و بی‌عملی در برابر نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در پایان قرن بیستم، تشویق به ادامه و تشدید جنایت است.

 

در فراخوان۱۰۰ قهرمان ورزشی آمده است: زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت ملل متحد و شورای حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد دست به اقدام بزنند و این پرونده را به‌منظور حسابرسی و محاکمه آمران و عاملان این قتل‌عام به‌ویژه رئیسی و علی خامنه‌ای به شورای امنیت ملل متحد ارجاع دهند.

قهرمانان ورزشی نسخه‌یی از کتاب جنایت علیه بشریت را که حاوی اسامی ۵۰۱۵تن از اعدام شدگان در قتل‌عام سال۶۷ است ضمیمهٔ نامه خود به‌دبیرکل ملل متحد و رهبران اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا کرده‌اند.

 

کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم - فراخوان ۱۰۰قهرمان ورزشی
به دبیرکل ملل متحد، شورای امنیت، رهبران اتحادیه اروپا، رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا برای شروع تحقیقات به‌منظور محاکمه آمران و مجریان قتل‌عام سال۶۷

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65010ce9-f5eb-4aca-ad9a-fff5c1cd2dbe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات