728 x 90

مصاحبه سیمای آزادی با آلکسی گونچارنکو نماینده پارلمان اوکراین و عضو هیأت نمایندگی اوکراین در شورای اروپا

آلکسی گونچارنکو نماینده پارلمان اوکراین و عضو هیأت نمایندگی اوکراین در شورای اروپا
آلکسی گونچارنکو نماینده پارلمان اوکراین و عضو هیأت نمایندگی اوکراین در شورای اروپا

آلکسی گونچارنکو نماینده پارلمان اوکراین و عضو هیأت نمایندگی اوکراین در شورای اروپا و عضو شورای شهر اودسا، که به‌تازگی از شهر بوچا در حومه کی‌یف باز گشته در گفتگویی با تلویزیون سیمای آزادی ضمن تشکر از حمایت مقاومت ایران و خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت گفت:

در خلال سه چهار روز گذشته من به ایرپین، بوچا، هوستومل و سایر شهرکهای دیگر این منطقه سفر کرده‌ام، زیرا تنها در بوچا نیست که این جنایات اتفاق افتاده است. آن شهرکها به مدت حدود یک ماه توسط ارتش روسیه تسخیر شده بود و در این مدت جنایات شنیعی در این شهرکها صورت گرفته است. صدها غیرنظامی کشته شده‌اند. و بدون هیچ دلیلی اعدام شده بودند

من با چشمان خودم حداقل اجساد ۵۰ نفر را دیدیم، اجساد زنان و افراد سالمند و حتی جسد یک کودک تقریباً ۷ ساله که در داخل ماشین سوخته بود... خیلی وحشتناک بود نمی‌توانم بیان کنم چقدر غیرانسانی است قطعاً ما خواستار تحقیقات کامل در این زمینه هستیم. ما خواهان اسامی هستیم ما می‌خواهیم که یک دیوان بین‌المللی تشکیل شود و مرتکبین این جنایات را مجازات کند. زیرا کاری که آنها انجام دادند مطلقاً وحشیانه و غیرانسانی است.

آنها همین کار را در سوریه و در چچن کردند. این سبک کار آنهاست یک سبک کار سبعانه سوم این‌که آنها احتمالاً بسیار خشمگین هستند زیرا آنها در جنگ زمینی بسیار ناموفق بودند آنها می‌خواستند کی‌یف را طی دو روز تسخیر کنند. اما پس از یک ماه جنگ، سرانجام در نبرد برای تسخیر کی‌یف شکست خوردند و مجبور شدند عقب‌نشینی کنند... . شاید دلائل مختلفی برای این کارشان وجود داشته باشد، ما می‌توانیم به‌دنبال توضیحات بگردیم ولی چیزی که می‌توان به‌طور قطع و یقین گفت این است که این یک جنایت جنگی است کاملاً نامشروع است و باید بهای این کارشان را بپردازند.

 

مجری تلویزیون سیمای آزادی: در ادامه این مصاحبه ضمن یادآوری حمایت و همبستگی مردم ایران با مردم اوکراین و این‌که مقاومت قهرمانانه مردم اوکراین به جهان نشان داد که هیچ چیزی قوی‌تر از اراده مردمی که تصمیم گرفته‌اند مقاومت کنند و بهای آنرا بدهند، نیست. از آلکسی گونچارنکو پرسیدیم که انتظار و خواسته‌اش از جامعه بین‌المللی چیست؟

 

آلکسی گونچارنکو: بار دیگر از حمایت شما تشکر می‌کنم. ولی چیزی که نیاز داریم ما به دو چیز نیاز داریم. اول این‌که روسیه باید از جهان متمدن قطع شود. نفت و گاز روسیه که دو سوم اقتصاد روسیه را می‌سازد، باید تحریم شود. این دو سوم صادرات روسیه است و نیمی از درآمدهای تشکیل دهنده بودجه دولتی روسیه این کاری است که باید انجام شود تحریم‌های بیشتر علیه روسیه.

دومین نیاز ما تسلیحات بیشتر است. ما روی زمین دست بالا را داریم. و بسیار کارآمد هستیم از کشورهای غربی که به ما تسلیحات می‌دهند تشکر می‌کنیم. ولی آنچه نداریم و در آن مشکل داریم، در زمینه هوایی است. روسیه هنوز در هوا بر ما برتری دارد. این برتری را می‌توان با کمک غرب تغییر داد. لذا ما نیاز به دفاع هوایی، هواپیما داریم این کار تعادل نبرد هوایی را برقرار می‌کند و این می‌تواند وضعیت نظامی را تغییر بدهد تا ما فقط در حال دفاع و ضدحمله‌های محلی نباشیم بلکه تمامی سرزمین‌هایمان را از اشغالگران آزاد کنیم.

 

مجری تلویزیون سیمای آزادی: از آلکسی گونچارنکو پرسیدیم که کشور شما اکنون الگویی برای همه آزادیخواهان جهان از هر دین و هر سرزمینی شده است. همه آزادیخواهان به شما نگاه می‌کنند و مقاومت شما را تقدیر می‌کنند و برایتان دعا می‌کنند. پیام شما برای مردم چیست و از مردم چه می‌خواهید که برای شما بکنند؟

 

آلکسی گونچارنکو: پیام من بسیار ساده و روشن است. ما باید برای خوبی‌ها بجنگیم. ما باید برای آزادی و دموکراسی بجنگیم و هرگز تسلیم نشویم. جهان می‌گفت که اوکراین فقط چند روز دوام می‌آورد و بالاخره شکست می‌خورد. ولی اکنون همه می‌بینند که داستان داوود و جالوت شده است. ما در مقابل جالوت ایستاده‌ایم و در حال پیروز شدن هستیم امیدواریم که این الهام‌بخش بسیاری از مردم در سراسر جهان باشد که هیچوقت در برابر تهدید دشمن هرگز تسلیم نشوید و برای آزادی بجنگید و بدانید که شما پیروز خواهید شد. . لذا به‌نظر من این جنگ که البته برای ما بسیار دردناک است، تاریخ را تغییر خواهد داد و بعد از این جنگ تمامی دیکتاتوریها در سراسر جهان محکوم به فنا خواهند بود و از بین خواهند رفت. امیدوارم که در آینده نزدیک تمامی جهان از دیکتاتوری رها شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16f0da0d-d89d-4a1b-88bb-caf87a3f488e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات