728 x 90

به‌قلم موسی افشار

مقابله با رژیم ایران در سطح بین‌المللی مستلزم گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی است

موسی افشار از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران
موسی افشار از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

موسی افشار با درج مطلبی درباره نقش رژیم آخوندی در بحران منطقه که در روزنامه النهار العربی (لبنان) ۱۶آبان درج شده، نوشت: مقابله با رژیم ایران در سطح بین‌المللی مستلزم گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی است.

موسی افشار از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران می‌نویسد: گاهی منافع مبرم یک کشور در یک منطقه مشخص ایجاب می‌کند که گام را فراتر از محدوده مشخص شده خودش بگذارد و برای اینکار بهانه‌ها و دلایل زیادی می‌آورد و بر احترام به معیارها و توافقات قانونی بین‌المللی تأکید می‌کند، اما در مورد ایران طی ۴۴ سال گذشته وضع به‌کلی متفاوت است و این رژیم بگونه‌ای که پیش از این شرح دادیم عمل نمی‌کند بلکه به‌طور چشم‌گیری طبق مفاهیم و اندیشه‌هایی که در نظریه ولایت فقیه طرح شده هیچ حد و مرزی را به‌رسمیت نمی‌شناسد و بسیاری از حد و مرزهای وقاحت را پشت سر گذاشته است.

رژیم ایران از زمان برپائی‌اش بار سنگینی بر دوش جهان و به‌طور خاص کشورهای منطقه و غربی بوده است و دستگاه سپاه پاسداران وابسته با این رژیم نوک خنجر این رژیم در همه امور و فعالیت‌های حساسش در داخل و خارج ایران بوده و هست و حتی تأسیس احزاب و شبه‌نظامیان مزدور در کشورهای منطقه و عضوگیری (برای آنها) یکی از وظایف اصلی این دستگاه می‌باشد که به منبع جنگ‌افروزی و درگیریهای کشورهای منطقه تبدیل شده است و به همین خاطر کشورهای منطقه و جهان خطرات و تهدیدی که این دستگاه برایشان به‌وجود آورده را احساس نموده و روی آن حساب زیادی باز کرده‌اند.

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که از مدت زمان نسبتاً طولانی، مقاومت ایران کمپین بین‌المللی سنگینی را به‌منظور فراخوان به وارد کردن سپاه پاسداران ایران در لیست سازمانهای تروریستی، هدایت می‌کند. این فراخوان به‌طور خاص پس از این‌که مقاومت ایران اسناد و مدارکی در این خصوص ارائه نمود در بین محافل سیاسی و قانون‌گذاران بین‌المللی با استقبال زیادی مواجه شد. اسناد و مدارکی که نشان می‌داد سپاه پاسداران مسئولیت موارد زیر را برعهده دارد:

اول: سرکوب مردم ایران و جنگیدن با نیروهای دموکراتیک آن و ممنوعیت افکار دموکراتیکی که خواستار تغییر هستند.

دوم: صدور بنیادگرایی دینی و تروریسم به کشورهای منطقه و جهان و تأسیس احزاب و شبه‌نظامیان مزدور وابسته به ایران در منطقه و جهان که مأموریتشان اجرای طرح‌های رژیم می‌باشد.

 

در سال گذشته بعد از این‌که پارلمان اروپا با اکثریت قاطع رأی به گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی داد رژیم ایران که به‌شدت به‌خاطر تصویب این لیست‌گذاری در تنگنا قرار گرفته بود مقاومت ایران را مورد حمله قرار داد. به‌طور مثال تلویزیون رژیم تصاویر خانم مریم رجوی در پارلمان اروپا در ۱۶ژانویه را نشان داد و گفت: کسانی که این بیانیه را امضا کردند با چه کسی ترجیح می‌دهند که دوست باشند و با چه کسی بیشتر کنش و واکنش دارند؟ او مریم رجوی است.

در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ روزنامه دولتی اطلاعات نوشت: درخواست گنجاندن سپاه در لیست سازمانهای تروریستی چه بسا بارها و بارها در اظهارات رهبر سازمان مجاهدین خلق طی سالیان گذشته مطرح شده است. سپس در اشاره به فراخوان خانم مریم رجوی در ۲۳ مارس ۲۰۲۱ مبنی بر لیست‌گذاری سپاه پاسداران، این روزنامه می‌افزاید تعدادی از اعضای پارلمان آلمان و دولتهای غربی از دولت آلمان خواسته‌اند که تحریم‌های فراگیری را علیه رژیم و به‌طور خاص بر نفت ایران اعمال کرده و سپاه پاسداران را لیست‌گذاری تروریستی کنند.

هشدار نسبت به نقش مخرب و نفرت‌انگیز سپاه پاسداران در منطقه و تاثیرات منفی فعالیت‌ها و تحرکات آن نه تنها برای منطقه بلکه برای همه جهان روشن و آشکار شده است و نادیده گرفتن آن و سد نبستن جلوی آن باعث ادامه‌دار شدن آن می‌گردد. هر چند که هم‌اکنون نیز از حد گذشته و حد و مرزهای شناخته شده را درنوردیده است. از این رو بسیار لازم و ضروری است که به فراخوان مقاومت ایران برای کار مشترک در راستای وارد کردن این دستگاه تروریستی جنایتکار در لیست سازمانهای تروریستی بین‌المللی پاسخ مثبت داده شود، چرا که چنین گام مهمی باید به تهدید‌های نقش سپاه پاسدران و میزان تحرکات و فعالیت‌های این رژیم نفرت‌انگیز در منطقه پایان دهد.

پس از چهار دهه افشای مستمر و ارائه صدها و هزاران سند از جنایات سپاه پاسداران و تروریسم آن‌که دولتهای غربی به‌خوبی از آن آگاه هستند، خودداری از درج سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی در واقع نشانه‌ٔ عقب‌ماندگی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f12bacc3-ec6b-4360-a6a8-39f93cfa3475"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات