728 x 90

مقامات اطلاعاتی انگلستان: رژیم ایران تهدیدی جدی برای شهروندان بریتانیا است

 سپاه پاسداران
سپاه پاسداران

روزنامه گاردین دوشنبه۸آبان نوشت مقامات امنیتی و افسران ضدتروریسم انگلستان اعلام کردند، رژیم ایران هم‌چنان یک تهدید امنیتی فزاینده برای شهروندان انگلستان  و برای مخالفان و منتقدان خود در این کشور است و اکنون خطر رژیم ایران برای مردم و منافع بریتانیا از خطر چین و روسیه هم بیشتر است.

در ادامه می‌نویسد: «با آغاز نبرد میان ارتش اسراییل و گروه حماس، انگلستان نگران است که گروه‌های رادیکال مذهبی و گروه‌های نیابتی مورد حمایت رژیم ایران با تحریک و تشویق تهران، در بریتانیا دست به اقدامات تروریستی بزنند».

گاردین  همچنین اضافه کرد: «جمهوری اسلامی تا فوریه سال ۲۰۲۳، دست‌کم ۱۵ توطئه را برای ربودن یا ترور شهروندان انگلیس و مخالفان و منتقدان خود که در بریتانیا مستقر هستند، ترتیب داده که این توطئه‌ها با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است».

روزنامه گاردین در ادامه به گزارشهایی از تهدید مخالفان رژیم ایران به‌ویژه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌یی در خاک انگلستان اشاره کرد و نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدت‌هاست که یک شبکه نفوذ را در بریتانیا ایجاد کرده که این شبکه با بیش از ۱۰ مسجد، گروه و مؤسسه آموزشی در سراسر کشور مرتبط است».


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، در فروردین ١٣٩٨ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمانهای تروریستی خارجی اضافه کرد، مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه ششم مهرماه ۱۴۰۲ لایحه بودجه سال ۲۰۲۴ برای وزارت امور خارجه آمریکا را به تصویب رساند و در متممی خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست گروه‌های تروریستی خارجی را ممنوع کرد.

دست‌کم دو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز دهم شهریورماه امسال، از برخی مقامات اطلاعاتی و امنیتی دولت ایالات متحده درخواست یک جلسه محرمانه کردند تا با آنها درباره «تلاش‌های جمهوری اسلامی» برای ترور مقام‌های پیشین آمریکا گفتگو کنند.

آنها هم‌چنین از دولت بایدن خواستند درباره تعداد نقشه‌های فعال جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی این کشور علیه شهروندان آمریکا در خاک ایالات متحده، اطلاعات لازم و کامل را به کنگره ارائه کند.

یک سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ گفت که دولت آمریکا هر گونه تهدید را جدی می‌گیرد و از شهروندان خود دفاع و محافظت می‌کند؛ این شامل همه کسانی است که به آمریکا خدمت می‌کنند یا در گذشته خدمت کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43201043-530b-4016-b5ab-759badf19feb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات