728 x 90

نامه بیش از ۵۰۰تن از دانشمندان و متخصصان ایرانیان مقیم آمریکا به جو بایدن جهت اقدام فوری برای محاکمه ابراهیم رئیسی

تظاهرات ایرانیان آزاده در آمریکا علیه رئیسی جلاد
تظاهرات ایرانیان آزاده در آمریکا علیه رئیسی جلاد

نامه سرگشادهٔ بیش از ۵۰۰تن از دانشمندان، دانشگاهیان

و متخصصان برجستهٔ ایرانی مقیم آمریکا به رئیس‌جمهور ایالات متحده

 

فراخوان به محاکمه ابراهیم رئیسی

به‌خاطر نقش مستقیم در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷

و رد درخواست ویزای او برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک

 

بیش از یک قرن است که مردم ایران برای رهایی از ستم شاه و آخوندهای حاکم می‌جنگند

ما از شما می‌خواهیم در مطالبات مردم ایران برای صلح، آزادی

و یک ایران جمهوری و غیرهسته‌ای مبتنی بر جدایی دین و دولت در کنار مردم ایران بایستید

 

کمیته متخصصان ایرانی در مورد سیاست در قبال ایران طی یک نامه سرگشاده‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا که رونوشت آن به وزیر خارجه و اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده ارسال شده و توسط بیش از ۵۰۰نفر از دانشمندان، دانشگاهیان و متخصصان برجسته ایرانی مقیم آمریکا امضا شده، خواستار محاکمه ابراهیم رئیسی به‌خاطر نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت شدند و از رئیس‌جمهور آمریکا خواستار رد درخواست ویزای رئیسی جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل شدند

شماری از خانواده‌های قربانیان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ به همراه شاکیان شکوائیه‌ای که در نیویورک علیه رئیسی به‌خاطر نقض وحشتناک حقوق‌بشر توسط وی ثبت شده است، در میان امضا کننده این نامه هستند.

در متن نامه آمده است: ”ما فریاد خانواده‌ها و همکارانمان در ایران را طنین‌انداز می‌کنیم و درخواست قاطع و عاجل از دولت شما داریم که نشان بدهید که رئیسی، رئیس‌جمهور مردم ایران نیست و لذا باید درخواست ویزای رئیسی برای ورود به آمریکا رد شود». ”رئیسی نقش کلیدی در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ در ایران داشت که اکثریت آنها از اعضای مجاهدین خلق بودند. ”

 

پروفسور کاظم کازرونیان، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کانتیکت و از امضا کنندگان نامه گفت، ”ایراهیم رئیسی شخصاً مسئول جنایات علیه بشریت به‌نحو غیرقابل تصوری هست، اما او هرگز در هیچ کجا مورد حسابرسی قرار نگرفته است و اکنون زمان آن فرا رسیده است. ”

پروفسور فیروز دانشگری، جراح و رئیس دانشکده اورولوژی در دانشگاه کیس وسترین گفت: ”با این نامه، ما به رئیس‌جمهور بایدن یادآوری می‌کنیم که او نبایستی اجازه بدهد که رئیسی از تریبون ملل‌متحد استفاده نماید، بلکه در عوض، آمریکا بایستی پیشتاز در ملل‌متحد برای محاکمه رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باشد. ”

متخصص ارشد داده‌ها و مدیر ارشد، خانم سیما یزدانی گفت، ”نامه ما طنین صدای مردم ایران که از دیماه سال۹۶ به قیام علیه این رژیم برخاسته‌اند و صدای زنانی هست که توسط رژیم زن‌ستیزی که رئیسی آنرا نمایندگی می‌کند سرکوب می‌شوند. “

 

نامهٔ سرگشاده بیش از ۵۰۰تن از متخصصان و دانشمندان ایرانی مقیم آمریکا

به رئیس‌جمهور ایالات متحده

نامهٔ سرگشاده بیش از ۵۰۰تن از متخصصان ایرانی مقیم آمریکا به بایدن

رئیس‌جمهور بایدن

هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه ۱۳ سپتامبر۲۰۲۲ افتتاح می‌شود. در این مجمع، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم آخوندهای حاکم بر ایران، قرار است در جمع رهبران جهان سخنرانی کند. ما دانشمندان، دانشگاهیان و متخصصان ایرانی مقیم آمریکا فریاد خانواده‌ها و همکارانمان در ایران را طنین‌انداز می‌کنیم و درخواست قاطع و عاجل از دولت شما داریم که نشان بدهید که او رئیس‌جمهور مردم ایران نیست و لذا باید درخواست ویزای رئیسی برای ورود به آمریکا رد شود.

بیش از یک قرن است که مردم ایران برای رهایی از ستم شاه و آخوندهای حاکم می‌جنگند. ما از شما می‌خواهیم در مطالبات مردم ایران برای صلح، آزادی و یک ایران جمهوری غیرهسته‌ای و مبتنی بر جدایی دین و دولت در کنار مردم ایران بایستید.

ما انتظار داریم که صدای رسا و نظرات اکثریت دو حزبی در کنگره ایالات متحده، متخصصان سازمان ملل متحد، عفو بین‌الملل و مهمتر از همه مردم ایران مبنی بر این‌که ابراهیم رئیسی می‌باستی بخاصر جنایت علیه بشریت و نسل کشی، در مقابل دادگاههای بین‌المللی محاکمه بشود، در سخنرانی مدنظر قرار گرفته باشد. او نقش کلیدی در قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در ایران در سال۱۳۶۷ داشت که اکثریت آنها از اعضای مجاهدین خلق بودند.

در ادامه نامه سرگشاده بیش از ۵۰۰ متخصص و دانشمند ایرانی به رئیس‌جمهور آمریکا آمده است.

انتظار می‌رود که تظاهرات برنامه‌ریزی شده ۲۱سپتامبر ۲۰۲۲ که همزمان با سخنرانی ابراهیم رئیسی توسط ایرانیان مقیم آمریکا در مقابل سازمان ملل با خواسته محوری محاکمه ابراهیم رئیسی برگزار می‌شود، بزرگترین تظاهرات تاکنون در طی سالیان باشد.

به‌عنوان دانشمندان، دانشگاهیان و متخصصان ایرانی مقیم آمریکا که به‌شدت نگران رنج مردم ایران تحت حاکمیت رژیم ایران هستیم، از شما می‌خواهیم که در کنار ما باشید و از صدور ویزای ورود به ایالات متحده برای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم ایران و هیأت او برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد در نیویورک در سپتامبر امسال خودداری کنید.

واشنگتن تایمز:

بیش از ۵۰۰متخصص ایرانی مقیم آمریکا از بایدن خواستند

ابراهیم رئیسی را از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل منع کند

 

واشنگتن تایمز ۱۸شهریور ۱۴۰۱: صدها دانشمند، محقق و مدیر صنعتی ایرانی مقیم آمریکا از کاخ‌سفید خواستند از ورود ابراهیم رئیسی به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در اواخر ماه جاری ممانعت کند... . چندین عضو کنگره آمریکا نیز ماه گذشته پس از این‌که رژیم ایران اعلام کرد رئیسی قصد دارد به نیویورک سفر کند، زنگ خطر را به صدا درآوردند. هفت سناتور در نامه‌یی به بایدن، با اشاره به توطئه سپاه پاسداران برای ترور مقامات ارشد فعلی و سابق آمریکا از جو بایدن خواستند درخواست ویزای رئیسی را رد کند... این نامه توسط سناتورها تام کاتن، ریک اسکات، مارکو روبیو، چاک گراسلی، جونی ارنست، مارشا بلکبرن و تد کروز امضا شده بود.

 

  • بیش از ۵۰۰تن از برجسته‌ترین دانشمندان، دانشگاهیان و متخصصان ایرانیان مقیم آمریکا طی نامه‌یی به رئیس جمهور آمریکا ضمن تأکید بر این‌که ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیست، خواهان اقدام عاجل از سوی دولت آمریکا برای محاکمه جلاد۶۷ به‌خاطر نقش مستقیم وی در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی که ۹۰درصد آنها را اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران تشکیل می‌دادند، گردیدند.
  • آنها در نامه خود نوشتند: ما انتظار داریم که صدای رسا و نظرات اکثریت دو حزبی در کنگره ایالات متحده، متخصصان ملل متحد، عفو بین‌الملل و مهمتر از همه مردم ایران مبنی بر این‌که ضرورت محاکمه ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت و نسل کشی، توسط دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه بشود، در دستور کار قرار گیرد.
  • دانشمندان، دانشگاهیان و متخصصان ایرانی مقیم آمریکا از رئیس جمهور آمریکا در کنار مردم ایران قرار گرفته و از صدور ویزا به برای ابراهیم رئیسی، برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک در سپتامبر امسال خودداری کند.
  • پروفسور کاظم کازرونیان، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کانکتیک: «ابراهیم رئیس شخصاْ مسئول جنایت فوق تصور علیه بشریت است اما هرگز و در هیچ کجا به‌خاطر این جنایات مورد حسابرسی قرار نگرفته است. اکنون زمان آن فرا رسیده است».
  • پروفسور فیروز دانشگری، سومین رئیس بخش یورولوژی دانشگاه کیس وسترن ریزرو در اوهایو: «با این نامه ما توجه رئیس جمهور آمریکا به این نکته جلب می‌کنیم که او نباید به رئیسی اجازه دهد از تریبون ملل متحد استفاده کند. در عوض، آمریکا باید رهبری یک اقدام در ملل متحد برای محاکمه رئیسی برای جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی را به‌دست بگیرد».
  • خانم سیما یزدانی، رئیس و مدیر ارشد برای اطلاعات علمی: نامه ما طنین‌انداز صدای مردم ایران است که از سال۲۰۱۷ قیام کرده‌اند و هم‌چنین زنان ایران که به‌طور روزمره توسط رژیم زن‌ستیزی که رئیسی آنرا نمایندگی می‌کند، قرار دارند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae84cd58-8267-43f1-bff1-a3455e6a7eda"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات