728 x 90

موضع‌گیریهای سخنگوی کاخ‌سفید و سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مورد تبادل گروگانهای آمریکایی

ودانت پاتل از سخنگویان وزارت‌خارجهٔ آمریکا وکارن ژان‌پیر سخنگوی کاخ‌سفید
ودانت پاتل از سخنگویان وزارت‌خارجهٔ آمریکا وکارن ژان‌پیر سخنگوی کاخ‌سفید

کارن ژان‌پیر سخنگوی کاخ‌سفید در کنفرانس خبری خود در روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد دربارهٔ معاملهٔ آمریکا و رژیم ایران بر سر گروگانها، گفت: «این گام مثبت ربطی به‌هیچ موضوع دیگر ندارد و دربارهٔ موضوع دیگری نیست... این کار موضوعش برگرداندن شهروندان آمریکا به‌خانه است... تمام بحث همین است و نه چیز دیگر».

وی افزود: «تنها چیزی که ما با رژیم ایران مورد گفتگو قرار دادیم پروسه‌یی است که طی آن این پول‌ها ممکن است برای اهداف انسان‌دوستانه هزینه بشوند و ما نظارت کامل داریم که این پول به‌کجا می‌رود و برای چه هدفی هزینه می‌شود».

ودانت پاتل از سخنگویان وزارت‌خارجهٔ آمریکا نیز دربارهٔ معامله بر سر آزادسازی گروگانها، گفت: «این موضوع به‌هیچ موضوع دیگری ربط ندارد و ما راجع به تنظیم رابطهٔ کلی‌مان با رژیم ایران هیچ تغییری ایجاد نکرده‌ایم. تا آنجا که به برنامهٔ اتمی آنها برمی‌گردد ما معتقدیم که رژیم ایران نباید به‌سلاح اتمی دسترسی پیدا کند و تا آنجا که به سایر فعالیت‌های شرورانهٔ آنها در منطقه و نقض حقوق‌بشر آنها برمی‌گردد، دیدگاه ما تغییری نکرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ded0473-de00-4d6c-8352-8cfbb57b386e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات