728 x 90

موج جدید کرونا در سراسر کشور افزایش بستریها در گیلان ۳۵۰درصد، خراسان جنوبی ۴۰۰درصد، خوزستان ۱۰۰درصد و خراسان رضوی ۹۷درصد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

موج جدید کرونا در سراسر کشور

افزایش بستریها در گیلان ۳۵۰درصد، خراسان جنوبی۴۰۰درصد، خوزستان۱۰۰درصد و خراسان رضوی۹۷درصد

 

  • وزارت بهداشت رژیم: فوت ناشی از کرونا دوباره دورقمی شد و در ۲۴ساعت گذشته ۲۳۷۵بیمار جدید شناسایی شد
  • زالی: در تهران مراجعات به مراکز پزشکی و درمانی کرونا افزایش یافته و در بستریها هم به تدریج آمار تهران در حال تغییر است
  • طبرسی: مجدداً موارد سرپایی‌مان افزایش چشمگیری یافته، به‌نظر می‌رسد که آغاز یک موج جدید دارد در کشور اتفاق می‌افتد
  • محرز، با افزایش مبتلایان روبه‌رو هستیم. کرونا تمام نشده و نوع BA4 و BA5 در ایران شایع خواهد شد
  • روزنامه حکومتی جام جم: به روزهای هول‌انگیزی بازمی‌گردیم که یک تخت خالی یا چند متر جا برای گرفتن اکسیژن با معجزه پیدا می‌شد

 

در اثر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندی، عدم تأمین واکسنهای قابل اتکا و فقدان امکانات اولیه برای پیشگیری و مداوای بیماران، بار دیگر مردم سراسر کشور به‌ویژه کارگران و زحمتکشان و محرومان در مقابل موج جدید کرونا بی‌دفاع و آسیب‌پذیر مانده‌اند. وزارت بهداشت رژیم امروز اعلام کرد: «فوت ناشی از کرونا دوباره دورقمی شد و در ۲۴ساعت گذشته ۲۳۷۵بیمار جدید شناسایی شد. ۴شهرستان قرمز، ۱۴شهرستان نارنجی و ۱۴۲شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند» (ایرنا ۱۹تیر ۱۴۰۱).

زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۴۰۰۰ مراجعه به مراکز درمانی در استان تهران با علائم مشکوک به کرونا انجام شده است، در حالی که این عدد در ۲هفته گذشته به ۱۵۰۰نفر کاهش یافته بود. در بستریها هم به تدریج آمار تهران در حال تغییر است. پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌های آینده شاهد موج‌های جدیدی از ویروس باشیم» (ایسنا ۱۹ تیر۱۴۰۱).

پیام طبرسی، عضو کمیته ستاد کرونا گفت: «ممکن است تعداد افراد زیادی درگیر بیماری شوند و وقتی جمعیت بالایی درگیر بیماری شود، مطمئناً عوارض و مرگ‌ومیر و بستری درICU بیشتر می‌شود. حدود یک هفته است که مجدداً موارد سرپایی‌مان افزایش یافته که افزایش چشمگیری هم هست، به‌نظر می‌رسد که آغاز یک موج جدید دارد در کشور اتفاق می‌افتد» (شفقنا ۱۷ تیر۱۴۰۱)

مینو محرز، متخصص بیماریهای عفونی با تأیید افزایش مبتلایان و بستریهای گفت: «وضع عوض شده و متأسفانه با افزایش مبتلایان روبه‌رو هستیم. کرونا تمام نشده و نوع BA۴ و BA۵ در ایران شایع خواهد شد» (شفقنا ۱۷تیر ۱۴۰۱).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز با هشدار نسبت به ورود به موج جدید کرونا گفت: «بیماران بستری کرونا در خوزستان افزایش بیش از ۱۰۰درصدی داشته است» (ایسنا ۱۸ تیر۱۴۰۱) معاون این دانشگاه گفت: «با جهش شدید در تعداد مبتلایان مواجه هستیم و با بروز موج سنگین کرونا و ابتلای گسترده دوراز انتظار نیست» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۹تیر ۱۴۰۱).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «تعداد بیماران سرپایی طی ۱۰روز گذشته ۹۷درصد افزایش یافته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷تیر ۱۴۰۱). رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: «بسیاری از مردم مبتلا به کرونا هستند اما تست PCR نداده‌اند؛ تعداد مبتلایان بسیار بیشتر از تعداد موارد قطعی تست مثبت PCR است. در شرایط بدبینانه از اواخر مرداد و در شرایط واقع‌بینانه در شهریور و مهر شاهد شکل‌گیری پیک جدید کرونا خواهیم بود» (شفقنا ۱۷تیر ۱۴۰۱).

در خراسان جنوبی، دانشگاه پزشکی بیرجند اعلام کرد مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی دو هفته ۵برابر افزایش داشته است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۷تیر ۱۴۰۱).

در گیلان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گیلان گفت: «بستریهای کرونایی گیلان نسبت به دهه اول تیر ماه چهار و نیم برابر افزایش یافته است» (خبرآنلاین ۱۸ تیر۱۴۰۱).

روزنامه حکومتی جام جم نوشت: «داریم به روزهای هول‌انگیز زندگی با کرونا بازمی‌گردیم؛ به روزهای پرالتهابی که یک تخت خالی یا چند متر جا در اورژانس مراکز درمانی برای درازکشیدن و گرفتن اکسیژن از دستگاه فقط با معجزه پیدا می‌شد، . به همان روزها که بیماری از اغلب خانه‌ها چند نفری را گرفتار می‌کرد و از این چند نفر یکی را به دنیای بی‌بازگشت می‌فرستاد. بیمارستانها و مراکز درمانی کشور این روزها سرشان شلوغ است و پس از یک دوره کوتاه که بخش‌های کرونا به‌حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل در آمد، باز هم دارد ورق به نفع ویروس برمی‌گردد» (۱۶ تیر۱۴۰۱).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ تیر ۱۴۰۱ (۱۰ ژوئیه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/790c0594-eec4-433b-a658-0ecd0330049d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات