728 x 90

محکومیت‌های بین‌المللی علیه احکام جنایتکارانه اعدام سه جوان شورشگر قیام آبان

برلین - تجمع ایرانیان در محکومیت اعدام سه جوان شورشگر قیام آبان ۹۸
برلین - تجمع ایرانیان در محکومیت اعدام سه جوان شورشگر قیام آبان ۹۸

در ادامه محکومیتهای بین‌اللملی علیه احکام جنایتکارانه اعدام برای سه جوان شورشگر قیام آبان، سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در جلسه بریفینگ این وزارتخانه در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: فرانسه از این احکام عمیقاً شوکه شده است.

وی افزود: فرانسه مجدداً بر تعهد خود به آزادی بیان و تظاهرات مسالمت‌آمیز و هم‌چنین مخالفت قاطع با حکم اعدام در هر جا و تحت هر شرایطی تأکید می‌کند.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا ۲۷تیرماه بر لزوم حسابرسی از عاملان قتل‌عام سال۶۷ در ایران تأکید کرد و گفت: رئیس فعلی قضاییه رژیم ایران و وزیر دادگستری فعلی این رژیم هر دو به‌عنوان اعضای سابق "کمیسیونهای مرگ" شناخته شده‌اند. همه مقام‌های رژیم ایران که مرتکب نقض حقوق‌بشر یا توهین می‌شوند باید مورد حسابرسی قرار بگیرند. آمریکا از جامعه جهانی می‌خواهد با تحقیقات مستقل برای نقض وحشتناک حقوق‌بشر توسط رژیم ایران، حسابرسی و عدالت را اجرا کنند.

از سوی دیگر علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی روز ۲۸تیرماه به‌دنبال موج محکومیت و انزجار علیه قضاییه جلادان به‌خاطر احکام اعدام سه جوان شورشی، طی مقاله‌یی در روزنامه دولت آخوند روحانی نوشت: انبوه توئیت را می‌توان سراغ گرفت که تمایلی به تمام شدن ناآرامی‌های آبان ۹۸ نداشتند... در قامت دلسوزان قربانیان به میدان آمده‌اند... به‌عنوان مثال وقتی توئیتی با عنوان ایران را سراسر آبان می‌کنیم در فضای مجازی منتشر می‌شود به‌راحتی می‌توان دریافت که چنین گزاره در خفا، در اعماق کانون‌های بدخواه طراحی شده. همجوارسازی منافقانه آن گزاره و این هشتگ به‌طور روشن در خدمت القای یک خط و شکل دادن یک واکنش است.

علی ربیعی افزود: آمریکا و اسرائیل، از صمیم قلب از اعدام آنها خرسند خواهند شد. من معتقد به درایت قوه قضاییه و رئیس آن هستم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad4dd01a-7fc4-4e65-adf7-f938ec5cd2a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات