728 x 90

محسن هاشمی رئیس شورای قلابی شهر تهران: رتبهٔ اول در انتخابات ۱۴۰۰ عدم مشارکت بود

محسن هاشمی رئیس شورای قلابی شهر تهران
محسن هاشمی رئیس شورای قلابی شهر تهران

محسن هاشمی، رئیس شورای قلابی شهر تهران در گفتگو با سایت حکومتی ایسنا به‌تاریخ ۷تیر۱۴۰۰ به تحریم انتخابات و نه بزرگ مردم به رژیم آخوندی اعتراف کرد و گفت: رتبه اول انتخابات ۱۴۰۰ با ۵۱درصد عدم مشارکت بود.

محسن هاشمی افزود: در این انتخابات رتبه اول را با ۵۱درصد عدم مشارکت، رتبه دوم با ۳۰درصد رئیسی و رتبه سوم با ۶درصد متعلق به آرا باطله بود.

رئیس شورای قلابی شهر تهران گفت: این یک چالش جدی برای کل سیستم است که عدم توجه به مطالبات جامعه باعث عدم مشارکت می‌شود، حالا ممکن است این عدم مشارکت با ردصلاحیتها یا فضای بسته صدا و سیما تشدید هم بشود، اما مسأله مهم کارآمدی است و این کارآمدی هم خیلی مرتبط به این جناح یا آن جناح نیست، بلکه اصلاً مشروعیت یک سیستم و نظام به کارآمدی و داشتن کفایت برای اداره صحیح کشور است.

محسن هاشمی درباره حذف کاندیداهای رقیب باند غالب نظام گفت: احزاب همراه حاکمیت برای حضور در انتخابات مشکلی به‌عنوان رد صلاحیت ندارند، اما احزاب مانند اصلاح‌طلبان تا زمان اعلام تأیید صلاحیتها تکلیفشان روشن نیست و مثلا در این دوره هر ۹ کاندیدای جبهه اصلاحات رد صلاحیت شدند و در سه هفته قبل از انتخابات با بلاتکیفی مواجه شدند و تا آخر نیز نتوانستند تصمیم روشنی درباره انتخابات بگیرند.

تا فضا و ساختار احزاب در کشور به این صورت باشد، عملاً عرصه انتخابات یک فضای شخص محور و نه برنامه محور خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/050c755b-2a18-4a5d-9524-ca013b184347"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات