728 x 90

مصادره بیش از یک میلیون گلوله مهمات در مسیر ایران به یمن توسط آمریکا

توقیف تسلیحات انتقالی به یمن - آرشیو
توقیف تسلیحات انتقالی به یمن - آرشیو

به گزارش دفتر روابط عمومی وزارت دادگستری آمریکا (۳۱مارس - ۱۱فروردین) یکی از بزرگترین محموله‌های سلاح که از سوی رژیم ایران به طرف یمن قاچاق می‌شد توسط آمریکا کشف و مصادره می‌شود.

دفتر روابط عمومی وزارت دادگستری آمریکا نوشت: «وزارت دادگستری امروز دعوایی را برای ضبط بیش از یک میلیون گلوله مهمات، هزاران چاشنی مجاورتی برای نارنجک‌انداز و هزاران پوند خرج پرتاب برای نارنجک‌اندازهایی که نیروی دریایی آمریکا در ترانزیت از سپاه پاسداران به گروه‌های شبه‌نظامی در یمن ایران کشف کرده بود، اعلام کرد».

مریک بی.گارلند، دادستان کل، گفت: «آمریکا عملیات بزرگ سپاه پاسداران برای قاچاق سلاح جنگی برای یک گروه شبه‌نظامی در یمن را مختل کرد. وزارت دادگستری اکنون به‌دنبال مصادره این سلاح ها، از جمله بیش از یک میلیون گلوله مهمات و هزاران خرج مجاورتی برای نارنجک‌اندازها است».

الخاندرو ان. مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، نیز گفت: «این توقیف، از افتادن مهمات و سلاحهای خطرناک به دست افراد نادرست جلوگیری می‌کند و اهمیت کار تحقیقاتی ما برای محروم کردن شبکه‌های جنایتکار و تروریستی از ابزار خشونت و تخریب را برجسته می‌کند. من به نقش مهم تحقیقی که توسط تحقیقات امنیت داخلی در کنار شرکای مجری قانون و وزارت دفاع ما در تلاش مشترک کل دولت ایفا می‌شود، افتخار می‌کنم».

متیو ام. گریوز، دادستان آمریکا در منطقه کلمبیا گفت: «این اقدام مصادره با هدف متوقف کردن تلاش دیگری از سوی سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی آن برای دامن‌زدن به خشونت و درگیری در سراسر جهان است. دفتر دادستانی ایالات متحده در منطقه کلمبیا از همه ابزار ما، از جمله حوزه قضایی، برای ضبط و مصادره دارایی‌های واقع در خارج از کشور استفاده خواهد کرد تا تلاش‌های سپاه برای ایجاد درگیری را مختل کند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd2c02b4-c939-468f-affa-7665bacb213e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات