728 x 90

مقاومت ایران حکم جنایتکارانه اعدام حبیب چعب را قویاً محکوم می‌کند

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

مقاومت ایران حکم جنایتکارانه اعدام حبیب چعب را قویاً محکوم می‌کند 

ضرورت اقدام فوری دولت سوئد، اتحادیه اروپا و ملل متحد برای نجات و آزادی وی

مقاومت ایران صدور حکم جنایتکارانه اعدام از سوی قضاییه جلادان برای حبیب فرج‌الله چعب یکی از هموطنان عرب که دو سال و نیم پیش در یک آدم‌ربایی به ایران منتقل شده بود را قویاً محکوم می‌کند. اقدام فوری دولت سوئد که حبیب اسیود دارای تابعیت آن است، هم‌چنانکه اقدام اتحادیه اروپا و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر برای نجات جان و آزادی وی ضروری است.

روابط عمومی دیوان عالی آخوندها امروز اعلام کرد «حکم اعدام چعب تایید، نهایی و قطعی» است (میزان ۲۱اسفند). وی در آبان ۱۳۹۹ به تلافی عملیات رژه اهواز در ۳۱شهریور ۱۳۹۷ از ترکیه ربوده و به تهران منتقل شد.

مقاومت ایران در اطلاعیه ۱۱ آبان۱۳۹۹ اعلام کرد صرفنظر از مواضع سیاسی آقای حبیب اسیود و گروه متبوع وی، این آدم‌ربایی و جنایت آشکار را که نقض قوانین بین‌المللی است، قویاً محکوم می‌کند و ملل متحد و اتحادیه اروپا و دولت سوئد را به اقدام فوری برای بازگرداندن او فرا می‌خواند. اطلاعیه افزود فراهم کردن هرگونه تسهیلات برای ربودن پناهندگان ایرانی و مخالفان رژیم ایران و بازگرداندن آنها به ایران از سوی کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای همسایه ایران غیرقابل قبول و منزجرکننده است.

مقاومت ایران باردیگر تأکید می‌کند سردمداران و سرکردگان رژیم باید به‌خاطر آدم‌ربایی و ترورهای متعدد در ترکیه و کشورهای اروپایی در برابر عدالت قرار بگیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ (۱۲ مارس۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24986049-90a1-44f8-a981-77b40f12b91a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات