728 x 90

معاون وزارت‌خارجه آمریکا، قتل و انداختن مهاجرین افغان به رودخانه وحشتناک است

الیس ویلز معاون وزارت‌خارجه آمریکا
الیس ویلز معاون وزارت‌خارجه آمریکا

الیس ویلز معاون وزارت‌خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت ۹۹ در صفحه توئیتر خود نوشت، رفتار بی‌رحمانه رژیم ایران و سوءاستفاده از مهاجرین افغان که بر اساس ادعاها منجر به شکنجه، قتل و انداختن آنها به رودخانه شده، «وحشتناک»است.

وی افزود: ما از تحقیقات همه‌جانبه در این راستا حمایت می‌کنیم و عاملان این حادثه باید پاسخگو باشند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان با نشر اعلامیه‌ای برخورد مرزبانان ایرانی با کارگران افغان را «بی‌رحمانه، تکان‌دهنده و فاجعه بار» خوانده و آن را نقص آشکار اصول و ارزش‌های حقوق‌بشری و حقوق مهاجران و پناهندگان عنوان کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق‌بشر افغانستان هم‌چنین تأکید کرده که عاملان این رویداد باید دستگیر به عدالت سپرده شوند و برای قربانیان این حادثه جبران خسارت شود.

بر اساس گزارشات، این کمیسیون از دولت افغانستان، کمیساریای عالی حقوق‌بشر و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواسته شده که یک هیأت مشترک با ترکیب نمایندگان دولت افغانستان، دولت ایران و نهادهای حقوق‌بشری سازمان ملل تشکیل دهند تا رویداد یاد شده را به‌صورت «همه‌جانبه» و «دقیق» بررسی کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9efbfb8c-b475-4c66-ac95-1b47636ebd59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات