728 x 90

مولد‌سازی ماهان ایر

ماجرای قرارداد شهرداری تهران با هواپیمایی ماهان
ماجرای قرارداد شهرداری تهران با هواپیمایی ماهان

شهرداری زاکانی اعلام کرده که می‌خواهد یک مرکز تفریحی و گردشگری در تهران بسازد.

ظاهرش یک خبر ساده است، چرا که اساساً کار شهرداریها در همه جای دنیا، کارهایی از همین جنس است، یعنی یکی از کارهای شهرداریها همین است، اما وقتی که سرتاپای خبر را بخوانید می‌بینید هیچ‌چیزش طبیعی نیست.

چرا؟ به چند علت روشن!

شهرداری شش‌دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۳۳هزار متر مربع را در یکی از بهترین مناطق تهران که اساساً باغ است، به شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» داده است تا «ماهان ایر» در آنجا گردشگاه بسازد!

 

هواپیمایی ماهان‌ایر

حالا چرا یک شرکت حمل و نقل هوایی که کار اصلی‌اش هم حمل سلاح و مهمات قاچاق به سوریه است، مسئول اجرای یک پروژه گردشگری شده، روشن نیست!

آن‌هم شرکتی که اسناد اشتغالش به حمل سلاح و مهمات و پاسدار به‌صورت قاچاق به سوریه و دیگر مناطق درگیری رژیم، از طرف رسانه‌ها و نهادهای معتبر بین‌المللی منتشر شده است،
شرکت هواپیمایی بدنامی که اسمش البته در لیست تحریم‌های تروریستی بین‌المللی هم ثبت شده است.
این شرکت در سال ۱۳۷۱ توسط نزدیکان اکبر هاشمی رفسنجانی و حمایت قاسم سلیمانی جنایتکار با دو فروند هواپیمای توپولوف کارش را آغاز کرد.
این شرکت اکنون دست‌کم ۵۵فروند هواپیما دارد، بزرگ‌ترین ناوگان هوایی رژیم است.
این شرکت در اساسنامه‌اش مجاز به همه کاری هست از حمل و نقل هوایی گرفته تا کشاورزی و توریسم و دامپروری و باغداری؟! اما کار اصلی‌اش که حمل سلاح و مهمات قاچاق است در اساسنامه‌اش قید نشده!

اما زمین مربوطه،

این زمین در مناطق شمالی تهران است. یعنی نزدیک یک رودخانه در حوالی تقاطع اتوبان موسوم به چمران و خیابان ملاصدرا که یکی از خوش آب و هواترین نقاط تهران است.

قیمت زمین چیزی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است، از قرار متر مربعی حدود ۴۰۰ میلیون تومان. روشن نیست چه مقدار از درخت‌های این باغ قرار است قلع و قمع شوند!؟

 

شکل و شیوه قرارداد بین شهرداری و ماهان‌ایر

رئیس کمیته حفظ و گسترش باغات فضای سبز شورای شهر تهران به رویداد ۲۴ رژیم گفته از اصل قرارداد کلاً بی‌خبر است.
هیچ اثری از برگزاری مناقصه برای واگذاری این پروژه به «ماهان ایر» وجود ندارد، یعنی هیچ تشریفات قانونی‌ای در این معامله ۱۳هزار میلیارد تومانی رعایت نشده است.
قرار شده شهردار منطقه ۲ (منطقه‌ای که زمین در آنجا قرار گرفته) حداکثر تا ۱۵روز (یعنی تا اوایل اردیبهشتی که گذشت!) زمین را به پیمانکار تحویل بدهد (که احتمالاً این کار انجام شده)!
در سند تحویل و تحول این زمین، تأکید شده که برای ساخت و ساز در این زمین، نیازی به هیچ مجوز دیگری نیست!
در قرارداد، هیچ اشاره‌یی به مدت زمان این قرارداد نشده است! شورای شهر هم از این قرارداد اطلاعی ندارد!

و اکنون این مؤسسه تروریستی همه فن حریف آخوندی، بلعیدن زمین‌ها و مناطق خوش آب و هوای تهران را هم آغاز کرده است، تا روزی که مردم ستمدیده و استثمار شده ایران، تمامی این‌ها را از حلقوم آخوندها و مزدورانشان بیرون بکشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebb16e4c-5368-449a-b8e3-7e98704fba3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات