728 x 90

نامهٔ کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد - محکومیت کیفرخواست قضاییهٔ خودکامهٔ رژیم ایران علیه ۱۰۴نفر از اعضای مقاومت ایران

اشرف ۳ - نامه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد
اشرف ۳ - نامه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

نامهٔ کمیتهٔ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد به‌سران اتحادیهٔ اروپا

محکومیت کیفرخواست قضاییهٔ خودکامهٔ رژیم ایران

علیه ۱۰۴نفر از اعضای مقاومت ایران

 

آقای چارلز میشل رئیس شورای اروپا

رونوشت خانم اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا

خانم روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا

و آقای جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی

 

اجازه بدهید تا بدین‌وسیله شما را نسبت به‌تلاش‌های فشردهٔ رژیم ایران برای گسترش سرکوب اپوزیسیون ایران که در خاک اروپا به‌صورت قانونی حضور دارد مطلع سازیم. رژیم تهران درصدد است تا با استفادهٔ از قضاییه و پرونده‌سازی به‌عنوان ابزار موجبات پیگرد و استرداد مخالفان خود را فراهم کند.

چندین رسانهٔ (حکومت) ایران کیفرخواست قضاییهٔ خودکامهٔ رژیم ایران به‌تاریخ ۲۹ ژوئیه۲۰۲۳ و درخواست استرداد ۱۰۴نفر از اعضای سازمان مجاهدین را تأیید کردند. از جملهٔ «افراد تحت تعقیب» که اکنون رژیم خواستار حکم بازداشت بین‌المللی آنها از سوی انترپل است، می‌توان به مسئولان برجستهٔ شورای ملی مقاومت ایران از جمله دکتر معصومه بلورچی نماینده شورا در آلمان اشاره کرد.

کمیتهٔ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد، اتحادی از نمایندگان مجلس و مبارزان حقوق‌بشر در آلمان، این تلاش مجدد برای جرم‌انگاری اعضای سازمان مجاهدین را بسیار جدی می‌گیرد و خاطرنشان می‌کند که چنین تلاش‌هایی با هدف فراهم‌کردن زمینه برای تعقیب و حملات تروریستی علیه پناهجویان ایرانی در اروپا صورت می‌گیرد.

بر اساس اسناد محرمانهٔ وزارت‌خارجهٔ (حکومت) تهران که توسط گروه «قیام تا سرنگونی» فاش شده، رژیم ایران ماهها در تلاش است تا سازمان مجاهدین را به‌لیست تروریستی اتحادیهٔ اروپا بازگرداند. پس از یک لیست‌گذاری ناموجه که برای مماشات (با حکومت) تهران در چارچوب مذاکرات اتمی مفید بود، این گروه در سال۲۰۰۹ توسط دیوان عدالت اروپا در لوکزامبورگ از فهرست تروریستی خارج شد، زیرا همهٔ اتهامات بی‌اساس بودند

حمله و تفتیش تحریک‌نشده به‌اشرف۳ (اقامتگاه مخالفان ایرانی در آلبانی) در ۲۰ژوئن گذشته که بر اساس پرونده‌سازیهای رژیم ایران صورت گرفت، به‌جان‌باختن یکی از پناهندگان و مجروح‌شدن شمار زیادی از آنان منجر شد. سیاستمداران برجستهٔ آلبانیایی نیز خواستار روشنگری حول این واقعه شدند هم‌زمان مقامات (حکومت) تهران به‌استرداد مخالفان فراخوان می‌دهند.

پس از ماهها قیام در ایران که توسط کانونهای مقاومت رهبری می‌شد، رژیم ایران از در خطر قرار گرفتن موجودیت خود وحشت‌زده شد و سازمان مجاهدین را هم‌چنین به‌دلیل مقبولیت روزافزون آنها در میان سیاستمداران در غرب بزرگ‌ترین تهدید برای موجودیت خود می‌بیند. رژیم برای این‌که سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران را در مبارزه عادلانهٔ آنها برای آزادی و دموکراسی در ایران متوقف کند، از دههٔ ۱۹۹۰ علیه این جنبش اپوزیسیون ایران در خارج از کشور اقدام به‌ترور و پخش اطلاعات نادرست می‌کند. این واقعیت را نشان می‌دهد که رژیم برای متوقف‌کردن این نیروی مشروع اپوزیسیون از ارتکاب به‌خشونت ابایی ندارد. نه‌تنها در سلسلهٔ ترورها در دههٔ ۱۹۹۰، بلکه در حملهٔ تروریستی خنثی شده در پاریس در سال۲۰۱۸ به‌گردهمایی بزرگ شورای ملی مقاومت که چند تن از اعضای کمیتهٔ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد نیز آنجا حضور داشتند.

رژیم تهران که عموم مردم ایران آن‌را رد کرده و خواستار پایان یافتن حاکمیت دیکتاتوری آن شده‌اند، تلاش می‌کند با توسل به شیوه‌هایی پیوسته غیرانسانی‌تر، بقای خود را در قدرت ادامه دهد.

از این‌رو ما به‌نهادها و مقام‌های مسئول اتحادیهٔ اروپا هشدار می‌دهیم که از ادعاهای غلط نسبت به‌سازمان مجاهدین تأثیر نپذیرند و بدین‌ترتیب فضایی برای ترور علیه اعضای آن باز نکنند.

سازمان مجاهدین که به‌صورت اثبات‌شده‌یی تهدیدات رژیم ایران در زمینهٔ تروریسم، بنیادگرایی مذهبی و تلاش برای کسب سلاحهای کشتار جمعی و اتمی را افشا کرده، یک شریک واقعی امنیت برای اروپا محسوب می‌شوند. آنها پناهندگان حفاظت‌شده تحت کنوانسیون ژنو هستند. مماشات مجدد با رژیم و تن‌دادن به درخواست‌های باج‌گیرانهٔ رژیم ایران در چارچوب احیای توافق برجام عواقب فاجعه‌باری برای پناهندگان ایرانی و هم‌چنین شهروندان آلمانی غیردرگیر خواهد داشت که ممکن است به‌داخل باتلاق تروریسم (رژیم) ایران کشیده شوند. هر گونه امتیاز دادن به‌رژیم ایران نقض آشکار قوانین و نرم‌های بین‌المللی و اروپایی است.

اتحادیهٔ اروپا که بر اساس دموکراسی، حقوق‌بشر و حاکمیت قانون بنا شده است، باید قاطعانه در برابر هر گونه تلاش برای سرکوب مخالفان مشروع و خاموش‌کردن صداهای مخالف بایستد. از این‌رو ما از اتحادیهٔ اروپا و از جمله دولت آلمان می‌خواهیم که تعهد صریح به‌مأموریت حفاظت از پناهندگان ایرانی به‌خصوص سازمان مجاهدین در اروپا و آلمان را که در معرض تهدید مستقیم رژیم قرار دارند، اعلام کنند

این واقعیت ثابت شده و مستند است که دیکتاتوری آخوندی در ایران مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود. به‌همین دلیل است که برای ما پیگرد و تحقیقات بسا بیشتری توسط دادستانها علیه مسئولان «جمهوری اسلامی» ضروریست

ما هم‌چنین از شما به‌عنوان رئیس شورای اتحادیهٔ اروپا می‌خواهیم از حفاظت کامل پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ (در آلبانی) و برخورداری آنها از تمامی حقوق مقرر در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو و کنوانسیونهای اروپایی حقوق‌بشر و قانون بین‌الملل از جمله آزادی بیان و اجتماعات اطمینان حاصل کنید. دولت آلبانی که در پروسه پیوستن به‌اتحادیه اروپا قرار دارد به‌این کنوانسیون‌ها متعهد شده است.

ما از شما می‌خواهیم که یک پیام مشخص به‌رژیم ایران بفرستید مبنی بر این‌که تلاش‌های این رژیم برای سرکوب اپوزیسیون در خاک اروپا نمی‌تواند تحمل شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a360e8bf-9070-4c07-ad39-4fb9674bdf8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات