728 x 90

مردم آبادان بساط امام جمعه خامنه‌ای را با شعار بی‌شرف بی‌شرف بهم زدند / تصاویر جدید از قیام مردم آبادان

تظاهرات مردم آبادان - ۸خرداد
تظاهرات مردم آبادان - ۸خرداد

شامگاه یکشنبه ۸خرداد مردم قهرمان و خشمگین آبادان بساط امام جمعه خامنه‌ای را که در مراسم حکومتی موسوم به «اجتماع بزرگ عزاداری» با هدف خاموش کردن و مصادره قیام و عزاداری مردم این شهرستان، شرکت کرده و در حال سخنرانی بود را بهم ریختند و با شعار بیشرف بیشرف به این شو پایان دادند.

آخوند عبدالحسین غبیشاوی نماینده خامنه‌ای خطاب به جمعیت گفت: «آفرین بر شما مردم آبادان. آفرین بر بصیرت شما. آفرین بر وفاداری و استقامت شما»، مردم خشمگین و معترض آبادان صحبت‌های وی را قطع کرده و با فریاد بیشرف بیشرف تظاهرات خود را تا پاسی از شب استمرار دادند.

پخش زنده این مراسم از صدا و سیمای رژیم، حین سخنرانی امام جمعه آبادان به دلیل شنیده شدن شعار مردم آبادان قطع شد.

خبرگزاری حکومتی فارس نوشت:

مردم یکشنبه ساعت ۲۱ با تجمع در چهارراه امیری آبادان در سوگ جانباختگان حادثه متروپل عزاداری کردند. امام جمعه آبادان در بیانیه‌ای از مردم دعوت کرده بود تا در مجلس یادبود حضور پیدا کنند.

پس از قرائت قرآن، پخش سرودملی و عزاداری، قسمت بعدی مراسم سخنرانی آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بود که در ابتدای آن عده‌ای با کف زدن و شعار دادن مانع سخنرانی شدند. عده‌ای هم به کانکسی که دوربین صداوسیما بر بالای آن نصب بود حمله کردند و دوربین را پایین انداختند.

 

همزمان با ادامه تظاهرات مردم آبادان در شامگاه یکشنبه، گروهی از قبایل عرب خوزستان با در دست داشتن پرچم‌های خود وارد این شهر شده و درباره ادامه تیراندازی نیروهای حکومتی به سوی مردم هشدار دادند.

 

شمار اجساد جانباختگان متروپل به ۳۱ نفر رسید

خبرگزاری حکومتی ایرنا گزارش داد بامداد دوشنبه نهم خرداد دو جسد دیگر نیز از زیر آوارهای برج فروریخته متروپل آبادان پیدا شد و به این ترتیب شمار جان‌باختگان به ۳۱ نفر رسید.

به نوشته ایرنا، امدادگران جسد یک فرد دیگر را نیز شناسایی کرده‌اند اما پیکر او هنوز از زیر بتون خارج نشده است.

استاندار رژیم در خوزستان روز یکشنبه در هفتمین روز فروریزی برج متروپل تعداد مفقودان را ۳۸ نفر اعلام کرد که در این صورت از سرنوشت ۳۵ نفر خبری در دست نیست.

 

تصاویری از جنگ و گریز و درگیری مردم آبادان با یگانهای ویژه رژیم

عشایر مسلح در آبادان خیابانهای شهر را به تصرف خود درآورده‌اند - ۸خرداد

 

 

جوانان دلیر آبادان نیروهای سرکوبگر و یگان ویژه را گوشمالی می‌دهند - ۸خرداد۱۴۰۱

 

تظاهرات پرشور مردم آبادان خیابانهای این شهر را به لرزه درآورده است - ۸خرداد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efad3219-6195-4f32-bf4e-c0279faec5fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات