728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی - یکشنبه ۲۵ خرداد

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

وحشت و سراسیمگی از انفجار در راه

تیتر مشترک روزنامه‌های حکومتی به دستگیری آخوند منصوری قاضی فراری رژیم اختصاص یافته و در زیر این تیتر پروژه سفیدسازی آخوند رئیسی جلاد را دنبال کرده‌اند. اما جدی‌ترین موضوع مشترک روزنامه‌های باند مغلوب هشدار نسبت به انفجاری اجتماعی است که به بیانهای مختلف آمده است. مثلا روزنامه حکومتی مستقل نوشته است: «بی‌توجهی مسئولان (نظام) به مطالبات مردم مشخصاً در ۲مورد اخیر؛ عمران روشنی مقدم کارگر شاغل در هویزه و خودسوزی جانباز کرمانشاهی مایه تأسف عمیق برای کشور است. شایسته نیست که مردم را به مقاومت در برابر فشار حداکثری دشمن و هم ویروس کرونا دعوت کنیم اما در برابر مطالبات به حق آنان کوچکترین تلاشی نکنیم!» روزنامه حکومتی همدلی هم در مطلبی با عنوان «طبقه متوسط در حال تبخیر است» نوشته: «فرد احساس کمبود و خلأ می‌کند. این خلاءها طبیعتاً وقتی جمع شود می‌تواند عامل یک سری اعتراضها هم شود. این بی‌تفاوتی اجتماعی، احساس کم اثر بودن، احساس بی‌نقش بودن، به‌معنای تسلیم شدن نیست، به‌معنای آتش زیر خاکستر است».

بهترین وقت برای غلط‌کردم‌گویی!

در روزنامه‌های حکومتی امروز هشدار نسبت به قیام و براندازی نظام با توصیه به تسلیم و مذاکره با آمریکا با هم آمده است. نمونه هاش کم نیست. من یکی را از روزنامه حکومتی شرق می‌خونم. که ابتدا هشدار داده: «اعتراضات آبان‌ماه ۱۳۹۸ این پتانسیل را داشت که به‌سرعت به یک فاجعه ملی و شورشهای مستمر دنباله‌دار تبدیل شود. اعتراضات سال۹۸ ویژگی‌هایی داشت که می‌توانست به فاجعه تبدیل شود». و در ادامه نسخه تسلیم برای شفای نظام پیچیده و از جمله نوشته است: «مذاکره نیاز داریم و باید پیش از این‌که اقتصاد ما دچار بحرانهای جدی‌تر شود و بیش از‌این آسیب دیده و خدای‌نکرده دچار درهم‌ریزی شود، مذاکره کنیم. دقت کنیم که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ما نباید وارد یک دوران پرتنش داخلی شویم».

فساد، غارت، گرانی، دست‌آوردهای نظام

در روزنامه‌های امروز تیترهای زیادی در تمسخر ادعاهای روحانی دیده می‌شود. مثل «دستور درمانی» یا «بورس می‌تازد اما تولید در جا می‌زند» یا خطاب به روحانی نوشته‌اند «برای گرانی بیشتر آتش‌بس بدهید». برخی روزنامه هم در دعوای باندی به ادامه چپاول و غارت حکومتی از جیب مردم، اعتراف کرده‌اند. مثلا جوان نوشته است: «دارایی عظیمی به نام سهام عدالت که به دست نمایندگان دولت یازدهم و دوازدهم مدیریت شد، در اختیار ۵۰میلیون مشمول سهام قرار نگرفت، اما به‌گفته یک نماینده مجلس، دولت ۲۵۰هزار میلیارد تومان از سهام عدالت را به سود خود مصادره کرده». روزنامه حکومتی رسالت دیروز صریح‌تر نوشته بود «دولت بالا کشیده». روزنامه حکومتی مستقل هم امروز به‌نقل از صلواتی عضو مجلس رژیم در دور اول در مورد ادعاهای اقتصادی مجلس آخوندی و دولت روحانی نوشته است: «قطعاً مجلس یازدهم نمی‌تواند معجزه کند. آیا می‌توانند وضعیت نابسامان خودرو را ساماندهی کنند، آیا می‌توانند قیمت خودروی پراید را به ده میلیون چند سال قبل و یا چهل میلیون دو سال پیش بازگردانند؟ آیا می‌توانند قیمت ارزاق مردم را مهار و پایین بیاورند؟ آیا می‌توانند خط فقر را از هشتاد درصد به بیست درصد کاهش دهند؟». روزنامه حکومتی آرمان هم در مطلب طنزش این ادعاها را به سخره گرفته و از جمله نوشته است: «امروز را با یک تیتر فوق‌العاد‌ه از یک خبرگزاری نازنین شروع می‌کنیم: «تخم‌مرغ پرواز کرد‌»، یعنی د‌یگر مهم نیست اول مرغ بود‌ه یا تخم‌مرغ! مسأله اینجاست که قاعد‌تا مرغ خود‌ش هم توانایی پرواز ند‌ارد‌، تخم‌مرغش که جای خود د‌ارد‌. تا این‌که د‌ر متن خبر خواند‌م که نوشته؛ قیمت تخم‌مرغ طی روزهای اخیر د‌و هزار تومان افزایش یافته است.

ما واقعاً باید د‌ر این یک فقره از مسئولان تشکر کنیم! حالا که نتوانسته‌ایم پراید‌ پرند‌ه بسازیم، تخم‌مرغ پرند‌ه، آپارتمان پرند‌ه، لبنیات پرند‌ه، اجاره‌خانه پرند‌ه، گیلاس پرند‌ه و کلاً تولید‌ انبوه پرند‌ه د‌اشته باشیم!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b2fa8fe-fe5d-44da-b569-7cfb9a9aa534"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات