728 x 90

نامه زندانی سیاسی سالار صدیق همدانی درباره شکنجه‌های وحشیانه دژخیمان در زندان کامیاران

زندانیان سیاسی سالار و ابراهیم  صدیق همدانی
زندانیان سیاسی سالار و ابراهیم صدیق همدانی

زندانی سیاسی سالار صدیق همدانی در نامه سرگشاده‌ای با عنوان «دنیا بداند چه شکنجه‌هایی تحمل کرده‌ایم» گوشه‌یی از شکنجه‌های وحشیانه دژخیمان خامنه‌ای علیه خود و پدرش زندانی سیاسی ابراهیم صدیق همدانی را تشریح کرد.

دژخیمان رژیم آخوندی، روز ۱۸دیماه ابراهیم خلیل صدیق همدانی ۶۳ساله و پسرش سالار ۳۰ساله را به‌طور ناگهانی از زندان ارومیه به زندانهای مریوان و کامیاران تبعید کردند. این دو زندانی در ۴ اسفند۱۳۹۷ توسط وزارت اطلاعات در ارومیه دستگیر شدند و هر یک به اتهام ”هواداری از مجاهدین ”و ”تبلیغ علیه نظام“ به ۱۹سال زندان محکوم شده‌اند.

سالار صدیق همدانی در نامه خود نوشته است: من سالار صدیق همدانی به همراه پدرم ابراهیم صدیق همدانی به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق، در حال تحمل سومین سال محکومیت خود هستیم.

پس از بازداشت، تحت شدیدترین شکنجه‌های روحی و روانی در وزارت اطلاعات سپاه قرار گرفتیم و پس از انتقالمان به زندان ارومیه به تحمل حبس محکوم شدیم. در زندان با تحریک مسولان زندان و نیروهای سازمان اطلاعات، توسط زندانیان جرایم خشن تهدید و در بعضی موارد با چاقو به ما حمله شد. پس از مدتی من به وزارت اطلاعات منتقل شدم و تحت شدیدترین شکنجه‌های روانی قرار گرفتم. در پرونده دیگری که برای ما تشکیل شد، به ۱۱ماه حبس محکوم شدیم. مدتی بعد من و پدرم هر دو به مدت ۴۰روز به سازمان اطلاعات سپاه منتقل شده و تحت شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفتیم. پس از بازگشت به زندان مجدداً توسط بعضی از زندانیان با چاقو مورد حمله قرار گرفتیم و مسئولان زندان ارومیه نیز پاسخگو نبودند.

 

در ادامه نامه این زندانی سیاسی آمده است:

به‌رغم ابتلای پدرم به بیماری دیابت، وی از رسیدگی پزشکی در زندان ارومیه محروم بود. این در حالی است که پزشک متخصص طی نامه‌یی خطاب به زندان نوشته بود که پدرم باید تحت‌نظر پزشکان متخصص در بیمارستان خارج از زندان بستری شود. اما مسئولان زندان از اعزام وی به بیمارستان امتناع کردند و حتی داروهای مورد نیاز وی نیز در دسترسش قرار نمی‌گیرد. به‌رغم این‌که پدرم در شرایط نامناسب جسمی به سرمیبرد، ما را به زندانهای مختلفی تبعید کردند. پدرم به زندان شهرستان مریوان و من به زندان کامیاران در کنار زندانیان مرتبط با مواد مخدر تبعید شدم. ما پشت میله‌های زندان هستیم و دستانمان بسته است. می‌خواهیم دنیا بداند چه شکنجه‌هایی تحمل کرده‌ایم.

لازم به یادآوری است روز ۲۰دی ۱۴۰۰ مقاومت ایران ملل متحد و دیگر ارگانهای ذیربط را به اقدام فوری برای نجات جان این دو زندانی سیاسی به‌ویژه ابراهیم صدیق همدانی که سلامت وی در معرض خطر است فراخواند. (مجاهدین ۲۹دی۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aae7e291-b2ed-48b9-b6f9-64b153f20f1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات