728 x 90

مرگ مغزی دختر ۲۲ساله بر اثر ضرب و جرح مأموران گشت ارشاد

یک دختر ۲۲ ساله بر اثر ضرب و جرح مأموران گشت ارشاد به کما رفت
یک دختر ۲۲ ساله بر اثر ضرب و جرح مأموران گشت ارشاد به کما رفت

بنا به گزارش خبرگزاریهای حکومتی مهسا (ژینا) امینی، دختر ۲۲ساله اهل سقز از توابع استان کردستان که به‌همراه خانواده‌اش به تهران سفر کرده بود، سه‌شنبه ۲۲شهریور در ورودی بزرگراه حقانی توسط نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد.
کیارش، برادر مهسا در برابر بازداشت خواهرش مقاومت کرده و با برخورد خشونت‌آمیز مأموران مواجه شده است.
نیروهای گشت ارشاد مهسا امینی را به پلیس «امنیت اخلاقی» منتقل و به‌گفته کیارش، دقایقی بعد، از درون ساختمان صدای جیغ و فریاد شنیده شده است و مأموران خانواده‌های نگران را با گاز اشک‌آور و ضربات باتون متفرق کرده‌اند. در نهایت یکی از دختران آزاد شده تأیید کرد که مهسا با آمبولانس از ساختمان پلیس امنیت اخلاقی خارج شده است.
بر اساس این گزارش، فقط دو ساعت بعد از بازداشت، پزشکان در بیمارستان کسری، با اعلام تشخیص سکته مغزی و قلبی همزمان، مرگ مغزی مهسا امینی را اعلام کردند.
برادر مهسا تأکید کرد که اگر چه به او اجازه فیلم‌برداری از خواهرش را نداده‌اند، اما او آثار کبودی را روی صورت و پای خواهرش دیده است.

پس از انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی، جو بیمارستان «کسری» با حضور نیروهای انتظامی به‌شدت امنیتی شد. ⁠ (خبرگزاری حکومتی خبر آنلاین پنجشنبه ۲۴شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bfd8a8a-ec3f-47a0-843b-3de2b4edaec0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات