728 x 90

محبوب‌فر: تزریق واکسن کرونای برکت متوقف و پروژه واکسن برکت بی‌سر و صدا جمع شده است

واکسن برکت ساخت رژیم
واکسن برکت ساخت رژیم

روزنامه حکومتی همدلی در مقاله‌ای به‌تاریخ چهارشنبه ۲۱مهر به‌قلم محبوب‌فر کارشناس حوزه سلامت خبر از توقف تزریق واکسن برکت و جمع‌آوری پروژه آن شده است.
همدلی در مقاله خود می‌نویسد: «اخبار منتشر شده حاکی اســت که تزریق واکسن کرونای برکت متوقف و پروژه واکسن برکت بی‌سر و صدا جمع شده است».
مقاله در ادامه با اشاره به غیراستاندارد بودن واکسنهای تولید داخل و تأخیر هشت ماهه واکسیناسیون مردم که منجر به مرگ بسیاری از هموطنان شد می‌نویسد: «در حالی‌که ظهور برخی عوارض واکســن در تزریق‌کنندگان و استقبال کم مردم از چنین واکســنی عامل توقف آن عنوان شده اســت، اگر تأخیر هشت ماهه واکسیناسیون در کشور صرفاً به‌دلیل تأمین واکسنهای ایمن برای مردم کشور بوده است، پس چرا تاکنون برخلاف همه واکسنهای دنیا، بعد از ماهها تزریق واکسن برکت هنوز یک مقاله علمی از نتایج واکسن برکت و مستندات آن منتشر نمی‌شود و کشورهای خاورمیانه و دنیا پذیرش گواهی واکسیناسیون واکسن برکت را موکول به تزریق یک دز اضافی از واکسنهای معتبر خارجی مثل فایزر، مدرنا، جانسون و آسترازنکا کرده‌اند».
این کارشناس حوزه سلامت در ادامه با اشاره به اثرات ویرانگر تصمیم به تحریم ورود واکسن از خارج که توسط خامنه‌ای اعمال گردید ادامه می‌دهد «وزارت بهداشت و درمان هم‌چنین بارها اعلام کرده است که کشور ایران تاکنون ۱۷میلیون دز واکسن از سازوکار کوواکس سفارش‌گیری و پیش خرید کرده است، اما با این حال، مشکل اساسی در تأمین تعداد کافی واکسن برای مردم ایران در گذشته را تحریم‌ها و تأمین منابع مالی و منابع محدود کشور و اولویت سازوکار کواکس برای تأمین واکسن کشورهای پیشرفته دانسته است. این در صورتی است که به‌دلیل ممنوعیت واکسنهای خارجی معتبر به کشور و خودتحریمی که در داخل ایران انجام شد عملاً ایران فرصت پیش‌خرید تمامی انواع برندهای واکسنهای تأیید شده و تولیدشــده در جهان از ســبد کوواکس را از دست داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3c3d334-e8d5-44ac-a4f1-8d4e7d3a4ca7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات