728 x 90

مصاحبه اسکای نیوز با علیرضا جعفرزاده درباره اهمیت حمایت جامعه جهانی از قیام مردم ایران

علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن
علیرضا جعفر زاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن

علیرضا جعفرزاده طی مصاحبه‌یی با تلویزیون اسکای نیوز تصریح کرد حمایت جامعه بین‌المللی از قیام مردم ایران بسیار حائز اهمیت است و باعث پشت گرمی قیام‌کنندگان می‌شود.  آنها در می‌یابند که صدایشان شنیده می‌شود و رژیم نمی‌تواند در خفا سرکوب کند.

اسکای نیوز:

گزارش جدیدی که توسط خانم عاصمه  جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره سرکوب و شکنجه در ایران تهیه شده در شورای حقوق بشر به بحث گذاشته می‌شود. این گزارش شیوه‌های برنامه‌ریزی شده ارگانهای امنیتی رژیم ایران  علیه زندانیان را نشان می‌دهد که چگونه آنها را شکنجه می‌کنند و از شیوه‌های غیرانسانی  استفاده می‌کنند. این گزارش نسبت به آنچه ممکن است برای تظاهر کنندگان دستگیر شده پیش بیاید ابراز نگرانی می‌کند. کسانی که در تظاهرات اخیر دستگیر شده بودند خواستار سرنگونی رژیم آخوندی شدند.

گزارش جدیدی که سازمان ملل منتشر کرده  به نقض گسترده حقوق بشر در زندانهای ایران و به شکنجه و دستگیریهای خودسرانه و تعرض و استفاده از شوک‌های الکتریکی برای گرفتن اعتراف و شیوه‌های دیگر اشاره می‌کند. اهمیت چنین گزارشی به‌خصوص برای داخل ایران چیست؟

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن: این گزارشی مهم است زیرا   آنچه که دیگران می‌گفتند به‌خصوص فعالان و از جمله نیروهای اپوزیسیون سازمانیافته را مورد تأیید قرار می‌دهد. ما به‌عنوان جنبش مقاومت و مجاهدین خلق گزارشات آن را منتشر می‌کردیم و حال این گزارش توسط یک هیأت مستقل بین‌المللی مورد تأکید قرار می‌گیرد پس گزارشی بسیار مهم است به‌رغم این‌که رژیم تهران تلاش کرد مانع انتشار این گزارش بشود ولی گزارش منتشر شد. همچنین این گزارش تاثیر داخلی خواهد داشت یعنی آنهایی که مورد این بدرفتارها قرار گرفته‌اند و قربانیان و خانواده‌هایشان و آنهایی که قیام می‌کنند وقتی که بدانند   در خارج از این وحشیگری رژیم با خبرند بیشتر فعال خواهند شد و خواستار آزادی برای ایران خواهند شد.  این گزارش یک پیام قوی از خارج است. این گزارش همچنین پیامی به آخوندهاست و به آنها می‌گوید  برای مدت طولانی سر کار نخواهید ماند زیرا که جهان از نزدیک شما را دنبال می‌کند

رژیم ایران شاید  رفتارش را عوض نکند ولی خواهند فهمید که دوران تغییر کرده است و قتل و شکنجه و نقض حقوق شهروندان بدون حسابرسی نخواهد ماند.  تابه‌حال این کارها را  بدون حسابرسی انجام می‌داد. اما اکنون فشار جامعه جهانی و کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد و همه می‌بینند و علیه این بدرفتارها موضعگیری می‌کنند و این بخشی از تلاشهای جامعه بین‌المللی است. رژیم ایران باید بداند که روزهای محدودی دارد  بخصوص با توجه به گسترش قیام در ایران زیرا که در 142شهر تظاهرات رخ داد.   این تظاهرات در مناطق مختلف کشور روزانه ادامه دارد و مردم خواستار آزادی و سرنگونی رژیم آخوندی هستند. آنها می‌خواهند ایران آزاد و دموکراتیک و غیرمذهبی باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f6acf02-3f49-4520-99eb-07c762e21ab3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات