728 x 90

نامه هنرمندان به نخست‌وزیر بلژیک، خشم و شوک نسبت به معاهده شرم‌آور با رژیم تروریستی آخوندها

نخست وزیری بلژیک
نخست وزیری بلژیک

هنرمندان ایرانی در نامه‌ای به الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک لایحه شرم‌آور دولت بلژیک با رژیم ایران برای انتقال اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران را محکوم کردند.

در این نامه آمده است:
نخست وزیر محترم،

ما هنرمندان ایرانی امضاکننده زیر این نامه را برای شما می‌نویسیم تا نهایت خشم و شوک خود را نسبت به معاهده شرم‌آوری که دولت شما با رژیم تروریستی ایران به امضا رسانده است، ابراز کنیم. این توافق مفتضحانه با رژیمی که به‌طور گسترده به‌عنوان کانون و بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی شناخته می‌شود، بسیار خطرناک می‌باشد و مطمئناً می‌تواند جان و امنیت میلیون‌ها ایرانی پناهنده و هم‌چنین اروپایی‌های بی‌گناهی که می‌توانند به‌راحتی هدف حملات تروریستی آنها قرار بگیرند، مورد تهدید قرار دهد. از سوی دیگر، این معامله می‌تواند منجر به آزادی غیرقابل قبول دیپلمات تروریست اسدالله اسدی تبهکار و سه همدستش شود که به حق توسط دادگاه‌های ذیصلاح بلژیکی شما به اتهام اقدام برای بمب‌گذاری تروریستی علیه اجلاس جهانی ایران آزاد در ژوئن ۲۰۱۸ در پاریس محکوم و زندانی شده‌اند. در آن گردهمایی باشکوه، به غیر از دهها هزار ایرانی، صدها تن از شخصیتهای برجسته از اروپا، آمریکا، کانادا و خاورمیانه، نمایندگان مجلس و مقامات و نمایندگان سازمانهای معتبر بشردوستانه بین‌المللی و تعداد زیادی از هنرمندان ایرانی و اروپایی نیز حضور داشتند. ما به‌عنوان نوازنده، آهنگساز، خواننده، رهبر ارکستر، تک نواز، شاعر، نویسنده، مجسمه‌ساز، نقاش و سایر رشته‌های هنری، این افتخار را داشتیم که در آن رویداد بزرگ حضوری فعال داشته باشیم. هم‌چنین یک ارکستر سمفونیک آلبانیایی بهمراه بیش از ۵۰ خواننده گروه کر در این گردهمایی هنرنمایی ارزنده‌یی کردند. علاوه بر این، یک گروه ۶۰نفره از کودکان هنرمند ایرانی و البانیایی یک باله هنری چشمگیر نیز ارائه نمودند.

اگر طرح ترور اسدی توسط سازمانهای امنیتی بلژیک و سایر ارگانهای اروپایی خنثی نمی‌شد، می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که همه ما تکه‌تکه شده و از میان میرفتیم! ما به‌طور معجزه آسایی از این توطئه جستیم، اما در شوک دیگری از تصمیم شما از طریق این به‌اصطلاح معاهده برای تسهیل فرار از عدالت و پاسخگویی تروریستهای محکوم و زندانی هستیم که معمولاً در زمان ورود به کشور متبوع از آنان به‌عنوان قهرمانان ملی استقبال می‌شود!

اکنون دولت شما با بی‌توجهی به احکام دادگاه‌های خود در خصوص محکومیت‌های طولانی‌مدت این جنایتکاران، چشم خود را بر حساسیت موضوع بسته و وارد معامله رسوایی برانگیز ی با این فاشیسم مذهبی شده است!

شما می‌دانید که این توافق منجر به جری‌تر شدن این رژیم تروریستی برای گسترش روزافزون فعالیت‌های تروریستی خود در خاک شما شده و آنان با بهره‌مندی از مصونیت رسمی تمام عیاری که این معاهده نصیبشان خواهد کرد، بی‌هیچ بیم و هراسی به فعالیت‌های تروریستی خویش خواهند افزود! چنین تصمیمی بدون شک نفرت، محکومیت، شرمندگی و ننگی پاک نشدنی را برای دولت شما به ارمغان خواهد داشت!

ضمن محکومیت کامل این معامله که مغایر با تمام ارزش‌ها، معیارها و میثاقهای ویژه اروپایی و بین‌المللی حقوق‌بشر و حاکمیت قانون است، قویاً از شما می‌خواهیم لایحه ارائه شده به کمیته امور خارجه بلژیک را فوراً پس بگیرید.

مردم ایران هرگز کسانی را که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند و نیز آنانی را که در کنار دشمنان خود که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است، برگزیدند از یاد نخواهند برد.



امضا کنندگان؛

  • محمد شمس؛ آهنگساز و رهبر ارکستر
  • رضا اولیا؛ مجسمه ساز و نقاش
  • ناهید همت آبادی خواننده اپرا
  • نسرین شمس: موسیقیدان
  • دکترحمیدرضا طاهرزاده موسیقیدان. اقتصاددان
  • امیر آرام: موسیقیدان
  • گیسو شاکری: خواننده , شاعر، نویسنده
  • فریدون ژورک؛ تهیه کننده و کارگردان سینما
  • خسرو شهریاری: کارگردان تئاتر، شاعر، نویسنده

رونوشت:

  • الیان تیلیو، رئیس پارلمان بلژیک
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41f80252-9348-4dab-9a13-7e05ffdc6ad6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات