728 x 90

مطبوعات آلبانی: آمریکائیان ایرانی تبار در نزدیکی کاخ سفید برای تغییر رژیم راهپیمایی کردند

روزنامه گازتا شیپتاره آلبانی
روزنامه گازتا شیپتاره آلبانی

صدها نفر آمریکائیان ایرانی تبار برای راهپیمایی روز جمعه در فاصله چند خیابان از کاخ سفید در حمایت از تغییر رژیم در تهران تجمع کردند.

تظاهر کنندگان از سازمان جوامع ایرانی آمریکایی در حالی‌که پرچم‌های ایران و پلاکاردهایی در حمایت از دموکراسی در ایران در دست داشتند خواهان خاتمه دولت تندرو جمهوری اسلامی شدند.

سازمان‌دهندگان این گردهمایی گفتند هدف از این برنامه مطرح کردن این بحث در واشنگتن و افزایش حمایت ایالات متحده از قیام برای دموکراسی در ایران می‌باشد، این گردهمایی شامل از جمله سخنرانی مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران و برد شرمن نماینده کنگره از کالیفرنیا بود.

سازمان جوامع ایرانی آمریکایی بازوی اجتماع محلی شورای ملی مقاومت ایران که یک گروه تبعیدی مخالف [رژیم ایران]‌ است، این گروه برای سالیان خواهان یک دولت دموکراتیک در تهران می‌باشد و وضعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران را مورد انتقاد قرار داده است.

روزنامه گازتا شیپتاره آلبانی به‌ نقل از واشنگتن تایمز نوشت که شورای ملی مقاومت ایران بهمراه دیگر گروه‌های انقلابی در سال ۱۹۷۹ از برکناری شاه ایران حمایت کرد ولی بعد از آن با نیروهای رژیم ایران برهبری روح‌الله خمینی درگیر شد...

این گروه با افشای تأسیسات مخفی اتمی رژیم ایران در اوایل سالهای ۲۰۰۰ کسب اعتبار کرده است. آنها همچنین دارای رابطه مستمر با واشنگتن بوده و تا سال ۲۰۱۲توسط وزارت‌خارجه به‌عنوان گروه تروریستی لیست‌گذاری شده بود.

ولی آنها تحت ریاست‌جمهوری پرزیدنت ترامپ نفوذ و شناخته‌شدگی جدیدی کسب کرده‌اند و چند تن از دستیاران بلندپایه شامل وکیل رئیس‌جمهور رودی جولیانی و جان بولتون مشاور امنیت ملی دارای روابط عمیقی با این گروه تبعیدی می‌باشند.

لیندا چاوز که در دولتهای پرزیدنت ریگان و بوش خدمت کرده است در این گردهمایی سخنرانی کرد به واشنگتن تایمز گفت در حالی‌که وی منتقد پرزیدنت ترامپ است ولی می‌خواهد از کاری که دولت ترامپ در نفی توافق اتمی کرده است حمایت کند...

دیگر تظاهر کنندگان شرکت‌کننده در این برنامه که با روز جهانی زن مصادف شده بود امیدشان را در برنامه خانم رجوی می‌بینند که خواهان « مساوات کامل بین زنان و مردان در زمینه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی» و همچنین خواهان حقوق زنان در آموزش، اشتغال، ازدواج و آزادی پوشش می‌باشد.

یک دانشجوی شرکت‌کننده در برنامه روز جمعه گفت « مشاهده این واقعیت که تمامی برنامه توسط یک زن هدایت می‌شود به‌طور واقعی انگیزاننده می‌باشد،» او اضافه کرد« به‌نظر من برابری جنسیتی این روزها موضوعی است که تمامی کشورها در تلاش بسیار برای رسیدن به آن هستند.».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9457d7a-ca69-41f7-b100-c3899b39fc58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات