728 x 90

خزانه‌داری آمریکا شبکه دور زدن تحریمهای رژیم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

خزانه‌داری آمریکا رور پنجشنبه ۱۸اسفند شبکه دور زدن تحریمها که میلیاردها دلار را برای رژیم ایران جابجا می‌کند، تحریم کرد.
خزانه‌داری آمریکا در بیانیه مطبوعاتی خود با عنوان «هدف وزارت خزانه‌داری شبکه فرار از تحریم‌ها، انتقال میلیاردها دلار برای رژیم ایران» نوشت:
امروز، دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) ۳۹نهاد را که یک شبکه مهم «بانکداری در سایه» را تشکیل می‌دهند، یکی از چندین سیستم مالی غیرقانونی چند حوزه قضایی که به نهادهای تحریم شده ایرانی، مانند پتروشیمی خلیج‌فارس اعطا می‌کند، تحریم کرد.
شرکت بازرگانی صنعت (PGPICC) و شرکت پتروشیمی تریلیانس (Triliance)، دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی و مبهم کردن تجارت خود با مشتریان خارجی.
صرافی‌های ایرانی شرکتهایی را در خارج از کشور ایجاد می‌کنند تا بتوانند از طرف مشتریان ایرانی خود تجارت کنند و معاملات ارز خارجی از طریق دفتر کل داخلی انجام شود.
شرکت بازرگانی صنعت PGPICC بازوی بازاریابی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (PGPIC) شرکت پتروشیمی تحریم شده ایران است که سالانه معادل دهها میلیارد دلار برای رژیم ایران تولید می‌کند... .

 

والی آدیمو، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت: «رژیم ایران شبکه‌های پیچیده دور زدن تحریم‌ها را ایجاد می‌کند که در آن خریداران خارجی، صرافی‌ها و دهها شرکت پوششی به‌طور مشترک به شرکت‌های تحریم‌شده ایرانی برای ادامه تجارت کمک می‌کنند. اقدام امروز نشان‌دهنده تعهد ایالات متحده به اجرای تحریم‌ها و توانایی ما برای اخلال در شبکه‌های مالی خارجی ایران است که از آن برای پولشویی استفاده می‌کند».

اقدام امروز بر اساس فرمان اجرایی (E. O.) ۱۳۸۴۶ و به‌دنبال لیست‌گذاری ۹شرکت در ایران، سنگاپور و مالزی توسط OFAC در ۹فوریه ۲۰۲۳ به‌دلیل نقش آنها در تولید، فروش و ارسال محصولات پتروشیمی و نفت ایران به خریداران در آسیا به‌نمایندگی از Triliance به ارزش صدها میلیون دلار انجام شد.

شرکت PGPICC، در ۷ژوئیه ۲۰۱۹، به موجب فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲، یک اختیار تحریمی مربوط به تسلیحات کشتار جمعی WMD به‌دلیل این‌که تحت مالکیت یا کنترل شرکت PGPIC، است، لیست‌گذاری شد. این شرکت نیز مطابق فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲ به‌دلیل حمایت مالی از خاتم‌الانبیاء، مجموعه مهندسی سپاه پاسداران ایران لیست‌گذاری شده بود... .

شبکه شرکت‌های پوششی خارجی تسهیل کننده فروش پتروشیمی PGPICC

شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های فعال در هنگ کنگ، سنگاپور و امارات متحده عربی که توسط صرافیهای خارجی در ایران و امارات اداره می‌شود، PGPICC را قادر می‌سازد تا فروش میلیاردها دلار پتروشیمی از شرکت‌های مستقر در ایران مانند شرکت پتروشیمی مهر به خریداران خارج از کشور همزمان که دخالت خود را در این فروش‌ها کتمان می‌کند، ترتیب دهد. تنها در سال ۲۰۲۲، PGPICC میلیون‌ها دلار پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) تولید شده توسط مهر را به خریداران شخص ثالث برای تحویل به ترکیه و آسیا به بازار عرضه کرد.

شرکت بازرگانی Bavi General Trading L. L. C (باوی جنرال) مستقر در امارات و صرافی کامبیز نبی‌زاده و شرکای مستقر در ایران (صرافی نبی زاده) نقش واسطه‌ای کلیدی در این معاملات ایفا می‌کنند. صرافی نبی‌زاده به‌عنوان یک متولی حیاتی در حین انتقال وجه بین شرکت‌های جلویی PGPICC و خریداران پتروشیمی‌های آنها عمل می‌کند. باوی جنرال به هماهنگ کردن پرداخت‌های دهها میلیون دلاری برای شرکت‌های جلویی که توسط PGPICC و Triliance اداره می‌شوند، کمک کرده است... .

پیامدهای تحریم‌ها

در نتیجه اقدام امروز، همه اموال و سود ناشی از اموال این اهداف که در ایالات متحده هستند یا تحت مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، مسدود شده و باید به OFAC گزارش شوند. …

این خبر تکمیل می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25bed99d-976d-41ee-8182-8d66a9653c27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات